یکي از راهکارهاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي استفاده از ظرفيت مؤسسات دانش‌بنيان و مراکز رشد است.
کد خبر: ۲۴۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 16 June 2016
فرماندار ويژه ملاير با اشاره به سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، گفت: يکي از راهکارهاي دستيابي به اقتصاد مقاومتي استفاده از ظرفيت مؤسسات دانش‌بنيان و مراکز رشد است.

به گزارش ایسنا، عبدالعظيم رضايي پنج‌شنبه 27 خرداد در ديدار رئيس پارک علم و فناوري استان همدان، اظهار کرد: با توجه به وجود استعدادهاي درخشان و نخبگان بسيار در کشور و شهرستان، باید بستر فعاليت آنها را فراهم و از ظرفيت و استعداد اين عزيزان استفاده کنيم.

وی عنوان کرد: يکي از راه‌هاي موجود هدايت اين نخبگان به مراکز رشد است که با کمک به نخبگان و حمايت از ايده‌ها و طرح‌هاي خلاقانه‌اي که در مراکز رشد مطرح مي‌کنند، بايد بتوانيم طرح‌ها را عملياتي کرده و به مرحله اجرا و خلق ثروت برسانيم.

رضایی تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری بيشتري در اين خصوص صورت گيرد و اهتمام دولت نيز اين است و در اين راستا اقدامات حمايت‌هاي همه‌جانبه‌اي صورت گرفته است.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: بايد نيازهاي اين مراکز تامين شود و يک شرايط مساعد و محيط کاملا علمي و امني را براي شرکت‌ها، مراکز و افرادي که شرايط لازم را دارند، فراهم کنیم.

رضایی افزود: اين شهرستان کاملا مستعد است و بايد ساختمان مرکز رشد تامين شود تا بتوانند از تسهيلات دولتي نيز برخوردار شوند.

رئيس پارک علم و فناوري استان همدان نيز به موضوع بررسي مسائل و مشکلات مرکز رشد ملاير پرداخت و گفت: شهرستان ملاير از پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي بسيار خوبي برخوردار است و هم‌اکنون نيز ما با انبوهي از طرح‌ها و ايده‌ها مواجه هستيم که بخشي از آنها آماده تجاري‌سازي شدن و تاسيس شرکت‌هاي دانش‌بنيان هستند.

دکتر مجيد کزازي با تقدير از توجهات و اهميتي که فرماندار ملایر براي اين مراکز و لزوم توجه به علوم و دانش نوين قائل است، افزود: شرکت‌هاي دانش‌بنيان غيرمستقيم به خلق ثروت منجر و موجب ايجاد اشتغال مي‌شوند و با توجه به ويژگي‌هاي کشور، توجه به اين شرکت‌ها و مراکز رشد از اهميت دوچنداني برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار