مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تکمیل مدارس مسکن مهر همدان را در گرو تامین اعتبار دانست و گفت: راه و شهرسازی همکاری لازم را برای تامین اعتبار داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 16 June 2016
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تکمیل مدارس مسکن مهر همدان را در گرو تامین اعتبار دانست و گفت: راه و شهرسازی همکاری لازم را برای تامین اعتبار داشته باشد.

به گزارش تسنیم، فرزاد تیموری بعدازظهر امروز در شورای تامین مسکن استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر 38 مدرسه با بیش از 290 کلاس درس در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 23 مدرسه با 113 کلاس درس در شهرهای زیر 25 هزار نفر باید در سایت‌های مسکن مهر ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه اعتراضات و تجمعات بسیاری از سوی ساکنان مسکن مهر به سبب عدم احداث مدرسه داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر 6 پروژه آموزشی در سطح استان همدان آغاز شده و سه پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است.

تیموری بیان کرد: در سفر اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در زمینه مسکن مهر مقرر شد تا دو میلیارد تومان از محل یارانه‌های دولتی برای ایجاد زیرساخت آموزشی و احداث مدارس تخصیص یابد که تنها 600 میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تکمیل مدارس مسکن مهر در گرو تخصیص اعتبار مانده است، افزود: براساس اعلام قائم مقام وزیر در زمینه مسکن مهر اداره‌کل راه و شهرسازی بخشی از هزینه ساخت مدارس مسکن مهر را از طریق فروش املاک مازاد متعلق به دولت در استان همدان تامین کند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان اعتباری از سوی اداره‌کل برای تخصیص دوباره به این پروژه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: تاکنون چهار میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای زیرساختهای آموزشی مسکن مهر همدان هزینه شده است.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: در شهرستان همدان چهار هزار و 875 واحد عقد قرارداد شده که سه هزار و 425 واحد معادل 67 درصد به متقاضیان تحویل شده است.

عباس حسنوند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مسکن مهر شهرستان نهاوند بدون متقاضی است، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی مسکن مهر نهاوند نبود خدمات زیر و روبنایی است که مشکلات بسیاری برای مردم نیز ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه در شهرهای کوچک متقاضی مسکن مهر وجود ندارد، عنوان کرد: یکی از سایتهای اصلی مسکن مهر نهاوند به نام باروداب به سبب آماده نشدن معبر اصلی دسترسی هنوز متقاضیان برای تحویل واحدها اقدامی نداشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار