یادواره شهدای حزب موتلفه اسلامی در همدان؛
پنجاه و یکمین یادواره شهدای حزب موتلفه اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم ، استاندار همدان ، رییس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره و جمعی از مسئولان استانی و عموم مردم در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 16 June 2016
 پنجاه و یکمین یادواره شهدای حزب موتلفه اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم ، استاندار همدان، رییس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره و جمعی از مسئولان استانی و عموم مردم شامگاه چهارشنبه در همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، دبیر حزب موتلفه استان همدان در این یادواره گفت: 26 خرداد یادآور شهادت شهیدان امانی، بخارایی ، صفار هرندی و نیک نژاد است که از حزب موتلفه اسلامی در شرایط خفقان رژیم پهلوی جان خود را در دفاع از ارزش های دینی نثار کردند. 

محمود الفت ادامه داد: رژیم شاه 26 خرداد این شهدا را به جرم دفاع از اسلام ناب محمدی و اعدام انقلابی حسنعلی منصور به میدان تیر آورد چرا که این تشکیلات همواره خود را مطیع رهبر و هدفشان دانسته و هدف خود از این کار را انجام تکلیف شرعی نه به حکومت رسیدن می دانستند بلکه به دنبال حاکمیت اسلام و فقه بودند. 

وی با بیان اینکه شهدا دین بزرگی به گردن ما دارند عنوان کرد: در کنار این شهدا و گرامیداشت یاد شهیدان مدافع حرم، یاد می کنیم از شهدای بسیجی که در فتنه 88 یا همان انقلاب رنگی و کودتای ناموفقی که از طرف دشمنان داخلی و خارجی طراحی اما به دلیل هوشیاری مردم و رهبری بر ملا شد، که متاسفانه خیلی از خواص به دلیل بی بصیرتی و کم بصیرتی لغزیدند. 

الفت تصریح کرد: اینها نرفتند که اشراف روز به روز شکم هایشان را فربه کرده و به خانواده شهدا دهن کجی شده یا خون به دل رهبری شود، اینها نرفتند که ارزش ها کمرنگ شود و عزت ها به حراج گذاشته شوند و به دشمنان لبخند زده و به دوستان اخم شود.

وی ادامه داد: مشی بچه های انقلاب در مقابل عناصر ضد انقلابی پرهیز تقلید از بیگانگان و جلوگیری از نفوذ و سلطه فرهنگی است و هم اکنون مسئله اقتصادی را مسئله اصلی کشور می دانیم چرا که تکیه دولت باید روی اقتصاد مقاومتی به عنوان مصونیت سازی و احیا تولید داخلی باشد.

الفت موتلفه را تشکیلاتی منتقد و نه مخرب دولت است عنوان کرد و افزود: این حزب اتحاد دولت و ملت را طالب است و اعتمادی به امریکا به عنوان دشمن شماره یک ندارد چرا که نمونه این بی اعتمادی مذاکرات هسته ای بود.

وی بیان کرد: حزب موتلفه اسلامی طبق وظیفه خود همواره در حال رصد مسائل استان بوده و نمونه آن حضور فعال در انتخابات اسفند ماه سال گذشته بود.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی هوشیارانه و دلسوزانه هشدار می دهد که با هر گونه شکاف سیاسی در راس تصمیم گیری های استان برخورد خواهد کرد.


برجام برای ملت ایران تبدیل به عبرت برجام نشود‌

دیپلمات وزارت امورخارجه با بیان اینکه اعتماد به آمریکا به عنوان حرکت عاقلانه اشتباه است، گفت: امیدواریم ادامه مسیر توسط دولتمردان به گونه‌ای طی شود که مسئله برجام برای ملت ما تبدیل به عبرت برجام نشود.

مجتبی امانی در مراسم سالگرد شهیدان امانی، بخارائی، نیک‌نژاد و صفارهرندی در همدان اظهار داشت: 51 سال پیش جمعی از اعضای موتلفه، حسن علی منصور را به دو دلیل توهین به مرجعیت و باز کردن راه نفوذ بیگانگان به داخل  کشور اعدام انقلابی کردند.

وی افزود: هنگامی که شهید عراقی متن اصلی کاپیتولاسیون را تقدیم امام(ره) کردند ایشان فرمودند" والله مسلمان نیست کسی که فریاد نزند" به همین دلیل پس از سخنرانی انقلابی امام(ره) در رد کاپیتولاسیون و دستگیری ایشان، شهیدان امانی، بخارایی، صفارهرندی و نیک‌نژاد با اخذ فتوای ترور حسنعلی منصور از آیت الله میلانی، دست به اعدام انقلابی او زدند.

امانی با تشریح ویژگی‌های شخصیتی این شهیدان ابراز کرد: شهدای موتلفه هریک شخصیت برجسته‌ای داشته و افرادی نبودند که بدون اذن شرعی دست به کاری بزنند به همین دلیل نیز نقش روی اسلحه شهید بخارایی، جمله برقراری حکومت اسلامی نقش بسته بود.

وی با اشاره به جایگاه شهدای موتلفه در انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پس از ترور این شهدای معزز در پادگان حشمتیه و عدم انتشار گزارش خبرنگار کیهان از شب اعدام شدن آنها، در سال 78 با مشخص شدن مکان شهادت این شهدای معزز در مقر کنونی ستاد کل نیروی مسلح، مسجد این مقر به دستور مقام معظم رهبری و به یاد این عزیزان مسجد جهاد نام گرفت.

امانی حضور و جایگاه ولایت مطلقه فقیه در کشور را از جمله ویژگی‌های ممتاز انقلاب دانست و تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری و ولایت مطلقه فقیه توانسته از بحران‌ها عبور کرده و وحدت خود را حفظ کند.

وی افزود: در چند سال اخیر بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها از جمله مصر شکل گرفته که متاسفانه به دلیل عدم وجود رهبری دچار انحراف و استحاله شده است.

دیپلمات وزارت امورخارجه با تاکید بر اشتباه سیاسیون مبنی بر اعتماد به آمریکا به عنوان حرکتی عاقلانه یادآور شد: اگرچه وجود گروه پرسابقه و با نفوذی چون اخوان المسلمین در مصر توانست نقش‌آفرینی کند اما اعتماد بیجای آنها به آمریکا در پوشش رفتار عاقلانه موجب شد تا انقلاب آنها به ثمر ننشیند در حالی که در جمهوری اسلامی ایران امام (ره) از همان ابتدای انقلاب برای کشور برنامه داشته و با جلوگیری از تصمیمات نادرست، گام‌های مهمی را برای ثبات کشور و نهادینه کردن انقلاب برداشتند.

وی گفت: انقلابیون مصر به آمریکا اعتماد کرده و به فرموده رهبر انقلاب سیلی این اعتماد را خوردند به همین دلیل نیز حکومت محمد مرسی در مصر برکنار شد.

امانی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون برجام خاطر نشان کرد:خوشبختانه دولتمردان فعلی به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پی برده‌اند که امیدواریم در ادامه این مسیر توسط آنها به گونه‌ای طی شود که مسئله برجام برای ملت ما تبدیل به عبرت برجام نشود به گونه‌ای که فردا روز روی دست خود زده و بگوئیم ای کاش این کار را نمی‌کردیم.


دشمن به دنبال استحاله فرهنگی است

 وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد استحاله فرهنگی در کشور بوده و با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال دستیابی به این هدف هستند.

سید محمد حسینی در یادواره شهدای حزب موتلفه اسلامی در همدان افزود: رهبر معظم انقلاب، اقتصاد را اولویت اول کشور دانسته و دولت نیز برای حل این مشکل در حال تلاش است و پس از آن به موضوع فرهنگ اشاره می کنند. 

وی با بیان اینکه ترقی و تکامل جامعه در گرو فرهنگ است اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از وضعیت موجود فرهنگ در جامعه گلایه دارند و در این رابطه تذکراتی داده اند تا از رخنه فرهنگی در کشور جلوگیری و مراقبت شود. 

وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی ایمان و اعتقاد ما هدف قرار گرفته است، افزود: اگر افراد دارای مسئولیت کوتاهی کرده و وظیفه خود را انجام ندهند، اقدامات دشمن تاثیر می گذارد. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آن دسته از جوانان که پیوند عمیقی با مسائل دینی و تاریخی ما ندارند، می توانند تحت تاثیر القائات دشمن قرار بگیرند و اگر ما مرزبانان فرهنگی قاطعی نباشیم، رفتارهای ما نمی تواند تاثیر خود را داشته باشد. 

حسینی گفت: رهبری اینگونه مسائل را رصد کرده و بموقع تذکر می دهند واین وظیفه قانونی و شرعی است که در نظام اسلامی باید به آن عمل کرد. 

وی ادامه داد: در دفاع مقدس فرهنگ شهادت توسعه پیدا کرد و این مسئله ترویج شد ، امروز ما وامدار این شهیدان هستیم و این مسئولیت بر دوش همه ما مردم و مسئولان است که این راه را با قدرت و قاطعیت دنبال کنیم. 

وی تصریح کرد: سخن همه این شهیدان و 17هزار شهید ترور و مدافعان حرم این است که این راه باید ادامه پیدا کند، راهی که امام خمینی (ره) با خون دل آغاز کردند و اینها سفارشاتی نیست بتوان به سادگی از گذشت. 

وی افزود: در این سال ها هر جا به گفته امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب عمل کردیم نتیجه بخش بود، هم اکنون نیز همین است اگر دست به دست هم داده و رهنمودهای رهبری را سر لوحه خود قرار دهیم می توانیم در برابر نظام سلطه بایستیم و همه توانمندی های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم. 

در این مراسم رییس سابق دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره نیز گفت: امیدواریم دولت نگذارد برجام که این همه در مورد آن صحبت کردند به عبرت برجام منتهی شود و چند سال بعد از انجام آن ابراز ندامت کرده و بگوییم ای کاش این کار را نمی کردیم. 

مجتبی امانی همدانی افزود: روز گذشته مشاهده کردید که مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام به چند نکته از جمله برجام اشاره کردند.
 
وی عنوان کرد: اینگونه که مشخص است جز تجربه از برجام چیزی باقی نمی ماند در حالی که ما نشستیم تا به توافق برسیم. 

وی ادامه داد: آمریکایی ها تا پیش از برجام نمی دانستند که چگونه می توانند فشارهای خود را بیشتر کنند تا قبل از مذاکرات نیز ما همواره می گفتیم که این تحریم ها تاثیر چندانی نخواهد داشت اما با مذاکرات این را به امریکا القا کردیم که ما با تحریم نمی توانیم زندگی کنیم، در حالیکه این همه سال تحریم بودیم. 

وی با بیان اینکه عاقبت مصر عاقبت کسانی است که به آمریکا اعتماد می کنند، عنوان کرد: عاقلانه رفتار کردن این نیست که هر آنچه داریم را زیردست امریکا بگذاریم. 

وی بیان کرد: حال که القا شده است که این تحریم ها باعث دست دراز کردن ما می شود، تازه دشمنان ما فهمیده اند کجا را گرفته و راه را چگونه ادامه دهند.
 
وی بیان کرد: ایران دارای رهبری است و این مهمترین امتیاز کشور ما است، جمهوری اسلامی به برکت روحانیت و رهبری به این درجه رسیده است در حالی که در مصر هم انقلاب شد اما به دلیل نبود رهبری واحد، این انقلاب نتیجه نداد. 

وی اضافه کرد: رهبری مانند هوا است اگر نبود، همان که بر سر انقلاب مصر آمد بر سر ما هم می آمد، چرا که در مصر می گفتند می خواهند این نظام سر نگون شود اما نمی دانستند چه می خواهند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار