امسال سال آخر فعالیت دولت یازدهم است و فعالیت های عمرانی باید تشدید شود تا موجب افزایش امیدواری مردم به نظام جمهوری اسلامی شود.
کد خبر: ۲۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 15 June 2016
معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به شعار امسال مبنی بر ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' گفت: اقدام مسئولان در سال جاری باید جدی، جهاد گونه، محکم و با حساسیت بالا بوده و با سال های گذشته متفاوت باشد.

محمود رضا عراقی روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیته عمران و انرژی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: امسال سال آخر فعالیت دولت یازدهم است و فعالیت های عمرانی باید تشدید شود تا موجب افزایش امیدواری مردم به نظام جمهوری اسلامی شود. 

وی ادامه داد: اگر امروز همه ما با تمام توان کمک نکنیم مردم از نظام جمهوری اسلامی خسته می شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در سال اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برخی فعالیت ها از گذشته انجام شده و امسال باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی آن ها را اصلاح کنیم.

عراقی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به موضوع استاندارد در جامعه اظهار کرد: استانداردسازی بحث حساسی است و باید به مرور زمان در همه زمینه ها به کیفیت و استاندارد لازم برسیم.
وی ادامه داد: استاندارد، اعتماد مردم نسبت به کالاها را بالا می برد و اداره استاندارد باید حساسیت به خرج دهد و برنامه های قانع کننده داشته باشد تا مدت اصلاح موارد فاقد استاندارد در جامعه کوتاه شود.

معاون امور عمرانی استانداری همدان کار کردن در مناطق محروم جامعه را ارزشمند دانست و گفت: اقدامات سازمان بسیج سازندگی، نوعی کار محرومیت زدایی است.

عراقی با اشاره به اقدامات این سازمان در استان همدان گفت: نوع فعالیت بسیج سازندگی در قالب اقتصاد مقاومتی است چرا که این سازمان با کمترین اعتبار، کارهای خوبی در مناطق محروم انجام می دهد و اعتماد مردم مناطق محروم به نظام جمهوری اسلامی را بالا برده است.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی و پیمانکاران شهری علاقه ای به کار در نقاط محروم ندارند و بسیج سازندگی توانسته با استفاده از پتانسیل نیروهای جوان و دانشگاهیان، طرح ها را با هزینه کمتر و در قالب طرح های کوچک و زودبازده در مناطق محروم انجام دهد.

مدیر کل استاندارد استان همدان نیز در این نشست درباره برنامه های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی گفت: این اداره کل در سال جاری با شتاب بیشتری نسبت به سال های گذشته فعالیت می کند.

سید سعید میر نظامی مدنی افزود: این اداره کل در چهار سال اخیر تنها 10 پروانه استاندارد صادر کرده که قرار است تا پایان سال جاری این عدد به 20 مورد برسد.

وی ادامه داد: این بدان معناست که تعداد صدور پروانه استاندارد در سال جاری به اندازه چهارسال اخیر خواهد بود و این نیازمند این است که از اهرم فشار سایر ارگان ها در این زمینه استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد دستورالعملی درباره شتاب در صدور پروانه استاندارد صادر کرده که طبق آن اگر واحد خدمات رسان درخواست پروانه استاندارد داشت باید در یک مدت مشخصی این کار انجام شود و پروانه استاندارد در صورت داشتن تمامی شرایط و الزامات در طول هفت روز کاری صادر می شود.

در این نشست نمایندگان اداره کل استاندارد استان همدان و سازمان بسیج سازندگی به بیان اقدامات ، طرح ها و برنامه های خود در سال اقتصاد مقاومتی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار