کد خبر: ۲۴۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 14 June 2016
باورهای غلط درباره سرمایه‌داری، فقدان فرهنگ میزبانی و همچنین ضوابط و قوانین زائد از موانع سرمایه‌گذاری و رونق کسب‌وکار در همدان است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: درگذر تاریخ از سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار تلقی منفی وجود داشته و تصور می‌شود که سرمایه‌دار ظالم و غارتگر است.

علی‌رضایی در گفتگو با تابناک همدان، یکی از مؤلفه‌های موانع کسب‌وکار را دیدگاه منفی در فرهنگ عمومی دانست و افزود: باید این باور غلط در جامعه نسبت به سرمایه‌گذار اصلاح شود. 

وی با اشاره به دیگر موانع موجود در کسب و کار تصریح کرد: قوانین و ضوابط می‌تواند دافع یا جاذب سرمایه‌گذار باشد هر چه این ضوابط و قوانین ظرفیت‌های خوبی داشته باشد طبعاً سرمایه‌گذار استقبال خوبی خواهد داشت.

رضایی امنیت منطقه را مؤلفه بعدی اعلام کرد و افزود: آرامش موجود در جامعه نیز از عوامل جذب سرمایه‌گذار است و همچنین نگاه مسئولین و حوزه حاکمیتی تأثیر به سزایی در این امر دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در همدان یکی از موارد موانع رونق در کسب‌وکار فرهنگ میزبانی است و فقدان فرهنگ میزبانی از دیگر موانع به شمارمی رود. 

رضایی در پاسخ به این سؤال که شورا چه اقداماتی توانسته در جهت بهبود کسب‌وکار انجام دهد، گفت: در دوره چهارم بااهمیتی که برای ایجاد کسب‌وکار و رونق اقتصادی در شورا وجود داشت در ابتدای امر کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری تشکیل شد.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات و پژوهش نیز در دوره چهارم تشکیل شد که بحث‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند.

رضایی با اشاره به اهداف تشکیل کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری خاطرنشان ساخت: این کمیسیون در وهله اول برای حمایت از سرمایه‌گذار تشکیل شد و در گام بعدی ابن کمیسیون واسطه‌ای بین سرمایه‌گذار و مدیران شهری است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان تصریح کرد: چند گام مهم و زیرساختی در شورا صورت گرفته که یکی از آنها تشکیل شورای اجتماعی محلات است که در سال جاری اجرایی می‌شود.

رضایی در پایان  با اشاره به وظایف این شوراهای اجتماعی گفت: در هر محله‌ای یک شورای اجتماعی تشکیل می‌شود که برگزیدگان، مشکلات محله خود را بررسی کرده و خروجی آن را شورا در برنامه کاری خود قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار