کد خبر: ۲۴۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 09 June 2016
تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و گفتمان فرهنگی لازمه توسعه اقتصادی استان همدان است و فرهنگ و اقتصاد مکمل یکدیگر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ملزومات توسعه اقتصادی استان، گفت: توسعه اقتصادی نیاز به گفتمان فرهنگی دارد و استان ما نیاز به تعامل و هم‌افزایی بیشتری بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها وادارات دارد.

فاضل عبادی در گفتگوی اختصاصی با تابناک همدان با اشاره به شعار امسال درباره اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به شعار اعلام‌شده امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی است و گفتمان سازی در این امر تأثیر به سزایی خواهد داشت.

 وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها نقش اساسی در فرهنگ‌سازی دارند و اعتقاد ما بر این است که فرهنگ و اقتصاد باید مکمل هم باشند تا نتیجه بهتری حاصل شود و توسعه و اساس هر کاری فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی و آموزش است.

عبادی بابیان اینکه رسانه‌ها باید به‌طرف تخصصی شدن حرکت نمایند، افزود: رسانه‌های استان همدان در سال‌های اخیر رونق خوبی داشتند و بیشتر به‌کار تخصصی پرداختند و توجه به منابع انسانی از کارهای بزرگی بود که انجام شد و هر کار بزرگی در استان باعث رونق اقتصادی می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به این‌که استان همدان یک استان فرهنگی است باید کارهای اقتصادی بزرگی نیز در کنار آن انجام شود و در حال حاضر ۱۸۵۰ اثر تاریخی و گردشگری داریم که زمینه بسیار خوبی برای ایجاد توسعه اقتصادی و فرهنگی استان محسوب می‌شود.

عبادی افزود: کثرت علمی و چهره‌های دینی از منابع مثبت استان است و ما باید به نحو شایسته‌ای در این زمینه اطلاع‌رسانی داشته باشیم و زمینه‌های گردشگری را در استان فراهم‌سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به دستاوردهای فرهنگی استان، تصریح کرد: در حوزه انجام فعالیت‌های فرهنگی درخشندگی خاصی نسبت به سایر استان‌ها داشته‌ایم و استان همدان در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های خود را اثبات کرده است.

وی بابیان اینکه ارتقاء اخلاق وظیفه حوزه فرهنگی است، خاطرنشان ساخت: رسانه‌های استان باید اخلاق ساز باشند و البته در این حوزه اقدامات خوبی را شاهد هستیم.

نقش اساسی گفتمان فرهنگی در اقتصاد مقاومتی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار