با هماهنگی‌های انجام‌شده علاقه‌مندان و خریداران می‌توانند از تخفیف ویژه تا ۳۰ درصد برای همه اقشار مردم و به‌ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۲۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 05 June 2016
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برپایی نمایشگاه کتب و علوم قرآنی به مناسبت ماه رمضان در نهاوند خبر داد.

به گزارش مهر، محمود مصباح ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه کتب علوم قرآنی به مناسبت فرا‌رسیدن ماه رمضان در این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در  جامعه و آشنایی مردم با جدیدترین کتب منتشرشده و فراهم کردن فضایی برای دوستداران کتاب، این اداره با همکاری جامعه القران کریم شهرستان نسبت به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و علوم قرآنی در نهاوند اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی شامل نسخه‌های مختلف از قرآن، نهج‌البلاغه، کتب دینی و ادعیه در نهاوند آغازشده است، عنوان کرد: کتب ارائه‌شده در این نمایشگاه در دو بخش ویژه قرآنی شامل نسخه‌های مختلف از قرآن مجید، نهج‌البلاغه، کتب دینی و ادعیه و در بخش آزاد در موضوعات مختلف ازجمله تاریخی، فرهنگی، فلسفی، پزشکی، درسی، علمی، فرهنگی و سرگرمی بوده و با بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب در ۳۵۰۰ عنوان در معرض بازدید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  نهاوند اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام‌شده علاقه‌مندان و خریداران می‌توانند از تخفیف ویژه تا ۳۰ درصد برای همه اقشار مردم و به‌ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان به دین و کشور تلاش شده بیش از هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان ارائه شود تا هم کودکان و نوجوانان در این رده سنی با کتاب و کتاب‌خوانی انس بگیرند و هم تا حدودی از هجمه‌های دشمنان در امان باشند.

مصباح بابیان اینکه در این نمایشگاه از انتشارات و کتاب‌های جدید بهره گرفته‌شده است، افزود: تلاش شده که از کتاب‌های جدید و مطابق با نیاز مخاطبان به‌ویژه فعالان قرآن در این نمایشگاه استفاده شود.

وی افزود: به‌منظور استفاده بهینه از فضای معنوی که در ماه رمضان در سطح جامعه وجود دارد برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی در نظر گرفته‌شده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت موجود در راستای اعتلای ارزش‌های دینی و معنویات که اصلی‌ترین معضل کشور در حال حاضر است، قدم برداریم.

مصباح بی توجهی به مفاهیم قرآنی و فاصله گرفتن از این معجزه عظیم الهی را یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی ترویج فرهنگ‌های غلط، گسترش اعتیاد در جامعه، ترویج بی‌هویتی ‌و رواج برخی مذاهب بی‌ریشه و بی‌اساس را از خطرات بزرگ فراروی جوان ایرانی خواند و گفت: وظیفه مسئولان فرهنگی در این زمینه بسیار خطیر و حساس است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع رمضان، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع رمضان و بهار قرآن، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری عصر شعر رمضان و تقدیر از پیشکسوتان عرصه شعر انقلابی و دینی را از دیگر برنامه ها در این ایام عنوان کرد.

وی گفت: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن شامل قرائت، تفسیر، ترتیل، حفظ قرآن کریم، برپایی نشست‌های قرآنی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی، برگزاری کرسی تلاوت، برگزاری مراسم ویژه در بیش از ۵۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهر و روستاهای شهرستان، تقدیر از فعالان برتر قرآنی شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره در ایام ماه رمضان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار