کد خبر: ۲۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 05 June 2016
در بخش اقتصادی استان همدان، عقب‌تر از کشور و خیلی از استان‌های دیگر است که دلیل این عقب‌افتادگی نبود مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و تجاری و صنعتی است.

فقدان مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، رکود حاکم بر کشور  و عدم فرهنگ‌سازی درزمینه صنعت بیمه باعث عقب‌افتادگی اقتصادی در استان شده است.

 مدیریت بیمه کوثر استان همدان در گفتگو با تابناک همدان : در بخش اقتصادی استان همدان، عقب‌تر از کشور و خیلی از استان‌های دیگر است که دلیل این عقب‌افتادگی نبود مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و تجاری و صنعتی است.

محمد خویشوند بابیان این مطلب که استان همدان دارای قابلیت‌های اقتصادی فراوانی است، افزود: استان توانمندی‌های زیادی درزمینه مختلف اقتصادی دارد و حق همدان بیشتر از اینهاست که تاکنون مغفول مانده است.

وی با اشاره به مشکلات و پیامدهای رکود اقتصادی گفت: رکود در کل کشور وجود دارد و خیلی از واحدهای اقتصادی به دلیل رکود تعطیل و نیمه تعطیل‌شده‌اند.

خویشوند در ادامه  تصریح کرد: در صنعت بیمه نیز موانعی وجود دارد  که ناشی از رکود موجود است و عملاً فضایی برای رقابت وجود ندارد و به دلیل نبود مجموعه‌های اقتصادی در استان بیمه‌ها نیز بازاری ندارند.

مدیر بیمه کوثر استان همدان بابیان اینکه در حدود ۳۰ شرکت بیمه در استان فعالیت دارند، افزود: بازاری به فراخور این شرکت‌ها  داستان وجود ندارد و عملاً رقابت‌پذیری را کاهش می‌دهد.

خویشوند در ادامه خاطرنشان ساخت: در استان همدان مبحث بیمه نیاز به آگاه‌سازی دارد و فرهنگ‌سازی درزمینه بیمه یکی از اقدامات مهمی است که باید در استان صورت بگیرد و مردم باید آینده‌نگری داشته باشند.

 وی تصریح کرد: اگر موانع کسب‌وکار در استان برداشته شود و نیاز امروز مردم تأمین شود آن‌وقت می‌توانند برای آینده نیز فکر کنند و برای آتیه خود سرمایه‌گذاری کنند.

خویشوند با اشاره به عدم آگاهی مردم از بیمه و خدمات بیمه افزود: مردم عامه متأسفانه شناخت درستی از بیمه ندارند و به‌جز یکی دو مورد بیمه از قبیل بیمه خودرو و نهایتاً درمان، از دیگر خدمات اطلاعی ندارند و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای  را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: پوشش بیمه‌ای باعث کاهش تبعات سنگین حوادث و همچنین بیمه عمر باعث آرامش خاطر آینده خانواده‌ها می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امید است با تلاش‌هایی که مدیریت ارشد استان درزمینه رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان دارند شاهد رونق کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری بیشتری باشیم.



استان همدان و درد مزمن عقب‌افتادگی اقتصادی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار