از سرعت بسیار پایین اینترنت در استان همدان که بگذریم، با پدیده‌ای مواجه می‌شویم به نام استفاده از ترافیک اضافه. ترافیکی که در برخی اوقات حتی روزهایی که از دانلود نکردن خود مطمئنید، از روزی یک گیگابایت نیز افزون می‌شود. از مشکلات مربوط به ترافیک اضافه هم که بگذریم با پدیده همیشگی دست‌به‌گریبان می‌شویم؛ قطعی‌های مداوم. قطعی‌هایی که حتی چند ساعت در روز ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۲۳۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 01 June 2016
با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت به یکی از ملزومات جامعه بشری بدل گشته است. اکنون این نیاز چنان گسترده شده که کمتر خانواده‌ای در کشور یافت می‌شود که از خدمات اینترنتی و امکانات آن بهره‌مند نباشد و نسبت به آن احساس نیاز نکند. احساس نیازی که تقاضاکنندگان خدمات اینترنتی را در چند سال اخیر به‌شدت افزایش داده است.

به گزارش تابناک همدان، درحالی‌که عرضه خدمات اینترنتی در سایر کشورها روزبه‌روز بهبود می‌یابد، اما در کشور ما با افزایش وابستگی جامعه به استفاده از اینترنت، نه تنها این خدمات بهبود نمی‌یابد بلکه هرروز با مشکلات تازه‌ای دست‌به‌گریبان است. آنچه در این سال‌ها به همگان اثبات‌شده اینکه اوضاع اینترنت در ایران نه تنها در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته بلکه حتی در مقایسه با کشورهای منطقه نیز از شرایط مساعدی برخوردار نیست.

مشکلاتی که در برخی شهرستان‌ها به‌واسطه دوری از مرکز و اهتمام کمتر دستگاه‌های نظارتی بیشتر رخ می‌نماید. در شهرستانی چون همدان کافی است ساعتی با اینترنت نیاز داشته باشید یا برای انجام کارهای روزمره خواهان اتصال به شبکه جهانی باشد، اینجاست که در کمال ناباوری مشاهده خواهید کرد اینترنت شهر برای مدت‌زمان نامعلومی کلاً قطع گردیده است.

از سرعت بسیار پایین اینترنت در روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌های اخیر در استان که بگذریم، با پدیده‌ای مواجه می‌شویم به نام استفاده از ترافیک اضافه. ترافیکی که در برخی اوقات حتی روزهایی که از دانلود نکردن خود مطمئنید، از روزی یک گیگابایت نیز افزون می‌شود. از مشکلات مربوط به ترافیک اضافه هم که بگذریم با پدیده همیشگی دست‌به‌گریبان می‌شویم؛ قطعی‌های مداوم. قطعی‌هایی که هرروز افزایش‌یافته و حتی چندین ساعت در طول یک شبانه‌روز ادامه می‌یابد.

اما اوضاع وقتی جالب‌تر می‌شود که با اپراتور پشتیبان مخابرات تماس گرفته می‌شود، در برخی مواقع اپراتور به‌طور خودکار از بابت قطع اینترنت عذرخواهی می‌کند. حال وقتی تماس با پشتیبان برقرار می‌شود، با دو حالت مواجه خواهید شد. در ۹۰ درصد مواقع پشتیبان ایراد را از مشترک دانسته و سیم‌کشی داخل ساختمان را مسبب این قطعی می‌داند. حال اگر از سیم‌کشی داخل ساختمان مطمئن باشد پشتیان سیستم‌عامل رایانه، مودم و بسیاری از عوامل دیگر را باعث این قطعی می‌داند و جالب این‌که پشتیبان به‌هیچ‌وجه زیر بار ایراد از مرکز نمی‌رود تا اینکه پس از گذشت دقایق و حتی ساعاتی به یک‌باره ایرادات برطرف می‌شود. اما در ۱۰ درصد موقع پشتیبان نیز با شما همراه شده و اظهار می‌کند که اینترنت از مرکز قطع بوده و به وی به‌عنوان یک کارمند جز ربطی ندارد. ضمن اینکه مشخص نیست اتصال اینترنت مخابرات تا چند ساعت دیگر برقرار شود. خلاصه اینکه به‌جای استفاده از اینترنت بهتر است به انجام امور دیگر بپردازید.

حال اگر با بازرسی مخابرات نیز تماس بگیرید اوضاع بازهم جالب‌تر می‌شود. ابتدا بازرسی از قطع اینترنت اظهار بی‌اطلاعی می‌نماید. حال اگر بپذیرد که اینترنت شهر کلاً قطع‌شده تقصیر را به گردن مرکز و شرکت زیرساخت انداخته و وی نیز می‌گوید کاری نمی‌تواند انجام دهد و به او نیز ارتباطی ندارد و بالاخره خداحافظ. حال مصرف‌کننده خدمات اینترنتی مانده و اینترنت قطع‌شده و قبضی که آخر ماه باید برای خدمات اینترنتی پرداخت کند.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد در عرضه و تقاضای خدمات اینترنتی آنچه مورد بی‌مهری شدید قرارگرفته، به‌خصوص در برخی شهرستان‌ها، حقوق مصرف‌کنندگان و انبوه کاربران این خدمات است. مصرف‌کنندگانی که هیچ مکانیزم راهگشایی برای بررسی نظرات و انتقادات و احیاناً شکایات آن‌ها از عرضه‌کنندگان خدمات اینترنتی در نظر گرفته نشده است. تنها راه چاره آنان نیز استفاده از خدمات شرکتی دیگر و در حقیقت افتادن در دامی دیگر است.

بااین‌حال آنچه ضروری به نظر می‌رسد و اصل حقوق مصرف‌کنندگان بر آن تأکید دارد، لزوم اصلاح و بازنگری در خصوص قوانین مربوط به عرضه و تقاضای خدمات اینترنتی و نیز نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه عرضه این خدمات فراگیر در جامعه است. نظارت و کنترلی که با توجه به اهمیت روزافزون آن و حجم گسترده کاربران اینترنتی تاکنون آن‌گونه که باید موردتوجه قرار نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
111
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
بدتر از وضعیت اینترنت خرید بسته های اینترنتی همراه اول است که برای تغییر بهتر بدتر خرابش هم کردن 1ماه پیش بسته 2/5گیگ میخری بارزش 10000تومان والی الان همین بسته هم تمام شده و بسته های خراب معرفی میکنند مثلا 2 گیگ اینترنت در شرح ان میگویند 1 گیگ روز + 1گیگ شبانه انهم از ساعت 2 نصف شب تا 7 صبح که مثل جغد بشینیم پای اینترنت خودتان قضاوت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
خخخخخخخخخخخخ.
جغد رو خوب گفتی.خخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
من مشترکadsl مخابرات همدانم . قطعی به اون صورت نداره ولی ترافیک اضافه رو داره اونم وحشتناک طوری که ماهی 5 گیگ رو شاخشه که اضافه برات ثبت بشه بدون اینکه استفاده کرده باشی
یکتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
ما مشترک adsl مخابرات همدان هستیم. هرینه اینترنت در حالت عادی ماهی تقریبا 80 تا 100 هزار تومان است که واقعا وحشتناک است در روزی که هیچ کاری با اینترنت تداشته باشید ترافیک مصرف می شود و چند بار اعتراض کردیم کسی پاسخگو نیست و ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
من هم یک همدانی هستم و تمامی مطالب فوق را تایید می کنم
در هنگام بروز مشکل و تماس با مخابرات ، اولین چیزی که میگن اینه که فیلترشکن نداری ....؟؟
بعد هم می اندازه گردن سیم کشی ساختمان و کانفیگ نادرست مودم و ....
از دوماه پیش ما در منزل مصرفمان تغییری نکرده ولی تا پاسان ماه 2 بار اضافه مجبور شدیم که ترافیک اضافه بگیریم که از اونهم مخابرات اظهار بی اطلاعی می کنه !!!
امیدواریم حداقل یک نهادی پیدا بشه تا کارهای مخابرات را کنترل کنه و به داد مردم برسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار