علی لاریجانی با رأی اکثر نمایندگان به عنوان رئیس دائم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. در انتخابات نواب رئیس هم از مجمع 273 رای، مسعود پزشکیان با 158 رای به عنوان نایب رئیس اول و علی مطهری با 133 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
کد خبر: ۲۳۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 31 May 2016
علی لاریجانی با رأی اکثر نمایندگان به عنوان رئیس دائم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش تابناک همدان، از مجموع 276 رأی علی لاریجانی با 237 رأی از سوی نمایندگان به عنوان رئیس مجلس برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی کواکبیان نیز برای ریاست مجلس کاندیدا شده بود که موفق به کسب 11 رای شد.

28 نفر از نمایندگان هم رأی سفید دادند.

 لاریجانی پس از اعلام آراء ضمن تشکر از نمایندگان توضیح داد: البته آقای کواکبیان وسط رأی‌گیری گفتند که انصراف می‌دهند ولی ما طبق قوانین نمی‌توانستیم تغییر دهیم.

وی از تمامی نمایندگان که با رای خود وی را به عنوان رییس مجلس کردند، تشکر کرد و اظهار داشت: امیدوارم مجلس آرام، توانمند و کارآمد داشته باشیم.

علی مطهری، مسعود پزشکیان، حمیدرضا حاج بابایی و محمد دهقان نیز نامزد نایب رئیسی شدند.

در انتخابات نواب رئیس هم از مجمع 273 رای، مسعود پزشکیان با 158 رای به عنوان نایب رئیس اول و علی مطهری با 133 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

در این رای گیری حمیدرضا حاجی بابایی 123 رای و محمد دهقان 118 رای کسب کردند.

دبیران هیات رییسه


در ادامه رمضانعلی سبحانی‌فر، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدعلی وکیلی، سهیلا جلودارزاده، علیرضا رحیمی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عباس پاپی‌زاده و سیدناصر موسوی‌لارگانی برای پست دبیری هیأت رئیسه مجلس دهم کاندیدا شدند که از این میان غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی و محمدعلی وکیلی به عنوان 6 دبیر هیات رییسه انتخاب شدند.


ناظران هیئت رئیسه

در انتخاب ناظران هیأت رئیسه دائم نهاد قانونگذاری نیز محمد آشوری تازیانی با 165رأی، بهروز نعمتی با 154 رأی و محمد قسیم عثمانی با 138رأی از مجموع 278 رای ماخوذه، توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار