گفت‎ و گوی تابناک با کارشناسان؛
کارشناسان اقتصادی در گفت‌وگو با تابناک مهم‌ترین موانع کسب‌وکار استان را مسائل مختلفی همچون مشکلات مالیاتی، تسهیلات گران‌قیمت بانک‌ها، تورم موجود و قوانین زائد برشمردند.
کد خبر: ۲۳۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 30 May 2016
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان همدان در حاشیه برگزاری نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در نمایشگاه دائمی با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی تابناک همدان گفت: مشکل اصلی در بازار کسب‌وکار، نبود نظام جامع اطلاع‌رسانی است.

علیرضا محرابی با اشاره به مشکلات موجود در ایجاد  کسب‌وکار در استان تصرح کرد: بازار عرضه و تقاضا بر مبنای  نظام جامع اطلاع‌رسانی شکل می‌گیرد و برای ایجاد هرگونه اشتغال به یک نظام جامع اطلاع‌رسانی نیازاست.

وی با اشاره به تعداد روزافزون فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف دانشگاهی افزود: با توجه به نبود بازار کار برای فارغ‌التحصیلان، هرروز شاهد تقاضا برای کسب مهارت‌های فنی هستیم و رشته‌های مختلف فنی  مورد استقبال متقاضیان قرار می‌گیرد.

محرابی خاطرنشان ساخت: مراکز فنی و حرفه‌ای  در راستای توانمندسازی فعالیت می‌کنند و افراد متقاضی را برای ورود به بازار کار آماده می‌سازند.

 وی با اشاره به این مطلب که نیروی انسانی سرمایه هر کشوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: نیروی انسانی کلید توسعه پایدار و اشتغال در هر کشوری به شمار می‌رود.

مدیرکل گمرک استان همدان نیز با حضور در غرفه تابناک در پاسخ به سؤال خبرنگار این پایگاه خبری در مورد موانع کسب‌وکار در استان گفت: موانع کسب‌وکار استان همدان قوانین موجود در کسب‌وکار است که این قوانین نیاز به اصلاح دارند.

جمال خشوعی با اشاره به قوانین دست‌وپا گیر موجود در کسب‌وکار تصریح کرد: قوانینی وجود دارد که گره در کار تولید ایجاد کرده و افت تولید را رقم می‌زنند. درنتیجه و براثر کارکرد این قوانین زائد تولیدکنندگان مجبور به تعدیل نیروی کار خود شده که درنهایت منجر به افزایش بیکاری می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز با حضور در غرفه تابناک گفت: اکثر موانع کسب‌وکار در سطح ملی است و تنها مختص استان همدان نیست.

کیوان گردان با اشاره به برخی مشکلات موجود در ایجاد کسب‌وکار افزود: مسائل مالیاتی، تسهیلات گران‌قیمت بانک‌ها، تورم موجود و قوانین زائد از مهم‌ترین موانع کسب‌وکار هستند

وی تصریح کرد: همین قوانین زائد از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود و با رعایت  قوانین "رفع موانع تولید "می‌توانیم رقابت‌پذیری  تولید را در کشور بالا ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار