الهی تبار با بیان اینکه سفر نوه امام (ره) به استان فعلاً به زمان دیگری موکول شد و ایشان یازدهم این ماه به استان نمی‌آیند، گفت: در آن تاریخ نماینده ولی فقیه در استان نیستند چراکه ایشان باید در سمینار ائمه جماعات که در تاریخ 10 و 11 خرداد برگزار می‌شود حضور داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 26 May 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: سفر نوه حضرت امام (ره) به استان همدان به زمان دیگری موکول شد و ایشان یازدهم این ماه به استان نمی‌آیند.

به گزارش فارس، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در کارگروه ارتقای وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی ملی و استانی اظهار کرد: دستیابی به اهداف اجتماعی، فرهنگی و سلامت بسیار حائز اهمیت است و دستگاه‌های مختلف باید متناسب با پروژه‌ها پیشنهاد دهند.

وی با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص ارسال لیست اجرای برنامه‌های مختلف در مناطق حاشیه‎‌نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی، گفت: باید لیست سکونتگاه‌های غیر رسمی به دستگاه‌ها ارائه شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: 9 شهرستان در این حوزه درگیر است بنابراین فرمانداران و مسؤولان دستگاه‌ها باید ورود پیدا کنند تا مطالعات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فقط شهرستان ملایر و همدان در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند، خواستار توجه دیگر شهرستان‌ها شد.

الهی‎تبار با بیان اینکه فرمانداران به همراه دستگاه‌های مرتبط به صورت مشترک سریع موضوع را پیگیری کنند، افزود: تا یکشنبه هفته آینده وقت داریم پیشنهادات را به وزارت کشور ارسال کنیم تا اعتبارات تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه اعتبارات از محل تملک دارایی است و باید پروژه‌ها در این قالب گنجانده شود، گفت: نباید زمان را از دست دهیم بنابراین باید نسبت به ارسال سریع پرونده‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه بحث در خصوص مسائل اجتماعی و آسیب‌های آن دغدغه مسؤولان کشور است، خاطرنشان کرد: در رفع مشکلات تمام مسؤولان پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها استفاده کرد، افزود: دستگاه‌ها باید توجه کنند چه برنامه‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است تا به آن بپردازیم.

*دغدغه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد

الهی‎تبار با بیان اینکه طلاق، فساد، بی‌بندوباری، سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق بحرانی اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: وجود یک بحران در یک شهرستان کل استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه اکنون بهترین فرصت در استفاده از اعتبارات ملی است، خاطرنشان کرد: باید طرح‌ها را آماده کنیم و مطمئن باشیم که می‌توانیم منابع را به استان سرازیر کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امیدواریم دغدغه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما به عنوان حاکمیت وظیفه رفع نیازهای جامعه در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... را داریم و باید با دید بازتر در جامعه رفتار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما کالای فرهنگی سالم را در اختیار افراد قرار ندهیم، دیگران فعالیت زیرزمینی انجام خواهند داد و کالای مورد نظر خود را به جامعه عرضه خواهند کرد.

الهی‎تبار با بیان اینکه سال گذشته 250 هزار نفر در قالب دو جشنواره از کالای فرهنگی سالم در استان بهره‌مند شدند، ادامه داد: باید ببینیم جامعه در چه شرایطی قرار دارد و چه هجمه‌هایی از سوی دشمن به کشور وارد می‌شود تا بر اساس آن رفع مشکل کنیم.

وی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تمام قوانین آن برگرفته از مسائل حقوقی و فقهی است، گفت: اگر خواننده‌ای که تمام آهنگ‌های او در صدا و سیما پخش می‌شود به استانی آمد و خواست برنامه‌ای اجرا کند باید از او استقبال کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان افزود: اگر گروه هنری مجوز رسمی دارد و فعالیت می‌کند باید آن را تشویق کنیم و به میدان بیاوریم.

* باور نداریم که آمریکا خوبی ما را می‌خواهد

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌ها باید این رویکرد باشد، گفت: در حوزه اردوهای راهیان نور نیز حرکت اجتماعی با نشاطی ایجاد شده و باید بیشتر به این مسائل بپردازیم.

الهی‎تبار با توجه به شرایط کشور گفت: دولت یازدهم دولت مظلومی است و آنچه در اختیار او قرار گرفت چیزی نبود که بشود کاری انجام داد.

وی با بیان اینکه بر اساس اولویت و تشخیص نظام موضوع برجام مطرح شد و مقام معظم رهبری نیز تیم مذاکره‎کننده هسته‌ای را حمایت کردند و شورای امنیت ملی در این زمینه ورود پیدا کردند، افزود: موضوع برجام بحث نظام است و بحث دولت نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه برجام فرصتی برای کشور است که باید از آن برای رونق اجتماعی و برون‌رفت از مشکلات و تحریم‌های ظالمانه استفاده کرد، گفت: اگر دغدغه اجتماعی داریم باید چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: کسی چنین باوری ندارد که آمریکا خوبی ما را می‌خواهد، بنابراین باید از منافع ملی خود دفاع کنیم.

الهی‎تبار با بیان اینکه استاندار نیز در حوزه مسائل اقتصادی برنامه‌هایی آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: معضل بیکاری چنان است که هر آنچه تلاش می‌شود نمود ندارد که این موضوع به عوامل مختلفی برمی‌گردد.

*لغو سفر نوه امام(ره) به همدان

وی با بیان اینکه کاش زمانی که باید یارانه‌ها را به بخش تولید می‌دادند ورود پیدا می‌کردند، گفت: تولید را دچار آسیب کردند و آن موقع کسی داعیه‎دار نشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه وقتی نگاه سیاسی محض شود اخلاق و حرمت‌ها زیر پا گذاشته می‌شود، تصریح کرد: بدانید در چه شرایطی کشور را اداره می‌کنیم و این آیا توفیق نیست که نرخ تورم از 40 درصد به 12 درصد رسیده است؟.

وی گفت: دلیل اینکه پروژه‌ای انجام نمی‌گیرد این است که 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام برای دولت به جا مانده و به خاطر همین مسائل، اقدامات محدود شده است.

الهی‌تبار با بیان اینکه دعوایی بین قوه قضاییه، مجلس و دولت وجود ندارد، افزود: باید مردم را امیدوار کرد؛ البته مردم به این دولت امیدوار هستند چرا که معتقدند برنامه‌هایی که آغاز شده با حمایت مقام معظم رهبری به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سفر نوه امام (ره) به استان فعلاً به زمان دیگری موکول شد و ایشان یازدهم این ماه به استان نمی‌آیند، گفت: در آن تاریخ نماینده ولی فقیه در استان نیستند چراکه ایشان باید در سمینار ائمه جماعات که در تاریخ 10 و 11 خرداد برگزار می‌شود حضور داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار