محمدرضا همتی ظهر پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون در حوزه صیانت از منابع طبیعی استان همدان با تاکید بر اینکه صیانت، احیا، توسعه و بهره‌برداری از جنگل، مرتع، آب و خاک در دستور کار است، گفت: منابع طبیعی باید به نسل‌ بعدی تحویل داده شود.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 26 May 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه همدان وضعیت جنگلی خوبی نسبت به استان‌های اطراف ندارد، گفت: روحانیون فرهنگ صیانت از منابع طبیعی را در بین مردم ترویج دهند.

به گزارش مهر، محمدرضا همتی ظهر پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون در حوزه صیانت از منابع طبیعی استان همدان با تاکید بر اینکه صیانت، احیا، توسعه و بهره‌برداری از جنگل، مرتع، آب و خاک در دستور کار است، گفت: منابع طبیعی باید به نسل‌ بعدی تحویل داده شود.

همتی با اشاره به اینکه ایران در نوار خشکی کره زمین قرار گرفته است، به وجود دو رشته کوه البرز و زاگرس در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه 6 میلیون هکتار درخت بلوط در دامنه این کوه ها قرار دارد، گفت:40 درصد از آب شرب کشور از منطقه زاگرسی آذربایجان تا خوزستان تأمین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه همدان وضعیت جنگلی خوبی نسبت به استان‌های اطراف ندارد، گفت: مراتع همدان ظرفیت تنها 600 هزار واحد دامی را دارند و این در حالی است که سالانه نزدیک به 2 میلیون واحد دامی، وارد مراتع می شوند.

همتی با بیان اینکه 60 هزار هکتار از جنگل‌های استان همدان از نوع درجه یک، 300 تا 350 هزار هکتار درجه 2 و 500 هزار هکتار نیز درجه 3 هستند، گفت: علما و روحانیون باید فرهنگ صیانت از منابع طبیعی را در بین مردم ترویج دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد: مراتع خوب و متراکم استان در نواحی مرکزی، جنوبی، شمالی و ارتفاعات واقع شده‌ که شامل شهرستان‌های رزن، اسدآباد، همدان، نهاوند و ملایر می‌شود.

همتی با بیان اینکه اکثر پیامبران دامدار، کشاورز و باغبان بوده‌اند‌ و در روایتی آمده که حضرت علی (ع) نزدیک به یک‌میلیون درخت نخل کاشته‌اند، عنوان کرد: باید قدردان نعمت الهی بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان این که منابع طبیعی امانتی در دست نسل‌های مختلف است و باید امانتدار خوبی برای آنها باشیم، گفت: باید قدر منابع طبیعی خود را بدانیم و به عنوان یک موهبت و امانت الهی از آنها مراقبت کنیم.

محمدرضا همتی افزود: آب، خاک و پوشش گیاهی برای ادامه حیات و زندگی بشر ضروری و این منابع محدود است و باید ضمن استفاده صحیح و منطقی از آنها باید قدرت زایش و تجدید نسل در آنها فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار