نخستین همایش ملی «مدیریت آب» با رویکرد مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 26 May 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: نخستین همایش ملی «مدیریت آب» با رویکرد مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در همدان برگزار می‌شود.

"مرتضی عزالدین" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمبود آب در ایران یکی از عوامل محدودکننده اصلی توسعه فعالیت‌های اقتصادی در دهه‌های آینده به شمار می‌رود، اظهار کرد: در نگرش جدید جهانی، آب کالایی اقتصادی- اجتماعی و به عنوان نیاز اولیه انسان محسوب می‌شود، هر چند آب یکی از منابع تجدید شونده به شمار می‌رود اما مقدار آن محدود است.

وی افزود: با توجه به رشد جمعیت، گسترش صنعت، بالا رفتن سطح بهداشت و رفاه عمومی، سرانه منابع تجدید شونده رو به کاهش است.

عزالدین عنوان کرد: اصل و اساس توسعه و پیشرفت در هر کشوری بر مبنای تحقیق و پژوهش است به طوریکه مدیریت بر منابع آب نیز از این امر مستثنی نیست و برای رسیدن به توسعه پایدار باید مدیریت به هم‌پیوسته منابع آب با مشارکت سایر اعضای جامعه، برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: مدیریت به هم‌پیوسته منابع آب، مدیریتی است که علاوه بر حفظ محیط زیست، مشارکت اقشار و بخش‌های مختلف جامعه را دربر داشته باشد، در همین راستا شرکت آب منطقه‌ای همدان در سال‌های اخیر کوشیده تا با ترمیم ارتباط گسسته دانشگاه و صنعت آب، به این وظیفه مهم عمل کند بنابراین ایجاد ارتباط کامل و منطقی با جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی کشور برای کمک به مدیریت منابع آب، حل مشکلات مرتبط با آب و ارتقاء سطح علمی و تخصصی کارکنان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

رئیس نخستین همایش ملی مدیریت آب با رویکرد مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در همدان گفت: این همایش 21 مردادماه سال 95 توسط شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، شركت سپیدار طبیعت الوند و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان همدان، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهرداری همدان و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان برگزار می‌شود.

وی ابرازامیدواری کرد: ارتباط جامعه علمی و دانشگاهی با صنعت آب ما را در مدیریت به هم‌پیوسته منابع آب یاری کند.

به گفته عزالدین، محورهای همایش شامل آبیاری و زهکشی، هیدرولیک و سازه‌های آبی، هیدرولوژی و مدیریت منابع آب، آب و فاضلاب و محیط زیست، مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبخیز، فناوری‌های نوین در مهندسی آب، مباحث قانونی، امنیتی- سیاسی و اجتماعی در مهندسی آب، مهندسی رودخانه، آب و خشکسالی، آب و کشاورزی، آب و هواشناسی و تغییرات اقلیمی، آب و زمین‌شناسی(هیدروژئولوژی و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی)، اقتصاد آب، هیدروژئولوژی و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و سایر محورهای مرتبط با مدیریت آب در بخش کشاورزی است.

وی اعلام کرد: نخستین همایش ملی مدیریت آب با رویکرد مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرده و آماده ثبت‌نام و دریافت مقالات دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، نخبگان و صاحب‌نظران پیرامون موضوع همایش و محورهای اعلام شده در وب‌سایت همایش به آدرس www.hwater.ir است.

وی آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات را 6 مرداد، اعلام نتایج داوری مقالات را 9 مرداد، آخرین مهلت ثبت‌نام در همایش را 14 مرداد و زمان برگزاری همایش را 21 مرداد در سالن کنفرانس شرکت آب منطقه‌ای استان همدان دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار