معاون عمرانی فرماندار همدان از تخریب 15 خانه باغ غیرمجاز در همدان خبر داد
کد خبر: ۲۳۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 26 May 2016
معاون عمرانی فرماندار همدان از تخریب 15 خانه باغ غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: از صبح دیروز 15 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حیدره پشت شهر همدان تخریب شد.

به‌گزارش ایسنا، "حسین افشاری" چهارشنبه 5 خرداد در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان و قوه قضائیه برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز عزم جدی داشته و از ساعت 8 صبح امروز شروع به تخریب 15 مورد ساخت و ساز غیر مجاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در خرید تضمینی گندم رضایتمندی نسبی وجود داشت، افزود: امسال همانند سال گذشته 12 مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان همدان پیش‌بینی شده است.

افشاری عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری 650 هزار تن گندم در استان همدان تولید شود که از این میزان 418 هزار تن برای خرید تضمینی سهمیه‌بندی شده است.

معاون فرماندار همدان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 هزار تن گندم در شهرستان همدان تولید شود که از این میزان 60 هزار تن آن برای خرید تضمینی درنظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 95 مرکز خرید گندم در استان همدان وجود داشت که از این تعداد 12 مرکز در شهرستان همدان مستقر بود.

وی درخصوص پرداخت وجه گندم‌کاران ادامه داد: امسال نیز خرید گندم و پرداخت بهای آن توسط سیستم متمرکز کشوری انجام می‌گیرد.

افشاری یادآورشد: با توجه به شرایط اقلیمی همدان محصول گندم با تأخیر برداشت می‌شود که به همین علت در سال گذشته پرداخت بهای گندم با تأخیر مواجه بود برهمین اساس امسال با تدابیر بانک کشاورزی و تغییراتی که ایجاد شده است در مراکز خرید ذی حساب مستقر خواهد بود.

معاون فرماندار همدان بیان کرد: در راستای حذف واسطه‌ها به‌گونه‌ای عمل شده است که کد ملی تولیدکنندگان در سامانه اطلاعاتی جهادکشاورزی وارد شده و پول به طور مستقیم به حساب تولیدکننده اصلی واریز می‌شود.

وی تأکید کرد: اگرچه امسال وضعیت تولیدات کشاورزی به ویژه گندم در استان همدان خوب است اما باید توجه داشت که اگر رفتار و تصمیمات ما منطقی و حساب شده نباشد، می‌تواند فرصت سال‌های آینده را از ما بگیرد.

افشاری گفت: بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار بابت خرید تضمینی گندم در استان همدان پرداخت خواهد شد که این مبلغ  5 برابر اعتبارات عمرانی استان بوده که برای تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان رقم قابل توجهی است.

معاون فرماندار همدان خطاب به بانک‌ها تأکید کرد: پرداخت وجه خرید تضمینی گندم با بدهی کشاورزان به بانک‌ها تهاتر نخواهد شد و گروکشی نمی‌شود.

وی درخصوص وضعیت بازار در آستانه ماه مبارک رمضان نیز یادآور شد: شهرستان همدان در زمینه وجود مایحتاج مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان وضعیت مناسبی داشته و تمامی اقلام مورد نیاز به وفور وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار