در سال گذشته ثبت ازدواج در استان همدان ۸.۵ درصد کاهش و ثبت طلاق ۱۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۳۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 25 May 2016
مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان گفت: در سال گذشته ثبت ازدواج در استان همدان ۸.۵ درصد کاهش و ثبت طلاق ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مهر، عبدالله مقصودی فر ظهر چهارشنبه در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان که در استانداری برگزار شد، از افزایش ۴.۸ درصدی نرخ ولادت در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: نرخ باروری کل در استان همدان در سال گذشته ۱.۹ درصد بوده که به ۲ رسیده اما باید به ۲.۱ برسد تا نرخ باروری به حد جایگزینی نزدیک شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با عنوان اینکه به ازای ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر در استان متولدشده است، افزود: بیشترین نرخ ولادت در شهر کبودرآهنگ ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه در سال ۹۴ در کشور یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار موالید داشتیم که بالاترین آمار متعلق به استان سیستان و بلوچستان است، گفت: در جایگزینی میزان باروری به ازای هر ۱۰ زن ازدواج‌کرده ۲۱ فرزند متولد می‌شود که این رقم در سال گذشته در همدان ۱۸ بوده و امسال به ۲۰ رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با اشاره به اینکه با افزایش سن ازدواج سن باروری نیز بالا می‌رود، افزود: در سال ۹۰ درصد فرزند دارشدن زنان بالای ۳۰ سال سن ۳۱درصد بود که این آمار در سال ۹۴ به ۳۸.۵ درصد رسیده است.

عبدالله مقصودی فر با اعلام این خبر که در سال ۹۴ مرگ ۱۰۲ هزار و ۲۱ نفر در استان همدان به ثبت رسید، اظهار داشت: در استان همدان ۵.۶ فوت به ازای هر هزار نفر جمعیت و در کشور ۴.۷ فوت به ازای هر هزار نفر جمعیت به ثبت رسیده است.

وی با عنوان اینکه درصد ثبت فوت در مهلت قانونی در کشور ۹۷.۶ درصد است و استان همدان با ۹۹.۱ درصد از سطح کشوری بالاتر است، ادامه داد: در سال گذشته در استان همدان به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۳۹ مرد فوت‌شده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان همدان با اعلام اینکه پارسال در استان همدان ۱۸هزار و ۹۸ ازدواج به ثبت رسیده است، بیان کرد: بیشترین نرخ ازدواج کشور به اردبیل، خراسان، کردستان و همدان اختصاص پیداکرده است.

وی با عنوان اینکه پارسال در استان همدان ۱۰ درصد افزایش طلاق ثبت‌شده است، اشاره کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۶۵ طلاق در استان ثبت‌شده و به ازای هر ۴.۲ ازدواج در استان یک طلاق در استان ثبت‌شده است.

مقصودی فر بابیان اینکه میانگین سن طلاق در مردان ۳۴ و در زنان ۲۸ سال است، عنوان کرد: بیشترین آمار طلاق به استان البرز خراسان و گیلان اختصاص دارد.
برچسب ها: ازدواج ، طلاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار