محمود آقاسی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح پایگاه بسیج معلولین قائم (عج الله) گفت: ما خود را فراتر از سایر مجموعه‌های حمایتی از معلولین می‌دانیم و اساس کار ما توجه به قانون جامع حمایت از معلولین است.
کد خبر: ۲۳۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 25 May 2016

مدیرعامل جامعه خیرین حامی معلولین قائم استان همدان گفت: وظیفه اصلی ما، مطالبه حقوق معلولین در جامعه است .

به گزارش تابناک همدان ؛ آقاسی بابیان این مطلب که رعایت قانون استخدامی‌ها برای معلولین موردتوجه قرار نمی‌گیرد، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات معلولین رعایت قانون استخدامی‌هاست که بر اساس قانون، سه درصد از معلولین باید از استخدامی‌ها سهم داشته باشند ولی متأسفانه شاهد هستیم عده قلیلی هم که استخدام هستند به دلایل مختلف اخراج می‌شوند.

وی بابیان اینکه هدف از افتتاح این پایگاه ارتباط معلولین و بسیج و استفاده از ظرفیت‌های بسیج است، تصریح کرد: این پایگاه بسیج معلولین برای نخستین بار در کشور ایجاد می‌شود.

آقاسی افزود: باید از اقدامات و توجهات مسئولان ارشد استان قدردانی کرد، هرچند از این مسئولان برای حضور در این مراسم دعوت به‌عمل‌آمده بود ولی حضور پیدا نکردند و از مدیریت ارشد استان و معاونین ایشان انتظار بیشتری می‌رفت.

مدیرعامل جامعه خیرین حامی معلولین قائم (عج) ادامه داد: محدودیت‌های استخدامی و عدم امکان استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و عدم استفاده از تسهیلات ازجمله مشکلات معلولین به‌حساب می‌آید که پیگیر این مشکلات و مسائل هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احقاق حقوق معلولین باید در رأس همه مسائل حمایتی باشد افزود: در حال حاضر ۱۷۰ هزار معلول در استان وجود دارد که فقط ۳۰ هزار نفر این معلولین در بهزیستی پرونده دارند و بسیاری از این معلولین در زوایای روستاها و مناطق دورافتاده هستند که باید برای شکوفایی استعدادها و توانمندی این افراد تلاش بیشتری شود.

آقاسی تصریح کرد: ما نتوانسته‌ایم به‌طور کامل در این مجموعه از حقوق معلولین به‌درستی دفاع کنیم و حتی یک واحد کارآفرینی ما به دلیل بی‌توجهی برخی مدیران به تعطیلی کشید.

وی بابیان اینکه در پیگیری رونق اشتغال در کارگاه‌ها همواره باواسطه‌ها و دلالان مواجه هستیم. تصریح کرد: به‌طور مثال در یک کارگاه خیاطی جهت بستن قرارداد برای تأمین البسه برخی بیمارستان‌ها به دلالی که خود کارمند دانشگاه علوم پزشکی است برخورد کردیم و تقاضای هزینه کرد که از توان ما خارج بود و حتی با نامه‌ای که استاندار داده بود باز درنهایت مجبور به پرداخت هزینه جهت بستن قرارداد شدیم.

که این‌گونه موارد مافیایی که مقید به هیچ قانون و ضوابطی نیستند گریبان جامعه معلولین را نیز گرفته است.

مدیرعامل جامعه خیرین حامی معلولین قائم (عج) بابیان اینکه مسئولان استان اشتیاق دارند که برای آسایش معلولین و توان یابان تلاش کنند، تصریح کرد: بنابراین این ما هستیم که باید به‌عنوان مجموعه‌های مردم‌نهاد این مباحث را پیگیری و دنبال کنیم و از حقوق این افراد دفاع کنیم و خواسته‌ها و مطالبات این عزیزان را به گوش مسئولین برسانیم.

آقاسی در پایان بابیان اینکه یک ساختمان برای آغاز به‌کار پایگاه بسیج معلولان اجاره‌شده است، گفت: زمین پایگاه بسیج معلولان نیز تدارک دیده‌شده که فرمانده سپاه استان، قول مساعد برای احداث این بنا را داده است که جای بسی تقدیر است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار