در هفته جهادکشاورزی دو گلخانه با مساحت 14 هزار مترمربع در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 24 May 2016
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه از سال 94 تا کنون 137 هکتار متقاضی گلخانه در این شهرستان وجود دارد، گفت: در هفته جهادکشاورزی دو گلخانه با مساحت 14 هزار مترمربع در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد.

"جواد رشیدی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گلخانه 7 هزار مترمربعی در حاجی‌آباد و یک گلخانه دیگر با مساحت تقریبا 7 هزار مترمربع در زمینه تولید سبزی و صیفی در حال احداث است که در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون 137 هکتار متقاضی گلخانه در شهرستان ثبت شده که از این میزان 45 هکتار موافقت اصولی گرفته و 7 هکتار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هکتار گلخانه در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: میزان تولیدات گلخانه‌ای شهرستان همدان که اغلب سبزی و صیفی هستند در این مساحت از گلخانه‌ها سالانه 10 هزار تن است.

رشیدی از تشکیل تعاونی گلخانه‌داران خبرداد و بیان کرد: با مساعدت مدیریت جهادکشاورزی استان و مدیریت تعاون روستایی تعاونی گلخانه‌داران تشکیل شده که هدف از تشکیل این تعاونی انتقال اطلاعات در بین گلخانه‌داران و ارائه برنامه کشت هدفمند به منظور استمرار تولید با هدف توسعه صادرات محصولات گلخانه‌ای است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: در این تعاونی خط و مشی گلخانه‌داران مشخص شده و توصیه برای تنوع محصولات داده شد همچنین دو تیم از کشورهای شمالی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان دعوت شده است.

وی تأکید کرد: در صورتی‌که تولیدات به حدی برسد که خوراک برای واحدهای فرآوری و بسته‌بندی تأمین شود به طور قطع این صنایع هم ایجاد خواهد شد که البته مکان‌هایی برای ایجاد این واحدها پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار