پایش واحدهای آلاینده هر ماهه و سایر واحدها نیز در هر فصل، یک نوبت از طریق آزمایشگاه‌های معتبر و یک نوبت نیز از طریق سرکشی کارشناسان محیط زیست صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۳۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 24 May 2016
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از قرار گرفتن 18 واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده استان طی سال گذشته خبر داد.

"رضا دانش‌پژوه" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی سال گذشته 2021 واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در استان مورد پایش قرار گرفتند، افزود: از مجموع واحدهای بازرسی شده، 195واحد در زمینه آلودگی آب، 135 واحد در زمینه آلودگی هوا و 81 مورد نیز در خصوص نحوه دفن پسماند اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه برنامه پایش عموما سرزده انجام می‌گیرد، ادامه داد: پایش واحدهای آلاینده هر ماهه و سایر واحدها نیز در هر فصل، یک نوبت از طریق آزمایشگاه‌های معتبر و یک نوبت نیز از طریق سرکشی کارشناسان محیط زیست صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پایش‌ها، 194 واحد صنعتی نیز از طریق آزمایشگاه‌های معتبر محیط زیست اقدام به پر کردن خوداظهاری کرده‌اند.

دانش‌پژوه با تاکید بر اینکه طی سال گذشته 18 واحد صنعتی به جهت ایجاد آلودگی در لیست صنایع آلاینده استان همدان قرار گرفتند و برای تصمیم‌گیری به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شدند، عنوان کرد: طبق پایش‌های صورت گرفته از صنایع آلاینده استان، 14 واحد صنعتی و خدماتی پلمپ شدند.

وی در خصوص نوع فعالیت واحدهای پلمب شده گفت: از مجموع واحدهای تعطیل شده، 9 واحد در زمینه سیلیس‌کوبی و دو واحد در زمینه کشتارگاهی فعالیت می‌کردند و 3 واحد هم از جمله صنایع بزرگ استان محسوب می‌شدند.

فعالیت دوباره واحدهای آلاینده تعطیل شده

دانش‌پژوه خاطرنشان کرد: از مجموع واحدهای آلاینده تعطیل شده، به جز یک واحد کشتارگاهی عموما اقدام به رفع نقص و آلودگی کرده‌اند و اکنون در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای آلاینده استان علاوه بر پلمب، به جزای نقدی نیز محکوم شدند، یادآور شد:  البته برای جلب‌نظر اداره‌کل حفاظت محیط زیست علاوه بر رأی مقام قضائی، این واحدها باید به منظور بهبود وضعیت زیست‌محیطی محل کار خود، به فعالیت‌هایی همچون غرص نهال اقدام کنند.

کاهش 65 درصدی صنایع آلاینده در استان همدان

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین از کاهش 65 درصدی صنایع آلاینده در استان خبر داد و تصریح کرد: طی سال 93 شمار این واحدها 53 مورد بود که در سال گذشته به 18مورد کاهش یافت که امیدواریم امسال رفع نقص کرده و از لیست صنایع آلاینده خارج شوند.

دانش‌پژوه با تاکید بر اینکه فرآیند تعیین واحدهای آلاینده و پایش آنها در سال‌جاری هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: در حال حاضر نسبت به شمار این واحدها نمی‌توان اظهارنظر کرد چرا که فرآیند تعیین واحدهای آلاینده در انتهای هر فصل به پایان می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار