این میزان فرش توسط دو صادرکننده استان همدان به سایر کشورها صادر شده که در تلاش هستیم میزان فرش دستبافت صادراتی افزایش یابد.
کد خبر: ۲۳۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 24 May 2016
با توجه به تسهیلات و روان‌سازی در تشریفات امور صادرات، تجار همدانی رغبت زیادی به صادرات از گمرک همدان دارند چراکه تشریفات زاید سال‌های قبل طی یکسال گذشته در گمرک همدان برداشته شده است.

به گزارش تسنیم؛ مدیرکل گمرک همدان از صادرات ۲۰۰ هزار دلاری فرش دستبافت از همدان خبر داد و گفت: تعداد صادرکنندگان از گمرک همدان در سال گذشته دو برابر شده است.

جمال خشوعی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات غیرنفتی و فراهم ساختن بستر صادرات از مهمترین اولویتهای گمرک همدان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در هفته جاری دو کانتینر فرش دستبافت از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این محموله دومین مورد صادرات فرش پس از رفع تحریم‌ها از گمرک همدان بوده است، افزود: با توجه به تسهیلات و روان‌سازی در تشریفات امور صادرات، تجار همدانی رغبت زیادی به صادرات از گمرک همدان دارند چراکه تشریفات زاید سال‌های قبل طی یکسال گذشته در گمرک همدان برداشته شده است.

خشوعی تصریح کرد: در سال‌های قبل پنجره واحد گمرکی در همدان راه‌اندازی شده بود ولی متاسفانه کارایی و اثرگذاری مطلوب را نداشته و بسیاری از تجار از ارائه خدمات رضایت نداشتند.

وی افزود: حضور فیزیکی ادارات مربوطه در این پنجره واحد کافی نبوده و باید نماینده دارای اختیار در این مرکز مستقر کنند تا شاهد انجام سریع امور صادرات و واردات باشیم در غیر این صورت نمی‌توان به اهداف مدنظر استان در زمینه صادرات غیرنفتی دست پیدا کرد.

مدیرکل گمرک همدان با اعلام اینکه از آبان ماه سال گذشته گمرک همدان به سیستم جامع امور گمرکی مجهز شده است، عنوان کرد: قبل از راه‎اندازی سیستم جامع امور گمرکی صادرکنندگان باید محموله صادراتی خود در محل گمرک حاضر کرده و ارزیاب آن را پلمب می‌‏کرد که این امر سبب معطل شدن تجار می‏‌شد.

وی از صادرات 200 هزار دلاری فرش دستبافت همدان خبر داد و گفت: این میزان فرش توسط دو صادرکننده استان همدان به سایر کشورها صادر شده که در تلاش هستیم میزان فرش دستبافت صادراتی افزایش یابد.

خشوعی با اعلام اینکه تعداد صادرکنندگان از گمرک همدان در سال 94 نسبت به سال قبل دو برابر شده است، اظهار داشت: این امر حاکی از رضایت تجار همدانی از عملکرد گمرک دارد که متاسفانه شرح عملکرد مطلوب برخی ادارات برای آنها دشوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار