این امر موجب معرفی این غار شگفت‌انگیز به گردشگران، غار نوردان و طبیعت‌گردانی خواهد بود که شاید هنوز از وجود چنین پدیده منحصر به فردی در جهان بی‌اطلاع هستند.
کد خبر: ۲۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 24 May 2016
معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه غار علیصدر برند گردشگری همدان است، گفت: در صورت معرفی یک برند برای گردشگری همدان، غار علیصدر شاخص‌ترین برند خواهد بود.

به گزارش مهر، محمود رضا عراقی پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترکی با نایب رئیس سازمان بین‌المللی غارهای توریستی جهان در همدان گفت:‌ حضور افرادی در سطح بین‌المللی در همدان در معرفی این استان در عرصه جهانی تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر غارعلیصدر همدان به دلیل موارد زیست‌محیطی و گردشگری به صورت یک شرکت نیمه‌دولتی اداره می‌شود، گفت: در راستای حفظ غار و برای بالا بردن کیفیت کار، بخش‌های مدیریتی این غار به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر پس از دریافت نظرات کارشناسان که به دنبال مطالعات متعدد به انجام رسیده بود حداکثر نورپردازی‌ها و نظافت داخل غار به انجام رسید.

معاون امور عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: نظرات و پیشنهادات، مجموعه را در راستای معرفی علیصدر در مجامع بین‌المللی موفق خواهد کرد.

وی گفت: به تبع سیاست‌های دولت برنامه‌های زیادی در استان برای جذب گردشگر وجود دارد تا بر اساس آن بخش‌ زیادی از اقتصاد محلی را تأمین کنیم.

نایب رئیس انجمن بین‌المللی غارهای توریستی دنیا و مدیر عامل بزرگترین غار یخی جهان نیز با بیان اینکه این سفر موجب گسترش روابط بین دو منطقه در حوزه گردشگری خواهد شد، گفت: اولین انگیزه ای که از این سفر برای مردم جامعه محلی در اتریش و ایران ایجاد می‌شود این است که آنها بتوانند شبیه غاری که در کشور خود دارند را با شرایط فیزیکی متفاوت بازدید کنند.

فردریک اودل گفت: این امر موجب معرفی این غار شگفت‌انگیز به گردشگران، غار نوردان و طبیعت‌گردانی خواهد بود که شاید هنوز از وجود چنین پدیده منحصر به فردی در جهان بی‌اطلاع هستند.

وی گفت: این سازمان بین‌المللی به دنبال آن است مدیریت مناسب برای اطمینان از حفاظت و نگهداری غارهای جهان را ترویج دهد و همچنین با حمایت خود از غارهای شاخص که عضو این انجمن بین‌المللی هستند آگاهی‌های عمومی را در این زمینه ارائه دهد.

وی گفت: اعضای فعال در سازمان بین‌المللی غارهای توریستی جهان می‌توانند با انتشار و به اشتراک گذاشتن تجربیات امور فنی و تبلیغات شرایطی را فراهم کنند تا اعضای انجمن بتوانند آگاهی‌های خود را در راستای حفاظت و نگهداری و اجرای امور فنی بیشتر افزایش دهند.

مدیر داخلی غار «آیس ریسن ولت» نیز گفت: در بین غارهای جهان، حرفه ای ترین مدیریت را در علیصدر دیدیم و اینکه در یک روز در این غار جابه جایی بیش از ۱۰ هزار نفر بدون کوچکترین مشکلی پیش می رود جای تحسین دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار