سرپرست مرکز بهداشت همدان از برپایی «نمایشگاه جمعیت» در مرکز بهداشت شهرستان همدان ویژه زوج های جوان، تک فرزند، افراد خواهان فرزند و بی‌فرزند خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 24 May 2016
سرپرست مرکز بهداشت همدان از برپایی «نمایشگاه جمعیت» در مرکز بهداشت شهرستان همدان ویژه زوج های جوان، تک فرزند، افراد خواهان فرزند و بی‌فرزند خبر داد.

به گزارش مهر، محمد خیراندیش ظهر دوشنبه در همایش «پویایی، بالندگي و جوانی جمعیت» در همدان با بیان نقش جمعیت در اقتدار ملی کشور و بیان اینکه ۳۰ اردیبهشت ماه روز ابلاغ سیاست های کلان جمعیتی و روز جوان نامگذاری شده است، ادامه داد: شرایطی بر رشد جمعیتی کشور حاکم است و هدف اصلی از برگزاری این همایش رساندن باروری به میزان جایگزینی است.

خیراندیش با اشاره به اینکه ۱۱میلیون جمعیت جوان در شرایط ازدواج در کشور وجود دارد، افزود: بسیاری از این جوانان سن ازدواج و سن باروری را پشت سر گذاشته اند و متاسفانه ازدواج ها کمتر صورت می گیرد.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه شرایط سختی بر جامعه حاکم است و بیکاری، عدم تفاهم و سطح توقعات بالا بر موضوع ازدواج اثر می گذارد، اظهار داشت: در سال های بعد انقلاب رشد جمعیت زیاد شد و این رشد زیاد با برنامه‌ریزی انجام نگرفت و امروز به مشکلاتی ازین سو برخوردیم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی های وزارت بهداشت در سال ۷۳ کنترل خوبی ایجاد شد، ادامه داد: امروز حد جانشینی پایین آمده است و باروری به ۱.۸ درصد رسیده در صورتی که رقم ۲.۱ درصد مدنظر است.

خیر اندیش بااشاره به اینکه از هر۵  ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد، تاکید کرد: میزان بالای طلاق، پایین بودن میزان ازدواج، نبود علاقه به داشتن فرزند، ناباوری و سقط جنین قانونی و غیر قانونی از عوامل مهم در کاهش جمعیت موجود در جامعه است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اعلام این خبر که آمار سالمندان کشور در سال ۷۵ تا ۹۰ نزدیک ۶.۳ درصد بود و در سال۹۰  به ۱۰ درصد رشد پیدا کرد، افزود: بر اساس محاسبات آماری جمعیت سالمندان در۲۵ سال آینده به ۲۴.۹ درصد خواهد رسید.

وی گفت: باید ارگان ها و مسئولین کشوری با حمایت از جوانان رشد جمعیت را به سمت تعالی هدایت کنند.

مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه هدف، تبلیغ سن باروری بین سنین ۱۵ تا ۴۹ سال است، گفت: باید جایگزینی جمعیت صورت گیرد که اگر این هدف محقق نشود پیری جمعیت را شاهد خواهیم بود به طوری که در آینده با یک چهارم جمعیت بالای ۶۰ سال مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به برپایی «نمایشگاه جمعیت» در مرکز بهداشت شهرستان همدان طی هفته جمعیت، عنوان کرد: این نمایشگاه ویژه زوجین جوان، تک فرزند، افراد خواهان فرزند و بی‌فرزند دایر شده است.

خیراندیش با اهمیت به افزایش باروری و ارتقای سلامت مادر، گفت: پنج غرفه سلامت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، سلامت جوانان، مشاوره بیماری اچ آی وی و تست سریع این بیماری و بهداشت محیط که عمده فعالیت آنها بر روی مصرف قلیان و دخانیات و مضرات این مواد بر روی بارداری بوده، توسط مرکز بهداشت در این نمایشگاه دایر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار