هدف از تشکیل جامعه خیران معلولان، تنها کمک‌های مالی نیست، بلکه از این مسئله فراتر رفته و به دنبال شناسایی استعدادهای معلولان و استفاده در راه زندگی بهتر آنان است.
کد خبر: ۲۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 24 May 2016
 مدیرعامل جامعه خیران حامی معلولین قائم (عج) استان همدان گفت: گستردگی تعداد معلولان در همدان ۱۷۰ هزار نفر است که ۱۳۰ هزار نفر از آنها در بهزیستی پرونده دارند.

به گزارش مهر، محمود آقاسی عصر دوشنبه در آیین افتتاح نخستین پایگاه مقاومت بسیج معلولان همدان با بیان اینکه برنامه‌ها و اقداماتی که برای معلولین صورت می‌گیرد توسط سازمان‌های مردم نهاد تحت پوشش سرپرستی بهزیستی دنبال می‌شود، ادامه داد: هدف از افتتاح این پایگاه ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین بسیج و بهزیستی است.

مدیرعامل جامعه خیرین حامی معمولین قایم (عج) استان همدان با اشاره به اینکه این پایگاه بسیج معلولان برای نخستین بار در کشور ایجاد می‌شود، گفت: بسیج با روحیه‌ای بالا و ظرافت، کارهای فرهنگی و کلاس‌های آموزشی را در این پایگاه برگزار خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مسئولین بهزیستی از امکانات موجود در بسیج برای بهبود وضعیت معمولین استفاده کنند، گفت: هدف از تشکیل جامعه خیران معلولان، تنها کمک‌های مالی نیست، بلکه از این مسئله فراتر رفته و به دنبال شناسایی استعدادهای معلولان و استفاده در راه زندگی بهتر آنان است.

وی با بیان اینکه گستردگی تعداد معلولین در همدان ۱۷۰ هزار نفر است که ۱۳۰ هزار نفر از آنها در بهزیستی پرونده دارند، عنوان کرد: کمک‌ها صرفاً مادی نیست، بلکه هدف از جمع آوری خیرین این است که در امری فراتر که همان کشف استعدادهای معلولین است، اقدام و به آن رسیدگی کنند.

محمود آقاسی با عنوان کردن این موضوع که در هر استان یک جامعه خیر وجود دارد، بیان کرد: تعداد جمعیت توان یابان استان همدان ۶۰۰ نفر است که هر کدام از آنها یک NGO دارند.

مدیرعامل جامعه خیرین استان همدان با توضیح اینکه جامعه حمایت از معلولین سال ۸۳ راه اندازی شد، بیان داشت: هریک ازین معلولین عضوی از جامعه هستند و باید از خدمات شهری استفاده کنند و ما برای تسهیل این موضوع کنار هم جمع شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین کاری ما در این مجموعه انجام می‌دهیم مذاکرات با مسئولین و مقامات استانی درراستای بهبود شرایط زندگی معلولین استان است، عنوان کرد: خوشبختانه در این زمینه با حمایت و استقبال گرم مسئولین روبرو شدیم.

وی با تاکید بر اینکه معلولین هم نیاز دارند کار کنند و هم فعالیت داشته باشند، گفت: همان گونه که در قانون کار معین شده ۳ درصد استخدام‌ها باید از معلولین باشد.

آقاسی با بیان اینکه محدودیت‌های استخدامی و عدم امکان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مشکلات ما به حساب می‌آید که با پیگیری قابل حل خواهد شد، گفت: این مجموعه ترکیبی از مسئولین سپاه و بهزیستی است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این مراسم با تبریک روز آزاد سازی خرمشهر با بیان اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، ادامه داد: بسیج معلولان باعث استفاده از توانمندی جانبازان و معلولان خواهد شد.

سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه ظرفیت های بسیج در شهر همدان بسیار بالا است، اظهار داشت: پتانسیل های بسیج همدان بسیار بالا است و در زمینه خدمت رسانی به بهزیستی آماده است.

وی گفت: اگر بخواهیم فرهنگ جهاد و شهادت را عملیاتی کنیم مسئولیت هایی را باید بردوش داشته باشیم و همه در این راستا مسئولیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار