کد خبر: ۲۳۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 24 May 2016
مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه باید برای تضمین آینده بر روی فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: باید افرادی متکی به خود را در راستای تحقق ارزش‌های انقلابی و دینی تربیت کرد.

به گزارش مهر، حميدرضا الوند عصر دوشنبه در آیین افتتاح پایگاه بسیج معمولین قایم همدان با عنوان اینکه یکی از ماموریت های سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی گروه های تحت پوشش سازمان است، ادامه داد: قادر سازی در عرصه های مختلف فرهنگی، پرورشی، تحقیقی، اجتماعی و اقتصادی صورت می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه به مجموعه کارهایی که بتوانیم به واسطه آن فرد را به سمت ایفای نقش سوق دهیم توانمند سازی می گویند، بیان کرد: راه اندازی پایگاه بسیج معمولین در همدان می تواند به توانمندسازی مجموعه در عرصه کلان و سیاست گذاری های دولت و از جمله سازمان بهزیستی کشور کمک کند.

وی با اعلام اینکه ورود این مجموعه به عرصه آموزش، رویکرد ها، نهادینه سازی ارزش های دینی و ملی نقش سازنده ای دارد، ابراز امیدواری کرد: این کار به عنوان یک نماد فرهنگی که ارتباط تنگاتنگی با بسیج دارد در بسیج کشور ادامه یابد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با توضیح اینکه بخشی از برنامه های ما در همکاری با سازمان های مردم نهاد تعریف شده است، ادامه داد: هزینه های توانمندسازی در بیشتر کشورها بسیار بالا است و دولت از تامین هزینه های آن باز می ماند اما این کار توسط سازمان های غیردولتی متخصص حمایت می شود.

حميدرضا الوند با بیان اینکه مجوز هایی در راستای ارائه خدمات بهینه تخصصی و آبرومند به گروه های عادی، افراد پایین جامعه و افرادی که به نوعی دارای اختلالات کاربردی هستند از سوی سازمان بهزیستی صادر شده است، افزود: این سازمان به صورت تخصصی از سازمان های مردم نهاد درخواست همکاری دارد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه برای انجام کارهای بزرگ باید قطره های کوچک در کنار هم جمع شوند تا به هدف متعالی برسند، گفت: مهم نیست در چه پایگاه اجتماعی زندگی می کنیم بلکه مهم این است در هر پایگاه اجتماعی نقش متناسب با آن پایگاه را در جامعه خود ایفا کنیم.

وی خطاب به معلولان گفت: اگر نسبت به پیرامون خود بی تفاوت باشید اولین کسی که آسیب می بیند خود شما هستید بنابراین باید در بهبود وضع جامعه مفید واقع شویم.

وی با بیان اینکه در هزاره سوم ما در شرایطی قرار داریم که هجمه‌های سنگینی علیه ارزش‌های فرهنگی، دینی و ملی ما آغاز شده است، ادامه داد: تک تک ۷۵ میلیون نفر کشور باید بسیج شوند تا این میراث بزرگ حفظ کنند.

الوند با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلفی مهارتی برای معلولان تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: برای تضمین آینده باید بر روی فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنیم تا افراد متدین، مودب و متکی به خود را در راستای تحقق ارزش‌های انقلابی و دینی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه حامی معلولان تنها به این قشر خدمات ارائه نمی‌دهد، افزود: در کنار معلولان نیز به خانواده‌های آنان نیز باید توجه کرد و آنان نیز وابسته به ارائه خدمات به معلولان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار