تخریب سایبان‌ها در مقطع انتخابات رخ‌داده و درواقع تخریب اموال عمومی است که شهروندان همدانی از این وضعیت گلایه‌مند هستند و از مسئولان و تولیان امر می‌خواهند که اعاده خسارت کرده و از تخریب اموال عمومی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۲۳۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 24 May 2016
سال ۹۴ شهرداری همدان طرحی را برای نصب سایبان ایستگاه‌های اتوبوس آغاز کرد که بر اساس این طرح سایبان‌هایی بسیار زیبا با دیوارهای شیشه‌ای طراحی و در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شدند.

به گزارش تابناک همدان ؛ سایبان‌هایی که بعد از گذشته سال‌ها جایگزین سایبان‌های قدیمی می‌شدند علاوه بر اینکه محلی مناسب برای توقف شهروندان در ایستگاه‌ها است بلکه با نمایی زیبا و طراحی چشم‌نواز جلوه‌ای خوب به نمای ایستگاه‌های اتوبوس بخشیده‌اند.

سایبان‌های جدید طوری طراحی شدند که علاوه بر حفظ زیبایی و درواقع توجه به زیبایی بصری شهروندان و حفظ الگوهای معماری و شهرسازی به بحث کسب درآمد از این سایبان‌ها نیز توجه شده و بالای تمام این سایبان‌های جدید محلی برای نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی متقاضیان معین‌شده که از این طریق با اجاره محل تبلیغات، درآمدی پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

بدنه این سایبان‌ها از جنس فلز بوده و دیواره‌ها را از نوعی تلق شبیه شیشه طراحی کردند که مورد رضایت شهروندان هدانی نیز واقع شدند، اما نگهداری این سایبان‌ها نسبت به انواع قدیمی‌تر هم سخت بوده و هم هزینه‌بر است.

تلق‌های دیواره این نوع از سایبان‌ها با کوچک‌ترین خراش و یا چسباندن کاغذ و پوستری با چسب، تخریب‌شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد چراکه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان خراش یا چسب‌ها را از روی آن پاک کرد و به گفته کارشناسان تنها راهکار تعویض تلق است.

در انتخابات اسفندماه سال گذشته با توجه به اینکه اکثر کاندیداها قوانین را رعایت کرده و اقلام تبلیغاتی را در محل‌های مشخص‌شده توسط مراجع ذی‌ربط نصب کردند، اما برخی از کاندیداها نیز قوانین را زیر پا گذاشتند و پوسترهای خود را بر روی سایبان ایستگاه‌های اتوبوس با چسب نصب کردند که حاصلی جز تخریب این سایبان‌ها نداشت.

در همان مقطع انتخابات که بعضی از کاندیداها سایبان ایستگاه‌های اتوبوس را تخریب می‌کردند سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با همدان پرس به تخریب این سایبان‌ها اشاره کرد و گفت که اکیپی توسط شورای شهر و شهرداری همدان تشکیل و مأمور جمع‌آوری مستندات برای اعاده خسارت از کاندیداهایی که به اموال عمومی آسیب رسانده و باعث تخریب شدند، هستند.

البته تخریب سایبان ایستگاه‌های اتوبوس فقط منوط به مقطع انتخابات نیست و بعضی از آگهی‌های تبلیغاتی نیز بر روی این سایبان‌ها نصب‌شده‌اند.

به‌هرحال تخریب سایبان‌ها در مقطع انتخابات رخ‌داده و درواقع تخریب اموال عمومی است که شهروندان همدانی از این وضعیت گلایه‌مند هستند و از مسئولان و تولیان امر می‌خواهند که اعاده خسارت کرده و از تخریب اموال عمومی جلوگیری کنند.

به‌هرحال امید است که شورای شهر و شهرداری همدان در پیگیری مطالبات شهروندان در خصوص اعاده خسارت از تخریب‌کنندگان اموال عمومی را پیگیری کنند و به‌گونه‌ای این موضوع را مطالبه کنند که دیگرکسی به خود اجازه تخریب اموال عمومی را ندهد.

شورای شهر و شهرداری همدان برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی می‌توانند از طریق راهکارهای مختلف آموزش‌های شهروندی برای افزایش آگاهی شهروندان و افرادی که در سطح شهر تبلیغات محیطی انجام می‌دهند را برگزار کنند تا کمترین خسارت به اموال عمومی وارد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار