کد خبر: ۲۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 23 May 2016

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در حاشیه نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی سرمایه و اقتصاد گفت: استان همدان نیروهای مدیریتی توانمندی دارد ولی متأسفانه در هیچ برهه از زمان از این نیروها استفاده خوبی نشده است.

ناصر محمودی در گفتگو با تابناک همدان درپاسخ به نظرسنجی ما در زمینه موانع کسب‌وکار استان افزود: یکی از موانع موجود ساخت فرهنگی استان است و عدم استفاده و به‌کارگیری از نیروهای بومی است.

وی با اشاره به توانمندی نیروهای بومی استان گفت: بنده معتقدم موتور محرکه هر استانی نیروی انسانی و ساختار آن است و ما متأسفانه از نیروی انسانی و بومی استفاده خوبی نداشته‌ایم وبر اساس پژوهش بنده همدان و همدانی اگر حرف اول را در کشور نزده قطعاً حرف دوم را زده است و اکثر مدیران موفق اقتصادی در برخی استان‌ها همدانی هستند.

محمودی در ادامه تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود در رونق کسب‌وکار خودزنی است و همین بحث سرمایه‌های نیروی انسانی و مادی که از استان خارج می‌شود و هدر دادن نیروی انسانی نوعی خودزنی است و بارها از سوی مدیریت ارشد گفته‌شده از سرمایه‌گذار با آغوش باز استقبال می‌کنیم و همه باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری و جذب نیروهای بومی فراهم سازند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت‌های بالقوه استان خوب استفاده کنیم چرا این ظرفیت‌ها در استان‌های دیگر بالفعل تبدیل می‌شوند درحالی‌که استان ما بیش از هر استان دیگر به سرمایه انسانی خود نیاز دارد.

باید شرایط طوری فراهم شود که سرمایه‌گذار با میل و رغبت واطمینان در این استان سرمایه‌گذاری نماید و درنتیجه ایجاد اشتغال و کسب‌وکار شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از اصولی‌ترین بحث‌های اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از سرمایه‌های درونی است و این‌که چگونه اقتصاد کشور باید درون‌زا باشد؟ و ما برای اینکه اقتصاد کشور درون‌زا باشد باید سرمایه‌های مادی و معنوی از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و از سرمایه‌های موجود بهینه استفاده کنیم.

محمودی در پایان خاطرنشان ساخت: استان همدان پتانسیل و سرمایه‌های خوبی دارد باید تلاش شود که این سرمایه‌های انسانی، مادی و معنوی از استان خارج نشوند.


ازنیروی انسانی بومی خوب بهره‌مند نشده‌ایم / اکثر مدیران موفق اقتصادی در برخی استان‌ها همدانی هستند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار