در سال 93 به 52 روستا عملیات گازرسانی صورت گرفت که در سال گذشته این تعداد به 102 روستا ارتقاء یافت.
کد خبر: ۲۳۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 23 May 2016
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 97.6 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: در سال گذشته 102 روستای جدید از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به‌گزارش ایسنا، "محمدمهدی مهدوی" دوشنبه 3 خرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر 934 روستای استان از گاز برخوردارند، اظهار کرد: در سال 93 به  52 روستا عملیات گازرسانی صورت گرفت که در سال گذشته این تعداد به 102 روستا ارتقاء یافت.

بهره‌مندی تمامی روستاهای استان از نعمت گاز در سال 95

وی با تأکید بر اینکه در سال 95 تمامی روستاهای دارای شرایط گازرسانی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، یادآور شد: عملیات گازرسانی در 57 روستای استان همدان همچنان ادامه دارد و 25 روستای باقیمانده در دستور کار قرار دارند که به‌زودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد.

وی متوسط ضریب نفوذ گاز در استان همدان را 99 درصد دانست و گفت: متوسط نفوذ گاز در کشور 96.6 درصد در بخش شهری و در بخش روستایی این عدد 67 درصد است که ضریب نفوذ گاز در استان همدان بیش از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 483 کیلومتر شبکه شهری و روستایی گازرسانی اجرایی شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 23 هزار و 107 مشترک جدید در بخش بهره‌برداری شرکت گاز جذب شده است.

سرقت گاز دریافتی استان همدان به 3 درصد رسید

مهدوی با بیان اینکه در سال گذشته 2.7 میلیارد مترمکعب گاز در ورودی شهرها و روستاهای استان دریافت شده است، عنوان کرد: 2581 میلیون مترمکعب اختلاف بین گاز دریافتی و گاز به فروش رفته در استان همدان وجود دارد که نسبت به سال 93 با کاهش 3 درصدی روبرو بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار کرد: میزان گاز به سرقت رفته در استان همدان 3 درصد است در حالیکه این میزان در کشور 5 درصد اعلام شده است.

وی با تأکید بر جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های مایع و مازوت، بیان کرد: در سال گذشته 17 هزار مترمکعب گاز در بخش صنعتی جایگزین سوخت‌های مایع و مازوت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان 163 واحد صنعتی و کشاورزی از گاز برخوردارند، یادآور شد: 8660 کیلومتر شبکه شهری و روستایی در استان همدان ایجاد شده که از این میزان 68 درصد سهم روستاها بوده است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته  305 هزار و 800 علمک گاز در استان همدان نصب شده که سهم روستاهای استان 47 درصد است.

رشد 6 درصدی مصرف گاز در استان همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 2581 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان به مصرف رسیده است، عنوان کرد: رشد مصرف گاز در استان همدان نسبت به سال 93 تنها 6.6 درصد افزایش داشته است درحالیکه قبل از هدفمندی یارانه‌ها این میزان 15 تا 20 درصد بود.

مهدوی بیان کرد: در بخش مراکز مذهبی استان همدان 14.4 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که مطابق قانون گازبهایی از این مراکز دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه 3.6 میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه همدان به مصرف رسیده است، گفت: نیروگاه همدان سهم 12.3 درصدی در مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده که در حال حاضر نیز 12.8 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: سه کارخانه سیمان موجود در استان همدان 256 میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که سهم آنها در مصرف گاز استان 10 درصد است.

مصرف روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز در استان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شده است، اظهار کرد: 152 میلیون مترمکعب گاز در 43 جایگاه CNG استان مورد استفاد قرار گرفته که 5.6 درصد سهم گاز استان را به خود اختصاص می‌دهد.

مهدوی با اشاره به اینکه در سال 94 در مراکز صنعتی استان همدان 26.8 درصد مصرف شده است، تصریح کرد: در سال 95 مصرف 191 میلیارد مترمکعب گاز برای کشور پیش‌بینی شده که سهم استان همدان 3700 میلیون مترمکعب گاز پیش‌بینی شده است.

جذب 93میلیاردتومان اعتبار عمرانی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: در سال 94، 4 میلیون و 27 هزار و 112 قبض گاز برای مشترکین استان صادر شده که نسبت به سال 93 رشد 13.6 درصدی داشته که این مسأله به علت افزایش مشترکین شرکت گاز استان است.

مهدوی با بیان اینکه  استان همدان در سال گذشته 16 درصد بیش از بودجه مصوب جذب کرده است، گفت: در سال گذشته شرکت گاز استان همدان 93 میلیارد تومان بودجه عمرانی جذب شده است درحالیکه بودجه عمرانی مصوب شده  80 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان همدان 145.8 میلیارد تومان بدهی معوقه دارد، افزود: شرکت گاز استان در بخش خانگی 57.5 میلیارد تومان و در بخش تجاری 4.6 میلیارد تومان مطالبه دارد.

بدهی 21 میلیاردی جایگاه‌های CNG همچنان ادامه دارد

وی خاطرنشان کرد: جایگاه‌های CNG همچنان 21 میلیارد تومان بدهی دارند که از این میزان 13.7 میلیاردتومان مربوط به 3 جایگاه ملایر و نهاوند است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: 8.4 میلیارد تومان بدهی جایگاه ملایر و 5.4 میلیارد تومان بدهی شهرداری نهاوند به شرکت گاز است و از طریق قانونی اقداماتی صورت گرفته تا بتوانیم دیون دولت را دریافت کنیم اما هنوز موفق نشده‌ایم.

مهدوی افزود: بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان همدان 34 میلیارد تومان و بخش‌های آموزشی و پرورشی نیز 65 میلیارد تومان بدهی به شرکت گاز دارند.

وی تأکید کرد: در مجموع 7 هزار میلیارد تومان بدهی شرکت‌های گاز استانی است که اگر بتوانیم زودتر به خزانه دولت واریز کنیم به طور قطع در پرداخت اعتبارات کمک خوبی خواهد کرد.

افزایش گازبها ابلاغ نشده است

وی با بیان اینکه در سال 94، 410 پرونده شکایت درخصوص تخلفات و سرقت گاز تشکیل شده است، افزود: از این تعداد پرونده 305 میلیون تومان براساس احکام صادرشده وصول شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: در سال گذشته 250 هزار کنتور و رگلاتور دراستان همدان تعمیر شده که 30 درصد این تعداد را شرکت گاز رأسا انجام داده است.

مهدوی در پایان عنوان کرد: در سال‌جاری افزایش گازبها ابلاغ نشده و تعرفه‌های فروش گاز مشابه سال 94 خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار