فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه ایران پس از فتح خرمشهر در جنگ برتری قابل توجهی پیدا کرد، گفت: عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر با وحدت همه نیروها و با محوریت ولایت فقیه انجام شد.
کد خبر: ۲۳۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 23 May 2016

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه ایران پس از فتح خرمشهر در جنگ برتری قابل توجهی پیدا کرد، گفت: عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر با وحدت همه نیروها و با محوریت ولایت فقیه انجام شد.

به گزارش فارس ، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در سال‌های دفاع مقدس حماسه‌های بسیاری رقم خورد، اظهار کرد: تا قبل از عملیات بیت‌المقدس بسیاری در دنیا فتح خرمشهر را غیر ممکن می‌دانستند اما جهانیان در برابر شهامت و سرعت و ایثارهای رزمندگان مات و مبهوت ماندند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پس از فتح خرمشهر در جنگ برتری قابل توجهی پیدا کرد، افزود: فتح خرمشهر موجب برتری تاکتیکی و استرات‍ژیکی جمهوری اسلامی ایران در جنگ شد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه نقطه تبلور امداد الهی بود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر فتح قلههای افتخار بود، گفت: عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر با وحدت همه نیروها و با محوریت ولایت فقیه انجام شد.

امیربیدادی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر 26 روز طول کشید، خاطرنشان کرد: رزمندگان برای این عملیات پرغرور و پرافتخار از رود کارون گذشتند و در این عملیات 6 هزار کیلومتر از خاک کشور آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر550 تانک منهدم شد، گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر دو لشگر عراق به طور کامل منهدم شد و 53 فروند هواپیما عراقی سرنگون شدند.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان اضافه کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر تعداد 19 هزار نفر عراقی اسیر و ارتش عراق 30 هزار نفر کشته و زخمی داد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد، گفت: این امنیت مدیون خون شهدایی است که جان و خون خود را برای این امنیت این سرزمین نثار کردند و ما خداوند بزرگ را برای نعمت امنیت شاکر هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار