تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر به عنوان یکی از برترین پروژه‌های سازمان شهرداری کشور شد.
کد خبر: ۲۳۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 23 May 2016

شهردار ملایر گفت: تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر به عنوان یکی از برترین پروژه‌های سازمان شهرداری کشور شد.

به گزارش ایسنا،"علیرضا رضایی" افزود: طی بازدید به عمل آمده توسط مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌های کشور در بهمن سال 94 از پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر ضمن ابراز رضایت، این طرح به عنوان پروژه برتر کشوری مطرح و تقاضای ارائه مستندات به سازمان شهرداری‌های کل کشور شد.

وی با بیان اینکه از بارزترین مشخصات این پروژه اعمال مهندسی ارزش است، ادامه داد: اعتبار کل پروژه حدود 11میلیارد تومان اعتبار بوده و به جز این مبلغ، 10 میلیارد تومان هم کاهش هزینه داشته‌ایم، به بیان ساده‌تر نمونه مشابه این پروژه 21 میلیارد تومان هزینه‌بر خواهد بود که مستندات آن هم قابل ارائه است.

وی گفت: تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصد و پیشرفت مالی 55.5 درصد است و کلیه فنداسیون‌های آن به اتما رسیده و ستون‌هایش اجرا و 50 درصد عرشه بتن‌ریزی شده و خاکریزی رمپ‌ها و محوطه‌سازی و باقیمانده عرشه به سرعت درحال اجراست.

شهردار ملایر در رابطه با ضرورت احداث این پروژه، توضیح داد: شهر ملایر، از لحاظ تاریخی در مسیر جاده ابریشم بوده و هم‌اکنون نیز مسیر ترانزیت مبادلات تجاری ایران و عراق است و زائران کربلای معلی در ایام اربعین سالار شهیدان از مسیر ملایر عبور می‌کنند به علاوه کاروان راهیان‌نور نیز محل عبورشان ملایر است.

وی اظهار کرد: احداث مسکن مهر در شمال غربی ملایر و جذب جمعیت و تمرکز 5 هزار خانواده در میدان انقلاب ملایر، این میدان را به یکی از میادین پرحادثه و پرتردد شهرستان مبدل ساخته است و گزارشات نیروی انتظامی و اعلام تلفات جانی و مالی مسئولان را مجبور به تجدیدنظر به منظور رفع مشکل ترافیکی میدان انقلاب واداشت.

رضایی ادامه داد: بنابراین تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب در سفر استانی رئیس جمهور وقت در سال 90 جزء پروژه‌های ملی و دارای ردیف اعتباری قرار گرفت و 3 میلیارد تومان نیز تخصیص اعتبار داشت که تا کنون مبلغی به شهرداری پرداخت نشده است.

وی یادآورشد: با توجه به اهمیت و ضرورت احداث این پروژه برای کاهش تصادفات و کم کردن بار ترافیکی شهر، در بهمن‌ماه سال 93 طی مناقصه عمومی شرکت مهندسان مشاور تدبیر ساحل پارس به عنوان برنده مناقصه فاز یک و دو پروژه اعلام شد.

وی اضافه کرد: این شرکت دارای صلاحیت در سطح ملی و فرامرزی بوده و علاوه بر ایران در کشورهای همجوار و آمریکای لاتین نیز خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند و در مجموعه آنها از دانشمندان برتر علم عمران کشور نیز حضور دارند.

شهردار ملایر یادآورشد: در مطالعات سیویل گزینه‌های مختلفی ارائه شد که در نهایت گزینه چپگرد روگذر بلوار نبوت به بلوار انقلاب و چپگرد روگذر محمد ملایری به بلوار شهید بهشتی و زیرگذر انقلاب به شهید بهشتی به عنوان گزینه برتر انتخاب شد از آنجایی‌که دو چپگرد روگذر درحال حاضر جوابگوی معضل ترافیک است، احداث زیرگذر فعلا منتفی بوده اما در طراحی انجام شده و آینده‌نگری محاسباتی و امکان توسعه پروژه در آینده کاملا لحاظ شده است.

رضایی گفت: در 24 اسفندماه سال 93، این پروژه طی انجام تشریفات مناقصه محدود طبق آئین‌نامه 19 مالی شهرداری‌ها با أخذ مجوزهای قانونی از شورای ترافیک شهرستان و استان و سایر مراجع ذیصلاح به شرکت دولتی قراگاه سازندگی قائم(عج) و آجا وابسته به ستاد نیروهای مسلح واگذار شد و در 9 اردیبهشت 94 طی انجام مراسم کلنگ‌زنی توسط مقامات استانی و محلی، عملیات عمرانی آن آغاز شد.

وی بیان کرد: عملیات بتن‌ریزی در زمستان 94 در شرایط آب و هوای سرد طبق مقررات ملی ساختمان و با رعایت کلیه دستورالعمل‌ها انجام شد و اجرای موفق بتن‌ریزی در شرایط آب و هوای سرد نیز صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار