برای کاهش خسارتهای حوادث و بلایای طبیعی باید در اجرای طرح های هادی روستاها مکان یابی شود تا در مواقع بحرانی مردم در مکان های امن اسکان داده شوند.
کد خبر: ۲۳۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 23 May 2016

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای کاهش خسارتهای حوادث و بلایای طبیعی باید در اجرای طرح های هادی روستاها مکان یابی شود تا در مواقع بحرانی مردم در مکان های امن اسکان داده شوند.

به گزارش ایرنا، علیمردان طالبی در ستاد بحران شهرستان کبودراهنگ افزود: دهیاران در روستاها به عنوان مدیران بحران هستند که در بسیاری از بحران ها همانند آبگرفتگی نیاز به ورود بخشداران و فرمانداران نیست و دهیاران باید با بهره گیری از آموزش هایی که دیده اند بحران ها را مدیریت و رفع کنند.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستان باید نظارت و برنامه ریزی دقیقی بر رودخانه های حریم روستاها و ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند.

وی با اشاره به بارش های اخیر باران در استان همدان گفت: شمال استان همدان نسبت به دیگر نقاط استان از بارش های کمتری برخوردار بودند که باید برای مدیریت منابع آب ، علاوه بر جلوگیری از ایجاد چاه های غیر مجاز ، ارائه الگوی کشت در برنامه کاری جهاد کشاورزی قرار گیرد.

فرماندار کبودراهنگ هم در این نشست با اشاره به اجرای دو مانور آمادگی مدیران بحران در کبودراهنگ گفت: امسال دو مانور غیر منتظره برای سنجش مدیریت بحران و حضور به موقع مدیران در شهرستان کبودراهنگ به اجرا در می آید که مدیران باید آمادگی کامل داشته باشند .

احسان قنبری در ادامه افزود: تا کنون 400 واحد مسکونی غیر مجاز و غیر مقاوم در روستاها احداث شده است که باید برای جلوگیری از ساخت و سازها، دهیاران و بنیاد مسکن نظارت بیشتری کنند تا به ساکنان این واحدها در بروز حوادث دچار بحران نشوند .

وی همچنین خاطرنشان کرد: آتش نشانی های این شهرستان با کمبود وسایل ، تجهیزات و نیروهای متخصص و آموزش دیده مواجه هستند که باید در این باره چاره اندیشید .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار