رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان از عزم جدی مدیریت شهری برای حفظ و احیا باغ های همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 22 May 2016

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان از عزم جدی مدیریت شهری برای حفظ و احیا باغ های همدان خبر داد.

به گزارش مهر، اعضا شورای اسلامی شهرستان همدان از تعاونی آب بران نهر عباس آباد و محل تقسیم آب منطقه عباس آباد همدان بازدید کرده و مشکلات این منطقه را بررسی قرار دادند.

در ابتدای این بازدید اعضای شورا نشست مشترکی را با اعضاء و هیئت مدیره تعاونی آب بران نهر عباس آباد برگزار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان در این نشست با قدردانی از تلاشها و اقدامات اعضای تعاونی به تشریح و طرح مسئله این بازدید پرداخت.

سیداحمدحسنی حلم با اشاره به دریافت نامه و حضور نمایندگان تعاونی در شورای اسلامی شهر همدان، از موافقت و قول مساعد اعضا شورا در خصوص درخواست ها و پیشنهادات تعاونی آب بران نهر عباس آباد خبر داد و گفت: باتوجه به محدوده فعالیت این تعاونی مقرر شد تا در نامه ای جداگانه موضوع به شورای شهرستان همدان ارجاع و پیگیری شود.

حفظ و گسترش باغات و فضای سبز منوط به تعامل و همکاری با صاحبان باغات است

وی به بیان دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان پرداخت و افزود: حفظ و گسترش باغات و فضای سبز، حفظ و جلوگیری از تخریب آنها و نیز ممانعت از اقدامات غیرقانونی برخی باغداران منوط به تعامل و همکاری با صاحبان باغات این منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان با اشاره به تقاضای باغداران برای تفکیک و کوچکسازی باغ خود اظهار داشت: باید در این زمینه تا حدممکن همکاری های لازم صورت پذیرد چراکه در غیر این صورت باید منتظر رهاسازی باغ و درگیر شدن مالک در گیرودارهای قانونی بود که خود عاملی برای تخریب و از بین رفتن باغات بشمار می رود.

وی همچنین به ارزش معنوی و جایگاه باغ های این منطقه برای مدیریت شهری اشاره و با ذکر نمونه هایی از اثرگذاری آنها در طول سال های قبل و بعد از انقلاب، خواستار توجه جدی مسئولین شهرستانی برای حفظ و حراست از این موهب و نعمات خدادادی شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز با اشاره به درخواست تعاونی آب بران نهر عباس آباد اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئله نفع شخصی در این موضوع برای باغداران وجود ندارد اعضاء شورا با نظر مساعد پیگیر حل مشکلات مطرح شده خواهند بود.

مجتبی خورشیدی با اشاره به صحبت های اعضا مبنی بر موافقت شورای شهر همدان با ساخت طبقه دوم برای ساختمان تعاونی آب بران نهر عباس آباد، به نمایندگی از شورا قول پیگیری موضوع برای صدور مجوز ساخت را داد.

اعضاء شورای شهرستان همدان پیگیر حل مشکلات هستند

وی با قدردانی از نیات خیرخواهانه اعضا این تعاونی عنوان داشت: اعضاء شورای شهرستان در حد امکان برای حل مشکلات منطقه در کنار شما خواهند بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر این اینکه آب از مهمترین نعمت های الهی است، گفت: امروزه باتوجه به کمبودهای ناشی از خشکسالی و مدیریت نادرست مصرف، آب ارزش بیشتری پیدا کرده و باید مسئولین و مردم به این مقوله بسیار مهم توجه بیشتری داشته باشند.

علی رضایی از آمادگی کامل شوراهای اسلامی شهر و شهرستان همدان برای حمایت از طرح های حامی منابع آبی و فضای سبز خبر داد.

رئیس هیئت مدیره تعاونی آب بران نهر عباس آباد نیز با تشکر از حضور مسئولان برگزاری این نشست را در حل مشکلات این منطقه راهگشا دانست.

احمدی یاسینیان گفت: این تعاونی در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده و تعداد اعضای سهامدار کنونی آن در حدود ۶۰۰ نفر و منطقه تحت مدیریت و تقسیم آب افزون بر ۲۵۰ هکتار است.

در پایان اعضاء شورای اسلامی شهرستان همدان به اتفاق نمایندگان تعاونی از مسیر آب و محل تقسیم آب در جاده گنج نامه بازدید کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار