مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه استان در مسیر مرکز و استان‌های مرزی قرار دارد، گفت: اداره‌کل اطلاعات استان در دو مرحله موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند را شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.
کد خبر: ۲۳۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 22 May 2016

مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه استان در مسیر مرکز و استان‌های مرزی قرار دارد، گفت: اداره‌کل اطلاعات استان در دو مرحله موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند را شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.

به گزارش ایسنا، "ابطحی" یکم خردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تصویب قانون تأسیس وزارت اطلاعات در سال 62 در مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار آن در سال 63، اظهار کرد: برای پرسنل اداره اطلاعات همین افتخار بس که امام خمینی(ره) مدال سربازی گمنام امام زمان(عج) را برسینه‌هایشان مزین کردند و مقام معظم رهبری هم فرمودند «وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه و جهاد است و فعالیت‌هایشان مجاهدت‌های خاموش است» و افتخار می‌کنیم در چنین عرصه‌ای مشغول خدمتیم و امیدواریم در این مسیر راست قدم باشیم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا سرویس‌های اطلاعاتی در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرند و نحوه خدمت و عملکرد خود را برای مردم بازگو نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: به علت اینکه ما خود را از مردم دانسته و از مردم هستیم، وظیفه خود می‌دانیم در خدمت مردم باشیم و به طور قطع براساس فرمان مقام معظم رهبری در سال 95 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» رویکرد و جهت‌گیری‌های خود را در این راستا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌ها، رویکردها و اقدامات اداره اطلاعات معطوف به اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نخستین اداره که به طور رسمی و کتبی به مقام ارشد استان در این زمینه اعلام آمادگی کرد، اداره‌کل اطلاعات بود.

ابطحی با اشاره به اینکه اداره اطلاعات آمادگی کامل برای کمک به مسئولان استان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد، عنوان کرد: عمده فعالیت‌های ما در استای مصون‌سازی مسائل اقتصادی از طریق دو شورای اصلی و فعال استان شامل حفظ حقوق بیت‌المال و دستگاه‌های نظارتی دنبال می‌شود.

وی افزود: فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور و ستاد آن در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده دارای چهار کارگروه است و اداره‌کل اطلاعات نیز در این کارگروه‌ها عضویت داشته و ایفای نقش می‌کند بنابراین بر ماست فرامین مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی تبیین کرده و زمینه و بستر اجرایی شدنش را فراهم کنیم.

ابطحی با تاکید بر اینکه ایجاد فضا امن و آرام برای سرمایه‌گذاری یکی از ملزومان اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: جلب توجه مسئولان استان به توانمندی‌های داخل از وظایف اداره اطلاعات است.

وی با بیان اینکه دیدن موانعی که بر سر اجرای اقتصاد مقاومتی است از وظایف این اداره به شمار می‌آید ، اضافه کرد: بسیاری از مواقع تصمیماتی با انگیزه کمک مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است و در مواردی تصمیماتی ناشی از بی‌توجهی به سیاست‌ها مانع از اجرا می‌شود بنابراین اداره اطلاعات در دو زمینه ایجابی و سلبی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیز برداشته شده استان برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تهدیدها و فرصت‌هایی به دنبال دارد، اظهار کرد: در هر دو زمینه به استان کمک می‌کنیم تا فرصت‌ها را به درستی ببینیم و بشناسیم که مبادا به خطا موضوعی را فرصت بدانیم و تهدیدهای ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها را هم رصد می‌کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و رونق بخشیدن به فعالیت آنها از سیاست‌های دولت است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رویکرد‌های همه دولت‌ها رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است ودولت برای خوش کردن ذائقه مردم این کار را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید به کار می‌بندد و ملاک موفقیت علاوه بر آمار ارائه شده، مشاهده آن در صحنه عمل است و باید گویای آمارها باشد که در این خصوص باید به واحدهای تولیدی امید داده و به آنها کمک کنیم تا حرکت‌های صورت گرفته به ثمر بنشیند و به منصه ظهور برسد.

ابطحی به موانع موجود در ضوابط، قوانین و اجرا اشاره کرد و افزود: آنچه مسلم است عزم دولت بر کاهش بیکاری و رفع موانع تولید است که امیدواریم به تدریج مشکلات و موانع برطرف شود.

روح اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد نگاه به درون است

وی با بیان اینکه روح اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد نگاه به درون است، عنوان کرد: روح اقتصاد مقاومتی این است که نگاه خود را از کمک‌های خارجی دور کرده و به فرصت‌ها و داشته‌های داخلی معطوف کنیم.

وی ادامه داد: دراستان همدان توانمندی‌های زیادی وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است و از آن جمله می‌توان به لالجین به عنوان بزرگترین شهر سفال جهان اشاره کرد که در مسیر تبدیل شدن به شهر جهانی است اما متاسفانه ظروف چینی را در کنار محصولات داخلی می‌بینیم که این یک نقص است.

وی اضافه کرد: چطور احازه می‌دهیم در جایی که شهر سفال کشور است صنایع‌دستی چنینی هم عرضه شود؟ درو اقع این مساله نشان‌دهنده دور ماندن از توانمندی‌های داخلی است بنابراین هر اندازه به توانمندی‌ها امید ببندیم در مقاوم کردن اقتصاد موفق می‌شویم.

ابطحی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در گذشته و هم‌اکنون اداره‌کل اطلاعات هیچ فعالیت اقتصادی نداشته و ندارد، اظهار کرد: از سپاه هم چندان فعالیت اقتصادی سراغ نداریم جز چند طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی آن هم توسط بسیج، هیچ طرح اقتصادی اجرا نمی‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور ایران در منطقه حضور سرنوشت‌سازی برای اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: این حضور همه رویکردها، تصمیمات و اهداف استکبار جهانی را در منطقه به بن‌بست جدی رسانده است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه در بهترین شرایط عزت و اقتدار قرار دارد.

وی همچنین در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی در استان یادآور شد: به طور قطع و یقین اداره اطلاعات نیز در کنار مجریان نظام در این راستای قدم‌های برداشته است.

وی در خصوص انحرافات مالی مدیران استان نیز گفت: این مساله موضوع مهمی است و نباید بر اساس حدس و گمان، مواردی را مطرح کرد اما در صورت ارائه گزارشی در این خصوص اداره اطلاعات استان وارد کار می‌شود و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وضعیت امنیتی خوبی در استان همدان داریم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر صحبت‌های روز گذشته وزیر اطلاعات در خصوص دستگیری 20 گروه تروریستی در سال گذشته و سهم استان از آن، با تاکید بر اینکه وضعیت امنیتی خوبی در استان همدان داریم، اظهار کرد: با وجود اینکه استان همدان همجوار استان‌های مرزی است اما در سایه خدمت نیروهای امنیتی و عزیزان در اداره اطلاعات از بهترین امنیت برخورداریم.

مدیرکل اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه استان در مسیر مرکز و استان‌های مرزی قرار دارد، تصریح کرد: اداره‌کل اطلاعات استان در دو مرحله در انتقال گروه‌های تروریستی به ویژه داعش از مرز به سمت تهران موفق شد دو تن از تروریست‌ها را که از اتباع ایرانی بودند را شناسایی و در محدوده استان دستگیر کند.

وی در ادامه به چالش‌های امنیتی استان اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش وجود سرویس‌های اطلاعاتی است به طوریکه آنها با چهار رویکرد جمع‌آوری اطلاعاتی به معنای عام، تأثیرگذاری بر تصمیمات و تصمیم‌گیران استان، ایجاد نارضایتی اجتماعی و ایجاد خرابکاری صنعتی فعالیت می‌کنند که البته آخرین رویکرد کمتر در استان دیده می‌شود.

تلاش اداره اطلاعات استان جمع‌آوری سرویس‌های اطلاعاتی است

ابحطی با بیان اینکه تلاش اداره اطلاعات استان جمع‌آوری سرویس‌های اطلاعاتی است، خاطرنشان کرد: جاسوسی تلفنی منافقین از دیگر چالش‌های امنیتی استان است که هوشیاری لازم مسئولان می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه تهدید از طریق فضای مجازی از دیگر چالش‌هاست که به اعتقاد ما با فضای واقعی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: استفاده از بستر قومیت‌ها از دیگر چالش‌های امنیتی است که در استان با آن مواجهیم و خرده فرهنگ‌ها گرچه زیبایی استان بوده و جامع و کامل بودن آن را می‌رساند اما بعضا مورد سوءاستفاده افراد ضدانقلاب قرار می‌گیرد.

ابطحی در پاسخ به ایسنا درخصوص امنیت انتخابات در استان عنوان کرد: انتخابات در استان همدان سالم بود و هیچ‌گونه مورد امنیتی در جریان برگزاری این رویداد سیاسی در استان نداشتیم.

وی در ادامه به فعالیت فرقه‌های ضاله در استان اشاره کرد و گفت: این فرقه‌ها در استان فعالیت داشته و دارند بنابراین یکی از وظایف اداره اطلاعات مواجهه، مقابله و محدود کردن این فرقه‌هاست الیته اگر آنها در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند مانعی نیست در غیر این صورت نقطه افتراق ماست.

دستگیری اعضای فرقه مسیحیت تبشیری

وی اضافه کرد: در همین راستا فرقه مسیحیت تبشیری صهیونیستی طی یکی دو سال گذشته فعالیت نموده و حتی کلیسای خانگی راه‌اندازی کرده بودند که با اعضا آن پس از شناسایی و دستگیری برخوردهای لازم صورت گرفت.

ابطحی با بیان اینکه بزرگترین تهدید کشور تغییر باورهای مردم به ویژه دینی است، تاکید کرد: در بیرون از کشور کانون‌ها و مراکزی وجود دارد که شبانه‌روز و به جد برای پیشبرد چنین اهدافی برنامه‌ریزی و توطئه می‌کنند که عمدتا مسیر حرکتشان از طریق فرقه‌های نوظهور عبور می‌کند بنابراین وظیفه روحانیت است که با کیفیت بهتر و بیشتری در افزایش اعتقادات و باورهای دینی مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: هر چه باورها و هنجارهای جامعه خدشه‌دار شود راه نفوذ دشمن هموار می‌شود که مورد دغدغه برای ما است.

کاهش اعتقادات مردم بستر نفوذ است

به گفته ابطحی، کاهش اعتقادات مردم بستر نفوذ است به طوریکه هر حرکتی که اعتقادات مردم را کاهش دهد، مسیر نفوذ را باز می‌کند بنابراین باید مراسم‌های عمومی با رعایت عفاف و حجاب برگزار شود و در مجامع عمومی به ویژه کارمندان دولت به حفظ حجاب اهتمام ورزند.

وی در بخش دیگری در خصوص انتصابات استان اشاره کرد و یادآور شد: بحث انتصابات در استان و کشور تابع چارچوب است به طوریکه در مشاغل حساس از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود البته لزوما هر انتصابی با هماهنگی و نظر این اداره نیست.

وی افزود: بر توانمندی و ناتوانی شخصی برای انتصاب اظهارنظر نمی‌کنیم چرا که احراز توانمندی افراد از حوزه فعالیت ما خارج است و تنها صلاحیت امنیتی افرادسنجیده می شود.

ابطحی با اشاره به وجود کمیسیون تعیین صلاحیت در اداره اطلاعات خاطرنشان کرد: یک مشاور حقوقی در این کمیسیون از طرف مستعلم حضور دارد تا از فرد موردنظر دفاع کند.

مدیرکل اطلاعات استان همدان در ادامه سخنانش به رویکردها و جهت‌گیری‌های وزارت اطلات اشاره کرد و گفت: نخستین رویکرد حرکت بر مدار شرع مقدس، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری، دومین رویکرد حمایت و کمک به دولت برای خدمتگزاری به مردم و پیشرفت کشور و اعتلای جمهوری اسلامی ایران و سومین رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی است که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب است.

وی در خصوص رویکرد سوم خاطرنشان کرد: اگر به اقدامات آشکاردر سال 94 دقت کرده باشید اقدامات خوبی داشتیم به طوریکه با جریانات و احزاب سیاسی استان جلساتی برگزار کرده و گفتگو کردیم و جلسه مشترکی با هر دو حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا داشتیم.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم دانشگاه‌ها در زمان انتخابات در امنیت کامل باشند، خاطرنشان کرد: اداره اطلاعات در حوزه دانشجویی نه تنها مانع برگزاری هیچ نشستی در دانشگاه‌ها نشد بلکه سعی کرد نشست‌های انتخاباتی در فضایی آرام و منطقی دنبال شود.

تقدم بخشیدن پیشگیری بر اقدام از رویکردهای جدی اطلاعات است

ابطحی تقدم بخشیدن پیشگیری بر اقدام را از رویکردهای جدی این نهاد دانست و گفت: اگر از هر مسئولی ضعف و خطایی ببینیم قبل از اینکه جوانب را بررسی کنیم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به بهترین شکل تذکر دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم اطلاعاتی در سال 95 برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل انجام شده است، یادآور شد: باید در عمل قدمی برای اجرایی شدن سیاست‌ها برداریم.

وی کمک به جلب رضایت مردم را از رویکردها دانست و تصریح کرد: توصیه به مسئولان دستگاه‌ها جلب رضایت مردم است و هر کجا موجب سلب رضایت شوند تذکر داده میشود و در این راستا کمک‌های زیادی به دستگاه‌ها کرده‌ایم.

ابطحی افزود: از دیگر رویکردهای ما تلاش برای همگرایی و هم‌افزایی با مسئولان استان است به طوریکه می‌خواهیم دستگاه‌ها به همدیگر اعتماد داشته و با هم همگرایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدایت و مدیریت حراست‌های استان از دیگر رویکردهای اداره اطلاعات است، یادآور شد: مدیران حراست ادارات به طور مستقیم با اداره‌کل اطلاعات در ارتباط هستند.

اعتمادسازی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی است

مدیرکل اطلاعات استان همدان در ادامه اعتمادسازی را از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: سیاه‌نمایی عملکرد دولت‌های قبل و نادیده گرفتن خدمات دولت فعلی منجر به اعتمادسوزی می‌شود بنابراین ایجاد اعتماد و جلوگیری از سیاه‌نمایی و کمک و توجه به خدمات دولت در جهت اعتمادسازی است.

وی افزود: صیانت از مسئولان، مفاخر ملی و مذهبی و نخبگان استان که در طمع و معرض سرویس‌های بیگانه هستند، همواره از وظایف اداره‌کل اطلاعات است.

ابطحی همچنین با اشاره به اینکه منشأ فرق نوظهور و شیطنت‌های آنها در خارج از کشور است، گفت: با توجه به اینکه دفاع بهتر از حمله است، رصد این فرق در خارج از کشور انجام می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان همدان در ادامه گفت: کودتاها، حمله‌های نظامی، انفجارها و تغییر حاکمیت و مواردی از این قبیل اقداماتی بود که تکفیری‌ها سعی داشتند در ایران اجرایی کنند اما به نتیجه نرسیدند و بوی باروت با آنکه در اطراف کشورما به مشام می‌رسد و خوشبختانه در داخل کشور خبری نیست.

وی ضمن عذرخواهی از ساکنین حریم اداره اطلاعات استان همدان بابت محدودیت‌ها، یادآور شد: این محدودیت‌های اجتناب‌ناپذیر است که تا حدودی برطرف شده اما با اجرای طرحی با همکاری شهرداری و مسئولان استان در پی حل کامل آن هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص کارشکنی کارشناسان در بخش سرمایه‌گذاری در ابتدا بخش نظارتی دستگاه مربوطه وارد عمل می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری، در صورت ایجاد خلل در این زمینه به طور قطع این اداره وارد عمل خواهدشد و از طرفی تخلف احتمالی برخی افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری هستند، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل اطلاعات استان همدان ضمن ابراز تأسف از وضعیت باشگاه پاس، یادآور شد: شأن همدان برخورداری از باشگاهی با موقعیت‌هایی بهتر از این است.

فعالیت‌های فرقه حلقه عرفان در استان رصد می‌شود

وی در بخش دیگری با بیان اینکه فعالیت‌های فرقه حلقه عرفان در استان مورد رصد قرار می‌گیرد، عنوان کرد: فعالیت‌های این فرقه از سوی اداره‌کل اطلاعات رصد می‌شود.

ابطحی سه کانال ارتباطی پیش‌بینی شده برای مردم با اطلاعات را شماره تلفن 113، صندوق پستی 113 و مراجعه حضوری به ستاد خبری برای بیان مشکلاتشان دانست و افزود: البته حراست‌های همه دستگاه‌های اداری استان از دیگر کانال‌های ارتباطی با ما هستند.

وی در ادامه به بیان انتظارات اداره اطلاعات از مردم پرداخت و اظهار کرد: ما محتاج اطلاعات 80 میلیونی کشور هستیم چرا که خود را از مردم می‌دانیم و از مردم هستیم نیاز به انتقال توقعات مردم داریم.

وی افزود: فرهنگ ارتباط با بیگانگان را در استان به فرهنگ نشأت گرفته از ارزش‌های اسلامی و باورهای فرهنگی تبدیل کنیم تا نحوه ارتباط‌گیری با گردشگران خارجی را بدانند و در صورت لزوم از آن بهره‌مند شوند.

اسکان گردشگران خارجی در منازل مسکونی ممنوع!

ابطحی تأکید کرد: اسکان گردشگران خارجی در منازل مسکونی ممنوع است و مردم باید از این موضوع آگاهی داشته باشند و بدانند اتباع خارجی باید در اماکن رسمی اسکان یابند.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید مسائلی را که مستند و مورد تأیید نیست بپذیرند، گفت: مردم هرآنچه در خصوص تخلفات و ظهور و بروز افراد ضدانقلاب و مخل امنیت در فضای حقیقی و مجازی را مشاهده می‌کنند، اطلاع دهند و نباید شایعات را در سطح استان منعکس کنند.

ابطحی با بیان اینکه امروزه با پدیده زشتی تحت عنوان شرکت‌های شبکه‌ای یا هرمی سابق مواجهیم که افزایش یافته است، عنوان کرد: این شرکت‌ها گرچه مجوز دارند و مهمترین رکن مجوزها خرید اینترنتی است اما تا کنون در این راستا فعالیت نکرده‌اند.

مردم شرکت‌های شبکه‌ای را همراهی نکنند

وی از مردم خواست این شبکه‌ها را همراهی نکرده و با آنها همکاری نکنند و ادامه داد: مردم به درآمدهای یک شبه یا یک ماهه که از سوی این شرکت‌ها مطرح می‌شود، دل نبندند چرا که آنها بر مدار مجوزهایشان فعالیت نمی‌کنند.

مدیرکل اطلاعات استان همدان همچنین تصریح کرد: مردم مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشند و به توصیه‌های پلیس فتا توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه احصاء آسیب‌پذیری در استان از سوی اداره‌کل اطلاعات انجام می‌شود، اظهار کرد: این نهاد بر اساس آسیب‌های احصا شده حرکت‌ها را تنظیم می‌کند و برنامه‌های بعدی خود را دنبال می‌کند.

ابطحی ادامه داد: مصون سازی دستگاه‌های مختلف در برابر آسیب‌ها بسیار مهم است و تلاش ما نیز بر این بوده که همکاری دستگاه‌ها را داشته باشیم.

مدیرکل اطلاعات استان همدان با تأکید بر اینکه باید جایگاه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری از سوی رسانه‌ها صیانت شود، گفت: باید در این خصوص توجه کافی از سوی رسانه‌ها صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار