استاندار همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه آموزشی در همدان شناسایی‌شده که باید این طرح‌ها با همکاری خیران و سرمایه‌گذاران استان به‌پایان برسند.
کد خبر: ۲۳۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 21 May 2016

استاندار همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه آموزشی در همدان شناسایی‌شده که باید این طرح‌ها با همکاری خیران و سرمایه‌گذاران استان به‌پایان برسند.

به گزارش تابناک همدان، محمدناصر نیکبخت در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در باشگاه معلمان اظهار کرد: در دنیای امروز بهترین سرمایه‌ها در اجتماع نونهالان هستند که در فردایی نزدیک به‌عنوان جوانان علمی سرمایه هر کشور محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه خیران تأمین‌کنندگان و مهیاکنندگان این پیشرفت علمی در کشور هستند، افزود: از روزگار گذشته داشتن روحیه کمک در ایرانیان و مسلمانان وجود داشته است، اما با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط بروز کارهای خیر برای خیران بیش‌ازپیش در کشور فراهم‌شده است.

استاندار همدان بابیان اینکه شروع کار مدرسه‌سازی از ابتدا در کشور با ۱۶ میلیارد تومان آغاز شد، افزود: امروز در امر مقدس مدرسه‌سازی یک‌هزار میلیارد تومان در کشور توسط خیران سرمایه‌گذاری شده که این امر می‌تواند الگویی برای جامعه داخل و خارج از کشور باشد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اینکه امر مدرسه‌سازی صدقه جاریه است، گفت: کار خیران مدرسه‌ساز با هر مقدار مبلغ اهدایی برای مدرسه‌سازی قابل ارزش بوده و جای بسی سپاسگزاری دارد.

نیکبخت بابیان اینکه هم‌اکنون ۶۷ درصد از مدارس کشور ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی ۳۳ درصد از مدارس هنوز انجام‌نشده است، ادامه داد: در استان همدان ایمن‌سازی مدارس بالای این رقم‌ها و درصدهاست که باید خیران در این زمینه نیز ورود جدی پیدا کنند.

وی بابیان اینکه از گذشته تاکنون در کشور حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌تمام و کلنگ خورده شده وجود دارد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهور بر آن است که این طرح‌ها را با کاهش قیمت‌های اصلی از ۲۰ تا ۸۰ درصد به خیران، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی واگذار کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ پروژه آموزشی در همدان شناسایی‌شده که این طرح‌ها باید با همکاری خیران و سرمایه‌گذاران استان به‌پایان برسند.

وی بابیان اینکه از این تعداد یک سری از طرح‌ها به ساخت مراکز آموزشی و مدرسه‌سازی مربوط می‌شود، خواستار توجه به این امر شد.

نیکبخت در مورد افزایش اعتبارات آموزش‌وپرورش در سال گذشته ادامه داد: سال گذشته باوجوداینکه بدترین شرایط بودجه را در استان داشتیم قول خود را عملی کردیم.

وی بابیان اینکه در سال جاری نیز با تأیید دولت تدبیر و امید تعهدات خود را افزایش می‌دهیم، در خصوص ویژگی‌های کلی استان نیز گفت: همدان در تاریخ کشور نظیر ندارد به‌طوری‌که ۵۰۰ سال به‌عنوان پایتخت امپراتوری ایران بوده است.

استاندار همدان افزود: در این استان زیبا یک‌هزار و ۸۰۰ بنای تاریخی وجود دارد و ادبا، شعرا و عرفای کم‌نظیری در آن پرورش‌یافته‌اند.

وی در پایان گفت: امسال هزارمین سال ورود بوعلی سینای بزرگ به همدان است که در شهریورماه همزمان با ولادت این دانشمند بزرگ جشن گرفته می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار