احمد جمالی
مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: ایران از ۶۰ سال پیش قوانین سرمایه‌گذاری خارجی را تنظیم کرده ویکی از پیشگامان تجارت خارجی به شمارمی رود.
کد خبر: ۲۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 18 May 2016
همایش و کارگاه آموزشی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی و نحوه تأمین منابع مالی با حضور مدیران و کارشناسان اقتصادی بخش خصوصی و دولت در نخستین نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، احمد جمالی در این همایش افزود: موضوع سرمایه‌گذاری خارجی، یکی از مقولات مهم اقتصادی است که در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴،سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای جایگاه خاصی دارد.

وی جذب سرمایه‌گذار خارجی را یکی از بندهای کلیدی درزمینه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موظف هستیم تا برای جذب سرمایه‌گذار خارجی اقدامات لازم را انجام دهیم.

جمالی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در همدان خاطرنشان ساخت: همدان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های سرمایه‌گذاری خارجی است که با برخی کشورهای اروپایی نیز برابری می‌کند و در مقایسه با برخی استان‌های کشور بهشت سرمایه‌گذاری است.

جمالی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان همدان باید تلاش بیشتری در ایجاد زیرساخت‌های آماده‌سازی بستر سرمایه‌گذاری خارجی داشت.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران با تأکید بر معرفی درست فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران گفت: مشکل اصلی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی معرفی ظرفیت‌های موجود در استان‌هاست که برای رفع این مشکل باید فنون مذاکره را به‌درستی بکار بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به جوانب منفی و مثبت سرمایه‌ گذاری خارجی خاطرنشان ساخت: سرمایه‌گذاری همانند منشور چندوجهی است و اگر درست سازماندهی شودقطعاً دستاوردهای اقتصادی مثبتی خواهد داشت.

جمالی بابیان این مطلب که ما باید آمادگی لازم برای پذیرش سرمایه‌گذار را درپسا برجام داشته باشیم افزود: خوشبختانه بعد از برجام خیلی از سرمایه‌گذاران خارجی خواستار سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند و باید فرصت پیش‌آمده را صحیح مدیریت کنیم و اقدامات لازم را برای جذب این سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های پذیرش سرمایه‌گذار خارجی در کشور گفت: خوشبختانه قوانین خوبی در این زمینه‌داریم و سرمایه‌گذاران خارجی به‌راحتی می‌توانند سرمایه خود را وارد کشور نمایند و همانند شهروندان عادی فعالیت اقتصادی داشته باشند.

جمالی بابیان اینکه ورود سرمایه‌گذار همواره می‌تواند به نفع اقتصاد کشور باشد تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلی درزمینه پذیرش سرمایه‌گذار در کشور انتقال تکنولوژی به کشور، دسترسی به بازارهای جهانی و کمک به آبادانی و توسعه است و اولویت با انتقال دانش فنی به بنگاه‌های داخل کشور است.


همدان؛ بهشت سرمایه‌گذاری/ همایش قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی برگزار شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار