طی سال گذشته خیرین 23 میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی متعهد شده بودند که تا کنون 65 درصد این مبلغ محقق شده است.
کد خبر: ۲۳۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 17 May 2016
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان از فعالیت 688 خیر مدرسه‌ساز در استان خبر داد و گفت: 2825 فرهنگی با اهدای بخشی از حقوق خود در این امر خیر مشارکت می‌کنند.

"فرزاد تیموری" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این خیرین با اهدای پول نقد، زمین و مستقلات در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند، افزود: تا کنون 1388 کلاس درس با مساحتی افزون بر 167 هزار مترمربع توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.

وی از برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در 30 اردیبهشت‌ماه در همدان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز از سال 77 در استان آغاز شده و تا کنون در حدود 85 میلیارد تومان از مجموع تعهدات خیرین در استان تحقق پیدا کرده است.

تیموری ادامه داد: طی سال گذشته خیرین 23 میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی متعهد شده بودند که تا کنون 65 درصد این مبلغ محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مناطق استان از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، عنوان کرد: جشنواره استانی نیز به عنوان پایان‌دهنده این جشنواره‌ها و تجلیل و تکریم از خیرین 30 اردیبهشت در همدان برگزار می‌شود.

تیموری با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان تعداد مدارس و کلاس‌های مورد نیاز را برآورد کرد، یاداور شد: مدارس از جمله فضاهایی هستند که استهلاک زیادی دارند بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان نیاز استان را برآورد کرد چراکه نقاشی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و مجهز کردن تجهیزات مدارس فعالیتی دائمی و تمام نشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ضریب جمعیت استان و جمعیت دانش‌آموزی روبه افزایش است بنابراین نیاز به مدرسه‌سازی همچنان در استان وجود دارد.

وی در خصوص مکان‌سنجی لازم برای احداث مدارس گفت: تیمی متشکل از آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی مدارس با کنترل جمعیت دانش‌آموزی منطقه و آمارهایی که از خانه‌های بهداشت دریافت می‌کنند، مکان‌سنجی لازم برای احداث مدارس را انجام می‌دهند.

تیموری اضافه کرد: احداث مدارس در تمامی نقاط استان انجام می‌گیرد اما تمرکز اصلی این مرکز، احداث مدارس در مناطق محروم است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نیز تا کنون ساخت 32 مدرسه را تقبل کرده که تا کنون 15 مدرسه افتتاح شده و مابقی در حال بهره‌برداری است.
برچسب ها: خیرین مدرسه ساز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار