پیاده‌راه سازی خیابان‌ بوعلی، که بیشترین حجم رفت و آمد جانبازان را به مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها پوشش می‌دهد، تردد آنها را به این خیابان تسهیل خواهد کرد چرا که تردد وسایل نقلیه شخصی ممنوع شده و سهولت تردد و روانی ترافیک را دربرخواهد گرفت.
کد خبر: ۲۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 17 May 2016
رئیس شورای اسلامی شهر همدان به گلایه اغلب جانبازان قطع نخاع از ویلچرهای بی‌کیفیت اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، "علی‌اکبر نظری" در صحن علنی شورا اسلامی شهر همدان، با اشاره به نقش مدیریت شهری در مناسب‌سازی فضای شهر برای جانبازان و معلولان تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران از آن جهت مورد احترام و افتخار ما هستند که در بهترین دوران زندگی و جوانی خود از حق زندگی و جان خود برای دفاع از دین و وطن گذشتند و ما امروز کمترین کاری که می‌توانیم در حفظ حرمت و جایگاه این بزرگواران انجام دهیم این است که همواره در همه امور یاد این عزیزان را در عمل و فکر زنده نگهداریم.

نظری با بیان اینکه اجر همسران و خانواده‌های جانبازان کمتر از خود این عزیزان نیست، عنوان کرد: وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم و اتفاقات کربلا و اسارت حضرت زینب(س) را در آن روزها بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که امروز روح ایستادگی و مقاومت حضرت زینب(س) در وجود خانواده‌ و همسران جانبازان متبلور شده است که با صبوری و ایثار در کنار همه مشکلاتی که یک جانباز دارد با او زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راه اعتلای وطن طی سال‌های جنگ و پس از آن مشکلانت و سختی‌های بسیاری را متحمل شدیم اما زیبایی این اقدامات را آنجایی شاهد هستیم که می‌بینیم مسیری که آمده‌ایم مسیر حق بوده و دنباله‌رو حقیقت‌جویان جهان طی طریق کرده‌ایم، همانطور که وقتی در دربار یزید از حضرت زینب(س) پس از آن همه رنج و مرارت سؤال شد چه دیدی؟ فرمودند به جز زیبایی چیزی ندیدم.

نظری ادامه داد: رسالت شهدا غلتیدن در خون برای حفظ دین بود تا به ساحل نجات برسند اگرچه رسیدن به این ساحل نجات متحمل هزینه‌های بسیاری است اما نتیجه آن زیباست و امروز در پی حصول آن نتیجه است که به شهدا افتخار می‌کنیم و مقام همه ایثارگران را ارج می‌نهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان پس از شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات و گلایه‌های جانبازان حاضر در جمع، گفت: برخی از موضوعات و گلایه‌هایی که امروز مطرح شد ناشی از عدم ارتباط مدیران ارشد استان با ایثارگران است، برخی دیگر از مطالب مطروحه قابلیت پیگیری در شورای شهر یا موقعیت‌های بالاتر دارد که شورا برای پیگیری آنها اقدام خواهد کرد و درصورت لزوم با تهران مکاتبه خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به گلایه اغلب جانبازان قطع نخاع از ویلچرهای بی‌کیفیت اظهار کرد: خانواده جانبازی که روی ویلچر می‌نشیند، دچار مشکلاتی هستند که بسیار متعدد و گوناگون است و ما باید سعی کنیم در برنامه‌ریزی ها و ارائه خدمات به این افراد بهترین شرایط را اجرایی کنیم تا حداقل کمی از بار مشکلات آنها کاسته شود.

نظری ضمن اشاره به لزوم مناسب‌سازی فضای شهری برای جانبازان و معلولان بیان کرد: کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی مکلف هستند فضای اداره خود را برای تردد جانبازان و معلولان مناسب‌سازی کنند حتی جلساتی در این خصوص در سطح استانداری برگزار شده است و تخطی از این امر مستوجب جریمه دستگاه مربوطه خواهد بود.

پیاده‌راه شدن خیابان بوعلی تردد جانبازان را تسهیل می‌کند

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به وظایف مدیریت شهری در مناسب‌‌سازی فضای شهر اظهار کرد: مناسب‌سازی فضای شهر و ایجاد انگیزه تردد برای جانبازان و معلولان از اهمّ وظایف شهرداری است که شهرداری علاوه بر این در موارد دیگر نیز ورود کرده که مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر از آن جمله است.

"ابراهیم مولوی" در ادامه اظهار کرد: پیاده‌راه سازی خیابان‌ بوعلی، که بیشترین حجم رفت و آمد جانبازان را به مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها پوشش می‌دهد، تردد آنها را به این خیابان تسهیل خواهد کرد چرا که تردد وسایل نقلیه شخصی ممنوع شده و سهولت تردد و روانی ترافیک را دربرخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ایجاد رمپ یا آسانسور در کنار پل‌های عابر پیاده از دیگر اقداماتی است که برای تسهیل عبور و مرور جانبازان و معلولان درنظر گرفته شده است.

در پایان صحن شورا که با حضور تعدادی از جانبازان برگزار شد، از 34جانباز تجلیل به‌عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار