مسابقه خوانندگی با عنوان «شب کوک» در خوابگاه دانشجویی دخترانه‌ دانشگاه بوعلی‌سینا در حالی در همدان برگزار شد که نه‌تنها خبری از مجوز نبود بلکه مسؤولان دانشگاه نیز از برپایی این مراسم اظهار بی‌اطلاعی کردند.
کد خبر: ۲۳۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 17 May 2016
مسابقه خوانندگی با عنوان «شب کوک» در خوابگاه دانشجویی دخترانه‌ دانشگاه بوعلی‌سینا در حالی در همدان برگزار شد که نه‌تنها خبری از مجوز نبود بلکه مسؤولان دانشگاه نیز از برپایی این مراسم اظهار بی‌اطلاعی کردند.

به گزارش فارس، مطلع شدیم «شب کوک» برنامه‌ای که در ماه‌های اخیر با شروع در صدا و سیما به یک اپیدمی در محافل دیگر تبدیل شده، این بار در خوابگاه‌های دخترانه برگزار شد.

برنامه‌هایی که معمولاً در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها برگزار می‌شود باید از مجموعه‌های ذی‌ربط دانشگاه مجوز لازم را کسب کند اما ظاهراً این برنامه به اصطلاح فرهنگی بدون مجوز برگزار شده که گویا این اقدام به دور از چشم رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی بوده است!

* با برگزاری مسابقه خوانندگی موافقت نشده است

بر این اساس فارس، برای اطلاع از چند و چون این اتفاق با رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت‌وگویی داشت، که وی در تماس نخست از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

منصور غلامی اما پس از پیگیری که انجام داد، مجدد با فارس تماس گرفته و گفت: دانشجویان دختر خوابگاهی تقاضا داشتند که داخل خوابگاه کارهای مداحی داشته باشند که موافقت نشده است!

وی تصریح کرد: این مسابقه برگزار نشده و آنها درخواست مجوز داشتند که موافقت نشده است.

این درحالی است که فینال این مسابقه شنبه به خوبی و خوشی برگزار شد و جوایز ویژه‌ای از قبیل پلاک طلا و... به برندگان خوش صدای خوابگاه دخترانه اعطا شد!


* برگزار کنندگان «شب کوک» به کمیته انضباطی دعوت می‌شوند

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این ارتباط با بیان اینکه اطلاعاتی در خصوص برگزاری «شب کوک» به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: باید بررسی کنیم اگر چنین برنامه‌ای برگزار شده باشد، برگزارکنندگان آن توبیخ شوند.

اکبر عروتی تصریح کرد: چنین برنامه‌ای مجوز نداشته هرچند اینکه اجرا شده یا نه اطلاعی ندارم و طبق گفته‌های شما می‌گویم، چون گزارشی از طریق خوابگاه‌ها به دست ما نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در اسرع وقت این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: اگر این برنامه برگزار شده باشد به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند هرچند بعید می‌دانم چنین اتفاقی افتاده باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه درخواستی را ما از قبل برای برگزاری این برنامه داشتیم که مخالفت شد، افزود: بر این اساس، این برنامه منتفی بود و از طریق معاونت چنین برنامه‌ای نباید برگزار می‌شد و در صورت انجام خلاف قانون است و به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند.

* «شب کوک» خوابگاهی مجوز نداشته است

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس برگزاری «شب کوک» در خوابگاه دخترانه را تأیید کرد و گفت: در چند سال اخیر بحث موسیقی در فضای فرهنگی دانشگاه به شدت افزایش یافته و هیأت رئیسه و مسئولان دانشگاه نیز نسبت به این مسئله حساسیت داشتند.

محمدرضا شیری تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسائل اخلاقی و دینی که در این زمینه است، مسئولان دانشگاه نیز ملاحظات خاصی در این زمینه داشتند.

وی با بیان اینکه چارچوب‌های خاصی نیز برای فعالیت در زمینه موسیقی قرار داده شده بود، افزود: بر این اساس طبق هماهنگی با اداره ارشاد قرار بود افراد علاقه‌مند به موسیقی از ارشاد دغدغه خود را پیگیری کنند، چون فضای دانشگاه امکان پیگیری آن را حتی در حد حلال خود را نیز نداشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: اخیراً ما نیز از طریق رسانه مطلع شدیم که برنامه موسیقی در خوابگاه دخترانه برگزار و البته به صورت پنهانی و غیر قانونی مسابقه خوانندگی برپا شده است.

وی با تأکید بر اینکه محتوای این برنامه غیرشرعی بوده و روال قانونی نیز طی نشده است، گفت: این گونه مسائل در دانشگاه باید طبق قانون در شورای فرهنگی مطرح می‌شد و مجوز می‌گرفت که جامعه اسلامی به عنوان بزرگترین تشکل دانشگاه در آن شورا نیز عضو است.

شیری ادامه داد: اعضای شورای فرهنگی از این مسأله اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و بعد از اجرای و پایان آن مطلع چنین برنامه‌ای برگزار شده است.

وی افزود: این مسابقه در سطح خوابگاه‌ها برگزار شده و مسابقه نهایی آن در خوابگاه فاطمیه و در نمازخانه آن برگزار شده است!

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار کرد: یک ماه پیش البته اطلاعیه‌ای در سایت فرهنگی دانشگاه منتشر شد که چنین مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در پاسخ به این اطلاعیه مسئولان دانشگاه اعلام کردند این برنامه اجازه برگزاری ندارد و با آن برخورد می‌شود، اما ظاهرا ًاین برنامه برگزار شده و عموم دانشجویان دختر هم در آن شرکت کرده‌اند.

شیری با تأکید بر اینکه این برنامه مجوز قانونی ندارد، گفت: حتماً مسؤولان در جریان بوده‌اند ولی نمی‌خواهند اطلاع دهند، مگر می‌شود مسؤولان دانشگاه از اوضاع و احوال خوابگاه‌ها بی‌خبر باشند؟

وی برگزاری این برنامه را منوط به هماهنگی با 10 مسؤول دانست و افزود: با این حال برنامه موسیقی همراه با تجمع زیادی از دانشجویان دختر بوده و تبلیغات همراه با مهر نصب اطلاعیه داشته و حتی برای برندگان جوایزی نیز تدارک دیده بودند.

به نظر می‌رسد به هرحال مسؤولان دانشگاه بی‌خبر از همه جا و اوضاع و احوال خوابگاه‌های دانشگاه هستند، باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار