روزگار تاسف بار قهرمان آسیا در همدان؛
تیم فوتبال پاس همدان در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در حساس‌ترین دیدار فصل خود برای بقا در لیگ دسته اول به مصاف تیم فوتبال مس کرمان رفت و گرچه این دیدار را با پیروزی پشت سرگذاشت اما در نهایت به لیگ دسته دوم باشگاه های کشور سقوط کرد.
کد خبر: ۲۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ 16 May 2016
در پایان دیدارهای آخرین هفته لیگ دسته اول فوتبال ایران، گیتی‌پسند، شهرداری اردبیل و پاس به لیگ دسته دوم فوتبال سقوط کردند.

به گزارش تابناک همدان، در پایان فصل 95-94 لیگ دسته اول فوتبال ایران (لیگ آزادگان)، تیم‌های پیکان، ماشین سازی تبریز و نفت آبادان به لیگ برتر صعود کردند. همچنین آلومینیوم هرمزگان، داماش گیلان، گیتی‌پسند، شهرداری اردبیل و پاس همدان به دسته دوم سقوط کردند. تیم‌های پارسه و فولاد یزد در آخرین هفته از سقوط فرار کردند و در لیگ یک ماندند. پیش از این، آلومینیوم هرمزگان و داماش گیلان به دسته دوم سقوط کرده بودند.

در هفته سی و هشتم لیگ دسته اول، گیتی‌پسند با سه گل از مس رفسنجان شکست خورد و 39 امتیازی ماند. شهرداری اردبیل با تساوی یک بر یک، پیکان صعود کرده به لیگ برتر را متوقف کرد و 40 امتیازی شد اما به لیگ دسته دوم سقوط کرد. پاس با نتیجه 3 بر یک مس کرمان را برد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پارسه تهران به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

پارسه در هفته سی و هشتم برابر آلومینیوم هرمزگان یک بر یک متوقف شد اما در لیگ دسته اول ماند. فولاد یزد هم با برتری یک بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان، 44 امتیازی شد و از سقوط به دسته پایین‌تر در امان ماند. 

در هفته سی و هشتم لیگ دسته اول فوتبال ایران (لیگ آزادگان) این نتایج رقم خورد.

خونه به خونه یک – داماش گیلان یک

فولاد یزد یک – نفت مسجد سلیمان صفر

گل گهر سیرجان 2 – ماشین سازی تبریز صفر

پاس همدان 3 – مس کرمان یک

خیبر خرم آباد صفر – نساجی مازندران یک

مس رفسنجان 3 – گیتی‌پسند 3

پیکان یک – شهرداری اردبیل یک

آلومینیوم اراک 3 – ایران جوان بوشهر 2

آلومینیوم هرمزگان یک – پارسه تهران یک

نفت آبادان 2 – فجر سپاسی یک 


سقوط پاس همدان به لیگ دسته دوم

پاس که یکی از مهمترین باشگاه های تهران و یکی از مهمترین کانون های پرورش بازیکنان در فوتبال ایران بوده است، امروز در حالی به سومین سطح فوتبال ایران سقوط کرد که از مدت ها پیش مشخص بود روشی که برای اداره این تیم در نظر گرفته شده راهی جز سیه روزی ندارد. پاسی ها که در تهران امکانات فوق العاده ای داشتند،در سال 1386 با یک تصمیم عجولانه از سوی مسئولان وقت به استان همدان هبه شد و بعد از 4 سال حضور در سطح اول فوتبال ایران در سال سوم با تصمیمات اشتباه به رده پایین تر سقوط کرد و پس از آن هرگز به سطحی که قبلا در آن حضور داشت بازنگشت.  پاسی ها که در ابتدا با حضور خود در همدان به فضای این شهر گرمی بخشیدند به مرور و از راه رسیدن شکست ها و با مشکلات مالی عدیده از اصل خود فاصله گرفتند و تبدیل به یک تیم درجه دوم در فوتبال ایران شدند.  

این در حالی است که آنها تقریبا در تمام سال های فعالیت در فوتبال تهران و سپس لیگ برتر فوتبال ایران یکی از مدعیان جدی قهرمانی بودند و حتی به قهرمانی آسیا نیز رسیدند که آخرین افتخار باشگاهی ایران به این باشگاه برمی گردد.

سقوط تیم پاس که با مدیریت های ضعیف توام شده است چند وجه دارد که مهمترین آن از رفتن یک پایگاه ساخت بازیکن و کشف استعداد در شهر بزرگ تهران است که با توجه به امکانات این باشگاه می توانست خدمت بزرگی به فوتبال ایران بکند. اما افسوس و صد افسوس که این مدیریت ضعیف نه تنها باشگاه با عقبه پاس را به قهقهرا برد بلکه ورزش استان همدان را هم با چالش های بسیاری روبرو ساخت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عباسیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
این دست پخت مدیران غیر بومی علی الخصوص استاندار سابق پیریایی است که زمینه ساز بسیاری از ناکامی های همدان بود.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
با تاسف فراوان از سقوط تیم پاس به لیگ دو
چند سال است که در لیگ یک هر سال حدود 6 میلیارد تومان خرج این تیم شد اما تیم نه تنها به لیگ برتر نیامد به لیگ دسته دوم هم سقوط کرد. آقایان محترم شما همان سال اول که تیم به لیگ دسته یک سقوط کرد نصف هزینه این چند سال تیم در لیگ یک را خرج تیم میکردید و مثل پیکان تیم را به لیگ برتر برمی گرداندید. لطفا و برای یکبار هم شده دوسال متوالی تیم را عالی ببندید و تیم را به لیگ برتر برگردانید. و ایقدر با اعصاب مردم و طرفداران پاس بازی نکنید. تمام
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
خوب شد که پاس سقوط کرد
کل بودجه ورزش استان رو به خودش اختصاص داده بود و هیچ کار مثبتی هم نمیکردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
با سلام خدمت خوانندگان و مسئولین ورزش استان لطف کنید هزینه ورزش استان را نریزید گلوی تیم پاس اگر نصف هزینه را صرف تیمهای انفرادی کنید و به تیمهای شهرستان در هر زمینه که یک سرو گردن از خود همدان بالاتر است توجه کنید افتخارات بیشتری در استانی و کشوری وبین المللی برای استان می اورد از خودخواهیها برای پیشرفت ورزش استان دست بردارید یک تیم از سهرهای استان خیلی بهتر از پاس بازی میکند نمیخواهید قبو ل کنید بخاطر منافع خودتان این حرف دل 95 درصد استان است به امید سلامتیه ورزشکاران و مدال اوران کشوری وجهانیه استان پیروز باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
پارسال رفتیم تربیت بدنی گفتیم تیم هندبال هستیم انتخاب شده تیم برا مسابقات جام ریاست جمهوری ی مبلغی کمک کنید که بازیکنای از جیب خودشون خرج نکنن برا رفتن.
برگشتن گفتن ما الان تمرکز کردیم رو تیم پاس نمیشه کمک کنیم.هه دیدیم چ تمرکزی کردید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار