نقش داروساز در چرخه درمان نقشی تکمیل کننده است و اگر داروساز نباشد این چرخه معیوب خواهد بود و مشکلات متعددی پیش می آید.
کد خبر: ۲۳۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 16 May 2016
 رئیس دانشکده داروسازی همدان گفت: بهترین رشته در حرفه پزشکی، رشته داروسازی است زیرا سیر درمان بیماری اشخاص در انتها به دست داروساز به کمال می رسد.

به گزارش مهر، کتایون درخشنده صبح دوشنبه در همایش «چشم انداز دانشجوی داروسازی» در همدان با بیان اینکه چرخه بهداشت و درمان چه در داخل بیمارستان با بستری شدن طولانی بیمار و چه با یک معاینه ساده همراه باشد با دارو و داروخانه تکمیل می شود، گفت: نقش داروساز در چرخه درمان نقشی تکمیل کننده است و اگر داروساز نباشد این چرخه معیوب خواهد بود و مشکلات متعددی پیش می آید.

درخشنده با بیان اینکه مهمترین نقش در درمان بیماران را دارو و داروساز عهده دار است و در صورت عدم وجود این دو، نقص بزرگی در سیستم بهداشتی درمانی وجود دارد، گفت: همین دلیل ایجاب می کند که مسئولان رده بالای کشور نگاه ویژه ای به جایگاه داروساز در نظام سلامت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دارو یک کالای استراتژیک است و خدمات دارویی نیز خدماتی استراتژیکند، گفت: این حوزه نگاه خاص و ویژه ای را می طلبد و با نگاه عامیانه قابل هضم و عملیاتی شدن نیست.

درخشنده با بیان اینکه نقش دارو در تمام مراحل تشخیص، پیشگیری و درمان غیرقابل انکار و دارای اهمیت زیادی است، گفت: نقش آفرینی متخصصان این رشته در مراحل مختلف با به کارگیری و توقف مصرف می تواند به بهبود خدمات نظام سلامت کمک کند.

وی با بیان اینکه بهترین رشته در حرفه پزشکی، رشته  اروسازی است زیرا سیر درمان بیماری اشخاص در انتها به دست داروساز به کمال می رسد، گفت: باید اخلاق در داروسازی نیز مورد توجه باشد.

مهرداد حمیدی رئیس دانشکده داروسازی زنجان نیز با اشاره به آیات قرآن که فرموده است امکان ندارد شخصی برای رسیدن به هدف والا در زندگی دچار شکست هایی نشده باشد، گفت: علم اگر همراه با ایمان قلبی برای رسیدن به هدف باشد مقدس است. علم به راه شخص سرعت می دهد و ایمان نیز جهت آن را مشخص می کند.

وی تاکید کرد: علم برای رسیدن به هدف وسیله را مهیا و ایمان هدف را مقدس می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید شعارزده شویم، گفت: اگر هرفردی به عنوان آجری از بنای جامعه وظیفه خود را به درستی انجام دهد پیشرفت ایران بسیار بیشتر از این خواهد بود.

رئیس انجمن متخصصین علوم دارویی ایران نیز با معرفی تخصص های مختلف داروسازی و همچنین معرفی فضاهای موجود در زمینه پژوهش در حوزه علوم دارویی، گفت: در رتبه بندی ایران وضعیت رشته داروسازی نسبت به کلیات علوم دانشگاهی ایران بهتر بوده و از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

امید سبزواری با بیان اینکه سمینارهای برگزار شده در ایران بسیار گسترده است، ابراز امیدواری کرد: همدان نیز به زودی در رشته فارماکولوژ و سم شناسی دانشجوی دکتری بپذیرد و در مقطع phd به تربیت دانشجو بپردازد.
برچسب ها: رشته داروسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار