معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در بحث ازدواج هرساله شاهد افزایش روند طلاق و کاهش تمایل جوانان به ازدواج هستیم که در این راستا برنامه ریزی هایی انجام شده است: مجمع خیرین ازدواج از سال گذشته فعالیت خود را در تمام شهرستانهای استان همدان آغاز کرده است.
کد خبر: ۲۳۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 16 May 2016
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه اشتغال، ازدواج، مسکن و آسیبهای اجتماعی مشکلات حوزه جوانان است، گفت: باید دلایل کاهش تمایل جوانان به ازدواج آسیب شناسی شود.

به گزارش مهر، اسد الله ربانی مهر پیش از ظهر دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان در فرمانداری همدان با اشاره به برگزاری ۳۶ جلسه ستاد ساماندهی با موضوع اصلی ازدواج و ساماندهی امور جوانان و حوزه اوقات فراغت در سال گذشته، گفت: ۲۷ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد هفته جوان نام گذاری شده و برنامه هایی برای این ایام مد نظر است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در بحث ازدواج هرساله شاهد افزایش روند طلاق و کاهش تمایل جوانان به ازدواج هستیم که در این راستا برنامه ریزی هایی انجام شده است: مجمع خیرین ازدواج از سال گذشته فعالیت خود را در تمام شهرستانهای استان همدان آغاز کرده است.

ربانی مهر با بیان اینکه روند پیگیری های این مجمع باید ادامه و سامان یابد، گفت: در مقوله پیگیری بحث وام های ازدواج در سال ۹۴ حدود ۶۲ میلیارد تومان وام ازدواج به ۲۱ هزار زوج جوان پرداخت شده است.

وی از اجرای طرح جایگزینی همسان گزینی به جای همسریابی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و سایت تبیان خبر داد و گفت: امسال آغاز برنامه های هفته جوان با همکاری جوانان و سازمان های مردم نهاد صورت گرفته کمااینکه همدان از نظر سازمان های مردم نهاد رتبه ۳ را در کشور دارد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برگزاری تعداد ۱۷۱ برنامه در این هفته اضافه کرد: ۳۲ مراسم جشن نیز در ۷ نقطه شهر همدان برگزار خواهد شد.

ربانی با اشاره به برگزاری همایش «اخلاق در ورزش» در باغ موزه دفاع مقدس همدان افزود: هدف برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر در هفته جوان تجلیل از نخبگان جوان در حوزه های مختلف است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان سایر برنامه های سازماندهی شده برای این هفته را مورد اشاره قرار داد و گفت: تشکیل ستاد ساماندهی در همه شهرستان ها، ارائه تحفیف در بازدید از جاذبه های تفریحی و تاریخی استان، برنامه های طنز و برپایی ایستگاه شادی جوانان، اجرای طرح سواد رسانه ای توسط سمن ها در فضای مجازی و تهیه مستند جوانان از جمله این برنامه هاست.

اسد الله ربانی با اشاره به برنامه های حوزه اوقات فراغت به انجام کاری پژوهشی توسط یکی از اساتید دانشگاه و لزوم بکارگیری نتایج آن در این زمینه تاکید کرد و گفت: نقاط ضعفی در بحث اوقات فراغت داریم که به روز نبودن برنامه ها در فرهنگ سراها، مجتمع های فرهنگی و سایر نهاد ها، استفاده مناسب نداشتن از فضاهای فرهنگی و ورزشی در حالیکه این فضاها متعلق به عموم مردم است و بالابودن نرخ کلاس های اوقات فراغت و نیز بحث ظرفیت کم در خصوص پوشش جوانان و نوجوانان در فرهنگ سراها از جمله آن است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه یادآور شد: در سال گذشته حدود ۹۲ هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت شرکت کرده اند در حالیکه در استان همدان حدود ۲۱۰ هزار نفر جوان و ۱۰۶ هزار نفر نوجوان وجود دارد.

وی گفت: باید برای تقویت این بخش، با بکارگیری مربی های متخصص برگزاری کلاس های آموزشی و اوقات فراغت را جدی تر دنبال کنیم.

ربانی مهر تاکید کرد: هیچ دستگاهی به طور خاص متولی امر ازدواج جوانان نیست و باید با بهره گیری از فضای مجازی که هم به منزله تهدید و هم فرصت است در زمینه تقویت این امر بکوشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار