تلفن همراه به علت داشتن الکترومغناطیس موجب دریافت و انتقال ولتاژ ناشی از برق رعدوبرق به بدن می‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 16 May 2016
یک کارشناس درمانی جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: هنگام وقوع صاعقه از تلفن همراه استفاده نکنید.

"محمدرضا اعتصام" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تلفن همراه به علت داشتن الکترومغناطیس موجب دریافت و انتقال ولتاژ ناشی از برق رعدوبرق به بدن می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل بهار احتمال وقوع صاعقه و صاعقه‌گرفتگی بیشتر از فصول دیگر است، اعلام کرد: مکان‌های باز و مرتفع خطرناک‌ترین محل برای ابتلا به صاعقه‌گرفتگی است.

اعتصام افزود: دره‌ها، شیب‌ها، قرار گرفتن در کنار درختان، دکل‌های برق و مکان‌های ناهموار از محل‌های خطرناک صاعقه‌زدگی به شمار می‌رود.

بهترین اقدام هنگام وقوع صاعقه چیست؟

این کارشناس درمانی جمعیت هلال‌احمر  استان یادآور شد: بهترین اقدام هنگام وقوع صاعقه نشستن در حالت چنباتمه و قرار دادن یک عایق در زیر پاها است به عنوان مثال از یک کوله‌پشتی می‌توان برای ایجاد فاصله با زمین استفاده کرد.

اعتصام با بیان اینکه هنگام وقوع صاعقه باید وسایل فلزی مانند ساعت، سگک کمربند، میله‌های چادر و ... که همراه داریم را از خود دور کنیم، افزود: همراه داشتن وسایل فلزی هنگام وقوع صاعقه بسیار خطرناک است چراکه برق را بلافاصله به بدن منتقل می‌کند.

صاعقه منجر به بروز ایست قلبی می‌شود

این کارشناس درمانی هلال‌احمر با اشاره به اینکه مهمترین تاثیر صاعقه‌گرفتگی بروز ایست قلبی است، اظهار کرد: صاعقه برق را با فشار گرفته و به قلب منتقل می‌کند.

وی تصریح کرد:  از آنجا که صاعقه‌گرفتگی در بیشتر موارد منجر به ایست قلبی می‌شود بنابراین امدادگری که به کمک فرد آسیب‌دیده شتافته باید با عملیات احیای قلبی و ریوی آشنا باشد.

نکات ایمنی در منزل هنگام وقوع صاعقه

وی در خصوص رعایت نکات ایمنی در منزل هنگام بروز صاعقه توصیه کرد: هنگامی که در منزل هستید بهتر است وسایلی که با امواج همراه است را خاموش کنیم همچنین در ساختمان‌های مرتفع باید حتما برق‌گیر نصب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار