تیم فوتبال پاس همدان در هفته ۳۸ و پایانی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در حساس‌ترین دیدار فصل خود برای بقا و یا شاید سقوط در لیگ دسته اول به مصاف تیم فوتبال مس کرمان می‌رود.
کد خبر: ۲۳۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 16 May 2016
انتظارها به پایان آمد و لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل ۹۴-۹۵ به هفته پایانی خود رسید تا اوج حساسیت و دیدارهای سرنوشت‌ساز این رقابت‌ها را در هفته سی و هشتم شاهد باشیم.

لیگ دسته اول فوتبال موسوم به جام آزادگان در این فصل یکی از جذاب‌ترین و فرسایشی‌ترین دوره‌های خود را نسبت به ادوار گذشته داشت، در این فصل ۲۰ تیم حاضر در رقابت‌ها جدال‌های سنگینی را پشت سر گذاشتند.

همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد تیم قدرتمند و البته متمول پیکان تهران قهرمانی این رقابت‌ها را در هفته گذشته از آن خود کرد و به‌عنوان نخستین تیم این فصل جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد همچنین ماشین‌سازی تبریز نیز با برد قاطع ۳ بر صفر خود در هفته گذشته برابر مس رفسنجان در تبریز جشن صعود به لیگ برتر را گرفت تا به‌عنوان دومین تیم لیگ یکی وارد لیگ برتر شود.

توقف نفت آبادان برابر داماش گیلان و پیروزی لحظات پایانی فجر سپاسی شیراز مقابل آلومینیوم اراک باعث شد تا تکلیف سومین تیم لیگ برتری به هفته پایانی این رقابت‌ها بکشد. در هفته پایانی فجر سپاسی شیراز مهمان نفت آبادان خواهد بود و تیمی که در این هفته به پیروزی برسد به‌عنوان تیم سوم جواز حضور در لیگ برتر را کسب خواهد کرد این دیدار یکی از جذاب‌ترین و البته حساس‌ترین دیدار هفته پایانی لیگ دسته اول خواهد بود.

پاس همدان در آستانه دومین سقوط تاریخی قرار دارد

اما اوضاع در پایین جدول هم پیچیده است در این فصل ۵ تیم انتهایی جدول به لیگ دسته دوم فوتبال صعود خواهند کرد که تا به این هفته سقوط تیم‌های آلومینیوم هرمزگان، داماش گیلان و گیتی پسند اصفهان قطعی شده است.

از بین تیم‌های پاس همدان، شهرداری اردبیل، فولاد یزد و پارسه تهران دو تیم دیگر باید این رقابت‌ها را ترک کنند و به دسته پایین‌تر بروند که سرنوشت این تیم‌ها در این هفته مشخص خواهد شد البته اوضاع بسیار سخت و پیچیده به نظر می‌رسد.

در بین تیم‌هایی که درخطر جدی سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال را حس می‌کنند نام تیم فوتبال پاس برای اهالی فوتبال بسیار تعجب‌برانگیز و البته تلخ به نظر می‌آید تیمی که روزگاری به‌عنوان قهرمان آسیا شناخته‌شده بود حالا باید به لیگ دسته دوم فوتبال ایران که البته به‌نوعی دسته سوم حساب می‌شود سقوط کند.

خوش‌بین‌ترین هوادار پاس و فوتبال هم حساب این را نمی‌کرد که روزگاری حال‌وروز یکی از قطب‌های فوتبال ایران بعد از استقلال و پرسپولیس تهران به این روز بیفتد و برای سقوط نکردن به دسته دوم منتظر نتایج سایر تیم‌ها و البته پیروزی خود باشد.

واقعاً اگر مسئولان رده‌بالای استان‌ همدان توان تیم داری در سطح حرفه‌ای را ندارند چرا باید زیر بار این مسئولیت بروند که از عهده آن‌هم برنمی‌آیند چرا سرنوشت سایر تیم‌های که به استان‌های دیگر واگذار شد این‌گونه نشد.

مسئولین همدان توان مدیریت تیم فوتبال پاس را ندارند

تیم فوتبال صبا باتری تهران ‌هم به استان قم واگذار شد اما می‌بینیم که در این چند سال نتایج بسیار خوبی در لیگ برتر فوتبال می‌گیرد متأسفانه پاس در این چند سالی که به همدان واگذار شده است به‌هیچ‌وجه از ساختار مناسبی برخوردار نبوده و مدام دچار تغییرات در مسند مدیریت و هیئت‌مدیره بوده است.

متولی اصلی تیم فوتبال پاس همدان استانداری این استان و این تیم متعلق به مردم این شهر است اما مسئولان از زیر بار این مسئولیت بزرگ به‌راحتی شانه خالی می‌کنند و پاس دچار اهمال‌کاری‌های بزرگی شده است.

در فصل جاری نیز مدیریت غلط بهرام یدی و حسن عزیزی و البته کسانی که در این انتخاب‌ها دخیل بوده‌اند باعث شده است تا پاس به این حال و اوضاع گرفتار شود.

تیم فوتبال پاس همدان در هفته سی و هشتم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال مهمان تیم مس کرمان است، کرمانی‌ها با شکست هفته گذشته برابر پیکان تهران عملاً شانس صعود به لیگ برتر را ازدست‌داده‌اند و به‌نوعی می‌توان گفت انگیزه‌ای برای دیدار برابر پاس نخواهند داشت.

اما تیم فوتبال پاس همدان به‌شدت به امتیاز این مسابقه نیازمند است پاس اگر در این بازی حتی به‌تساوی برسد سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی می‌شود و باید در این بازی با بهترین نتیجه و تعداد گل زیاد به پیروزی برسند و برای ماندگاری در لیگ دسته اول فوتبال منتظر سایر نتایج باشند.

اگر فولاد یزد برابر تیم فوتبال مسجدسلیمان و پارسه تهران برابر آلومینیوم هرمزگان به پیروزی برسند، حتی اگر پاس هم پیروز شود این تیم سقوط خواهد کرد و تنها در صورتی پاس در لیگ یک باقی خواهد ماند که این دو تیم در دیدار پایانی نتیجه نگیرند.

درهرصورت بقا پاس معادله بسیار پیچیده‌ای است و به اما و اگرهای زیادی بستگی دارد و به قول شاعر باید ابر و باد و مه خورشید و فلک دست در دست هم بدهند که پاس در لیگ یک ماندگار شود.

لطفاً تبانی نکنید

مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان در گفتگو با مهر با اشاره به حساسیت بالای هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال اظهار داشت: در هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور موسوم به جام آزادگان حساسیت بسیار بالایی خصوصاً در پایین جدول حاکم است و از همین رو از تمام تیم‌ها انتظار بازی پاک و شرافتمندانه را داریم.

عبدالحمید رمضانی افزود: متأسفانه هفته پایانی بوی تبانی می‌دهد و از فدراسیون فوتبال انتظار داریم که در این هفته به‌طور بسیار ویژه بر دیدارهایی که حکم مرگ و زندگی را برای سایر تیم‌ها دارد و بقا تیم‌ها در گرو نتیجه آن است نظارت دقیقی داشته باشد تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک پاس در جدول گفت: سرنوشت چهار تیم فولاد یزد، پاس همدان، شهرداری اردبیل و پارسه تهران برای بقا در لیگ یک به هم گره‌خورده و امیدوار هستم هر تیمی در لیگ یک به بقا می‌رسد از فوتبال پاک و شرافتمندانه باشد.

مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان خاطرنشان کرد: تیم آلومینیوم هرمزگان با سرمربی باشرافت و پاک خود عباس سرخاب باوجودی که سقوط اش قطعی شده اما برای اینکه در سرنوشت بازی‌ها در هفته پایانی دخیل است در این هفته نیز همچون دیدارهای گذشته خود در فوتبال پاکی را ارائه دهد.

رمضانی بابیان اینکه در دیدار هفته گذشته ایران جوان بوشهر و فوتبال صحنه‌های مشکوک زیادی وجود داشت، بیان کرد: فیلم این بازی به همراه شکایت خود را به کمیته صیانت فوتبال ارائه داده‌ایم.

وی عنوان کرد: از فدراسیون فوتبال درخواست داریم که در این هفته ناظران ویژه به مسابقات مهم اعزام کند تا بحث‌های تبانی و زد و بند صورت نگیرد.

مدیرعامل تیم فوتبال پاس همدان با دعوت از مردم همدان و هواداران تیم فوتبال پاس در هفته پایانی لیگ یک گفت: دیدار امروز پاس برابر مس کرمان بسیار سرنوشت‌ساز است و ما نیاز به پیروزی با تعداد گل بالا داریم که اگر کار به تفاضل گل کشید هم در این موضوع جلو باشیم از همین روز از تمام مردم استان‌ همدان و هواداران درخواست دارم مثل تمام بازی‌های گذشته پاس را تنها نگذارند.

رمضانی یادآور شد: تا آخرین لحظه با امید برای ماندن در لیگ یک می‌جنگیم و همه مسائل دیگر را به خدا واگذار می‌کنیم.

با تمام وجود برای بقا می‌جنگیم

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان  با اشاره به شرایط حساس این هفته گفت: تیم فوتبال مس کرمان از تیم‌های پر مهره و قدرتمند لیگ یک است که امسال تنها با بدشانسی نتوانست جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند و از همه نظر از تیم‌های خوب و متمول لیگ یکی است.

اکبر محمدی افزود: انگیزه بسیار بالایی برای این دیدار خانگی و پیروزی پر گل برابر مس کرمان داریم و با تمام وجود برابر مس خواهیم جنگید.

وی با اشاره به محرومان و مصدومان پاس بیان کرد: محمد مولایی، مسعود پور محمد و نادر هوشیار در این بازی محروم و مجید غلام نزاد را به دلیل محرومیت در این دیدار در اختیار نخواهیم داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: در نبود چندین بازیکن تأثیرگذار شرایط برای ما کمی سخت است اما تمام تلاشمان را برای کسب بهترین نتیجه انجام خواهیم داد.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان بابیان اینکه تمرینات سختی را در طول هفته گذشته داشته‌ایم، گفت: انگیزه و روحیه بازیکنان برای کسب نتیجه در این بازی بسیار بالا است.

وی عنوان کرد: امیدوارم ماراتن سخت و پر چالشی که در لیگ امسال داشتیم را با بقای پاس به پایان ببریم.

عاملان ناکامی پاس را به خدا واگذار می‌کنیم

مهدی زارع یکی از هواداران قدیمی و متعصب تیم فوتبال پاس همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتفاقات این فصل پاس اظهار داشت: از روزی که تیم فوتبال پاس به همدان هبه شده است در کنار این تیم بوده و با تمام عشق و تعصب پاس را در سرما و گرما تشویق کرده‌ام و ما هواداران با این تیم زندگی کرده‌ایم.

وی افزود: متأسفانه پاس از روزی که به همدان آمد روزبه‌روز ضعیف‌تر شد و توجه به این تیم هر روز کمتر از گذشته شد، متأسفانه کسی از مسئولان همدان دلش برای پاس نمی‌سوزد و گویی آن‌ها هم بدشان نمی‌آید تا پاس سقوط کند و هزینه‌های این تیم کمتر شود.

زارع عنوان کرد: اگر در هفته پایانی پاس به لیگ دسته دوم سقوط کند فوتبال همدان مضحکه دست اهالی فوتبال کشور خواهد شد که همدانی‌ها پاس بزرگ و قهرمان سابق آسیا را نابود کردند متأسفانه پاس در همدان به‌عنوان بچه یتیم و سر راهی است و مسئولان پاس را نمی‌خواهد.

گفتنی است؛ تیم فوتبال پاس همدان در هفته سی و هشتم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهدای قدس همدان میزبان تیم فوتبال مس کرمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار