رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در کبودراهنگ گفت: خیران مدرسه ساز بیش از یک هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سطح کشور کمک کردند.
کد خبر: ۲۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 16 May 2016
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در کبودراهنگ گفت: خیران مدرسه ساز بیش از یک هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سطح کشور کمک کردند. 

به گزارش کمیته فرهنگی و تبلیغی هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان، محمد رضا حافظی در آئین تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه بهترین عمل نیک مدرسه سازی است، اظهار کرد: فضیلت دانش بالاتر از عبادت است و خیران مدرسه ساز به گسترش دانش که دارای ارزش بسیار بالایی است کمک می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه از 19 سال گذشته حرکت بزرگ مدرسه سازی را از بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شروع کردیم، افزود: کار بزرگ مدرسه سازی مقدم بر مسجد سازی است. 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در کبودراهنگ تصریح کرد: آدم بی سواد معنی دین را نمی‌فهمد و این حرکت بزرگ فرهنگی را در کشور زمانی که مدارس چهار نوبته بود آغاز کردیم.  

وی ادامه داد: در اولین سال موجودیت مجمع خیرین، 16 میلیارد تومان و سال بعد 40 میلیارد و سال بعد 80 میلیارد تومان خیرین برای امر مدرسه سازی کمک کردند.

حافظی با بیان اینکه در سال 88 اعتبار دولت برای مدرسه سازی 380 میلیارد تومان بود اما کمک‌های خیرین 780 میلیارد تومان شد، اضافه کرد: در سال‌های بعدی مردم بیش از یک  هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سطح کشور کمک کردند. 

وی بیان کرد: در تحریم اقتصادی حضور مردم افزایش یافت و بیش از گذشته در عرصه مدرسه سازی حضور یافتند. 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، بعد از انقلاب خیرین مدرسه ساز پدیده مبارکی است و مردم با علاقه و عشق در این عرصه وارد شدند. 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در اجلاس جهانی یونسکو اعلام کردیم که دانش آموزان اسلامشهر با مشارکت خود یک باب مدرسه ساختند و این فرهنگ دوستی برای جهانیان بسیار جالب بود و باید فرهنگ خیری را در سطح جهان اشاعه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار