نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان:
ايجاد نرخ سود بانكي مناسب جهت توليد كنندگان و نيز فراهم آوردن تسهيلات لازم و طراحي مناسب مي تواند در اين دوران به خروج از ركود كمك نمايد و مديريت آن باعث مي شود صنعت ساختمان به بازاري امن براي سرمايه گذاري و مصرف كننده تبديل شود .
کد خبر: ۲۳۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 16 May 2016
نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان همدان اظهار داشت:اجرای سیاست گذاری ها در صنعت ساختمان در هر کشور متفاوت می باشد، لذا در این صنعت کشور ما با بحران های زیادی روبروی می باشد و لازمه آن بازنگری در تمام رسته های وابسته به ساختمان است،به نظر می رسدکه حوزه ابهام در صنعت ساختمان مانع خروج دوران رکود شده و این امر سبب ادامه رکود در بازار و نگرانی همه افراد که در این بخش فعالیت دارند گردیده است.

مهندس پژمان محمدی در گفت و گوی اختصاصی با تابناک همدان افزود: آنچه مسلم است اجرای سیاست نرخ بهره ی بانکی در کشور این روزها رضایت بخش نیست و این امر باعث خروج سرمایه ها از صنعت ساختمان و روانه آن بسوی دیگر می شود .تأثیر سیاست بهره بانکی جهت تولید کنندگان مسکن می تواند از چند جهت دارای اهمیت باشد و می تواند بحران دوران رکود را مدیریت و از این حالت خارج شود و بازار را رونق بخشد. نرخ بهره ی بانکی مناسب باعث می گردد سرمایه گذاری در صنعت ساختمان سود و سهام مرتبط به آن نیز بالا رفته و این موضوع به نوبه ی خود بازار سرمایه گذاری در این بخش را تقویت می نماید. 

مهندس پژمان محمدی درادامه افزود : در بعد بعدی فاصله بین نرخ بهره ی بانکی در عرصه تولید با سایر باعث می گردد که سرمایه گذاری با آغوش باز به سمت ساخت مسکن و تولید مصالح آن روی آورد،چراکه امنیت در این بخش با توجه به شاخص های فراروان آن دارای اهمیت بالایی است . با اجرای این چنین سیاستی می توان مدیریت بازار را بدست گرفت و در تمام حوزه های آن از تولید تا مصرف تأثیر یکسانی بجا بگذاریم.

بنابراین آنچه مسلم است تأثیر بالای نرخ سود بانکی در صنعت ساختمان که موجب شده است در سالهای گذشته ابتدا با شروع تورم و سپس دامن زدن به این حوزه وارد دوران رکود شده و چالش دوران رکود بدون مدیریت می تواند آسیب جدی به صنعت وارد کند که تبعات آن بسیار بالاست و سایه این صنعت سالها می تواند به تولید ساختمان سایه انداخته و ابهام دیگری که در این حوزه همیشه نمایان است،ایجاد تسهیلات لازم جهت صنعت ساختمان بوده ،لذا نیاز است ابتدا تمام عوامل از صفر تا صد یک ساختمان مورد بررسی قرارگیرد. عموماً آنچه امروز صنعت ساختمان را بیشتر دچار مشکل می نماید.جانمایی ساختمان و مصالح مصرفی آن است،پس نیاز است شرایط و تسهیلات به نحوی باشد که عرصه ساختمان را به سمت جلو پیش برده و این امر سبب بهبود هم در کمیت و هم در کیفیت می گردد.

مهندس محمدي افزود : آنچه مسلم است تسهيلات تنها در حوضه بانكي خلاصه نميگردد بلكه در نظام اداري وابسته به صنعت ساختمان و امتيازات خاص جهت توليد كننده نيز مي توان به روان سازي نظام اداري و شرايط تشويق و نيز تسهيلات جهت قراردادن زمين هاي مناسب جهت اين افراد باعث رونق بازار ميگردد . بنابراين با ايجاد شرايط مناسب ميتوان علاوه بر ايجاد رونق در اين صنعت، فضاي مناسب جهت رقابت نيز به وجود آورديم و لازم است عرصه تحقيق و پژوهش و فن استفاده كل مصالح در ساختمان هم به صورت علمي بررسي گردد ، اما در اين حوزه آنچه به فراموشي سپرده شده و يك ابهام جدي جهت آينده مي باشد.

مهندس محمدي ادامه داد : نوع ساختمان و طراحي آن چه در بعد داخلي فضاها و چه در بعد جانمايي ساختمان است . ابتدا بايد بستر لازم جهت صنعت ساختمان فراهم آيد و هر كاربري با جانمايي خاص مشخص گردد، چرا كه عرصه طراحي ساختمان باعث شكل دهي شهر مي گردد و خود عامل پويايي يا عدم آن را فراهم مي سازد. همانگونه كه ممكن است انسان از ظاهري يكنواخت دچار افسردگي گردد و شادابي از گرفته شود،ظاهر شهر نيز ممكن است چنين باشد كه خود مشكلاتي بزرگ تر به همراه دارد پس در سال اقتصاد مقاومتي نياز به كار گروهي جهت صنعت ساختمان در هر سه حوزه ابهام با استفاده ازكارشناسان اين بخش در كشور مي باشد كه بتوان چشم انداز مناسبي جهت مسكن ترسيم نمود . آنچه مسلم است در بعد مسكن نياز به انبوه ساختن شايد كمتر امروزه به چشم آيد و متناسب با جامعه و آنچه را نياز اين بخش است بايد شروع به ساختن شود . مهندس محمدي در خاتمه افزود : ايجاد نرخ سود بانكي مناسب جهت توليد كنندگان و نيز فراهم آوردن تسهيلات لازم و طراحي مناسب مي تواند در اين دوران به خروج از ركود كمك نمايد و مديريت آن باعث مي شود صنعت ساختمان به بازاري امن براي سرمايه گذاري و مصرف كننده تبديل شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار