سفیر فرانسه در آمریکا نیز اعلام کرد اگر ایران نتواند از مزایای برجام در رابطه با رفع تحریم‌ها استفاده کند چه دلیلی دارد به آن پایبند باشد؟
کد خبر: ۲۳۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 15 May 2016
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: از آن جا که دولتی‎ها از برجام به عنوان یکی از موفقیت‎های خود یاد کرده‎اند، با وجود نداشتن دستاورد خاصی، هنوز هم اصرار دارند بر روی حرف اشتباه خود بمانند.

ابراهیم کارخانه‎ای امروز در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه دولت لیست دستاوردهای برجام را برای ملت منتشر کند، اظهار کرد: اینکه برجام دستاورد چندانی برای ایران نداشته، این روزها از سوی خود دولتی‎ها نیز مطرح می‎شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه «برجام تقریباً هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است» گفت: سفیر فرانسه در آمریکا نیز اعلام کرد اگر ایران نتواند از مزایای برجام در رابطه با رفع تحریم‌ها استفاده کند چه دلیلی دارد به آن پایبند باشد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مفاد برجام از سوی غرب اجرایی نشده است، افزود: نه تنها نمی‎توانیم دارایی‎های خود را به داخل کشور بازگردانیم که در دادگاه‎های آمریکا نیز علیه منافع ملت ایران قریب به 80 میلیارد دلار حکم صادر شده است.

وی با طرح این سؤال که چرا قبل از برجام چنین احکامی صادر نمی‎شد؟ از خدعه‎های پی در پی آمریکا سخن به میان آورد و گفت: جان کری در جمع 10 نفر از روسای بانک‎ها در لندن، به ظاهر اجازه انجام معاملات بانکی با ایران را صادر می‎کند اما چنان قوانین سخت‎گیرانه‎ای برای طرف‎های تجاری در نظر گرفته‎اند که در عمل اقدامی صورت نمی‎گیرد.

کارخانه‏‎ای با بیان اینکه رؤسای بانک‎ها نیز متوجه رویکرد دوگانه و غیر شفاف آمریکا شده‎اند، گفت: در مقطعی آمریکا برخی از بانک‌های بزرگ اروپایی را به خاطر معامله با ایران و کشورهای تحریم شده، تا 8 میلیارد دلار جریمه کرده است.

وی با اشاره به وجود یک فضای بین‌المللی مسموم از سوی آمریکا علیه ایران گفت: شرکت‎ها و بانک‎های خارجی از ترس آمریکا جرأت معامله با ایران را ندارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن جا که دولتی‎ها از برجام به عنوان یکی از موفقیت‎های خود یاد کرده‎اند، با وجود نداشتن دستاورد خاصی، هنوز هم اصرار دارند بر روی حرف اشتباه خود باقی بمانند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه مردم متوجه واقعیات جامعه هستند، اظهار کرد: برخلاف ادعای مسؤولان، دستاوردهای برجام در جامعه محسوس و ملموس نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار