انجام فریضه حج بر افراد دارای استطاعت بدنی و مالی یک بار در طول زندگی واجب می‌شود که ممکن است برخی این فریضه را چند بار تکرار کنند.
کد خبر: ۲۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 15 May 2016
امام جمعه موقت همدان گفت: عربستان می‎خواهد مانع از برگزاری پرشور مراسم برائت از مشرکین از سوی حجاج ایرانی شود و به همین خاطر برای ورود حجاج به مکه کارشکنی می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد جوادی امروز در گفت‌و‌گو با فارس، حج را یکی از واجبات با عظمت اسلام برشمرد و اظهار کرد: انجام فریضه حج بر افراد دارای استطاعت بدنی و مالی یک بار در طول زندگی واجب می‌شود که ممکن است برخی این فریضه را چند بار تکرار کنند.

وی به تلاش مسؤولان ذیربط برای اعزام حجاج به مکه مکرمه در سال جاری اشاره کرد و گفت: تلاش مسؤولان برای اعزام با تعیین شرایط وی‍ژه و امنیتی و مسائل مطرح شده از جمله صدور ویزای حجاج از ایران است.

امام جمعه موقت همدان بیان کرد: برای تحقق خواسته‌ها مسؤولان، چندین جلسه با مسئولان حج عربستان برگزار شد اما عربستان تاکنون جواب درستی نداده است.

وی به دیدار مسؤولان ذیربط در خصوص مسئله حج با مراجع عظام اشاره کرد و افزود: مسؤولان موضوع را با مراجع در میان گذاشتند و خواستار نظر آنان در این خصوص شدند که مراجع نیز تأکید کردند در صورت تأمین امنیت و عزت زائران حج انجام شود.

جوادی با تأکید بر اینکه تلاش مسؤولان بر انجام فریضه حج است، ادامه داد: البته با فتوای مراجع عظام، چنانچه عزت ایران خدشه‌دار شود لازم نیست امسال حجاج به حج مشرف شوند.

این مسئول با بیان اینکه به طور حتم عربستان سعودی قلباً راضی نیست که زائران ایرانی با شور و هیجانی که دارند وارد عربستان شوند، گفت: عربستان می‎خواهد مانع از برگزاری پرشور مراسم برائت از مشرکین از سوی حجاج ایرانی شود و به همین خاطر برای ورود حجاج به مکه کارشکنی می‌کند.

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: اگر عربستان بگوید راه را بر حجاج ایرانی می‌بندد خودش زیر سؤال می‌رود و به همین دلیل در ظاهر می‌گوید مشکلی در این خصوص نیست.

وی به کارشکنی عربستان در خصوص مسئله حج اشاره کرد و افزود: عربستان این شیطنت‌ها را از شیطان بزرگ الگو گرفته است و طرح و نقشه آمریکا را دنبال می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار