رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص خطرات احتمالی کاریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری هایی که از این طریق ممکن است رخ دهد، هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 15 May 2016
سودجویان در تبلیغات خود بیان می‌کنند، این کار درآمد کافی برای افراد جویای کار به همراه دارد و از جملات وسوسه انگیز استفاده می‌کنند که اغلب شامل خدمات پرستاری در منزل، انجام امور مربوط به منشی‌گری یا تهیۀ صنایع دستی و موارد دیگر می‌باشد که با بررسی آنها به ماهیت کلاهبردارانه و دروغین بودنشان پی خواهیم برد.

به گزارش همدان پرس؛ رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص خطرات احتمالی کاریابی در فضای مجازی و کلاهبرداری هایی که از این طریق ممکن است رخ دهد، هشدار داد.

سرهنگ امینی با اعلام این هشدار افزود: تبلیغات کاریابی زیادی در فضای مجازی و به صورت ویژه در اینترنت مشاهده می شود که سهم به‌سزایی در پیدا کردن شغل مورد نظر متقاضیان کار را دارند، امّا در کنار این تبلیغات مواردی از کلاهبرداری نیز وجود دارد.

رئیس پلیس فتا همدان خاطر نشان کرد: با مراجعه و رصد سایت‌ها و موسسات کاریابی در اینترنت مواردی از پیشنهاد کار در منزل، مکان‌های خصوصی (شرکت) ایجاد یک تولیدی کوچک خانگی و... رویت می‌شود. به‌صورتی‌که فرد متقاضی کار، مشغول انجام کارهایی از قبیل منشی‌گری و یا بسته‌بندی و غیره می‌شود و کارفرما در مقابل به آن فرد حقوق پرداخت می‌کند. 

او ادامه داد: اگر قصد دارید از این طریق مشغول به کار شوید قبل از هر چیز، از افرادی که توسط این تبلیغات جذب کار شده‌اند و کسب تجربه کرده‌اند پرس و جو و تحقیق کنید. همچنین از ماهیت این شرکت و نوع فعالیتی که انجام می‌دهد، اطلاعاتی بدست آوردید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سودجویان در تبلیغات خود بیان می‌کنند، این کار درآمد کافی برای افراد جویای کار به همراه دارد و از جملات وسوسه انگیز استفاده می‌کنند که اغلب شامل خدمات پرستاری در منزل، انجام امور مربوط به منشی‌گری یا تهیۀ صنایع دستی و موارد دیگر می‌باشد که با بررسی آنها به ماهیت کلاهبردارانه و دروغین بودنشان پی خواهیم برد.

سرهنگ امینی در پایان به جویندگان کار توصیه کرد: به راحتی فریب آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های سایت‌ها و شبکه های اجتماعی نظیر کانالهای تلگرامی را نخورند و قبل از در اختیار گذاشتن وجه درخواستی و یا اطلاعات شخصی، در خصوص صلاحیت آن شرکت یا آگهی های تبلیغاتی و مجوز‌های مورد نیاز فعالیت آنها تحقیق کنند و در صورت مواجهه با اینگونه آگهی های دروغین مراتب را سریعا به شماره تلفن 2182674 گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار