وی با بیان اینکه مطابق آمار رسمی حتی یک مورد ازدواج با عنوان ازدواج سپید در استان نداریم، عنوان کرد: 32 درصد جمعیت مردم همدان را جوانان تشکیل می‌دهند و استان از این حیث رتبه هفتم را در اختیار دارد به طوریکه در استان همدان 920 هزار نفر بین سنین 15 تا 29 سال و 218 هزار نفر جوان در سطح شهر همدان وجود دارد.
کد خبر: ۲۳۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 15 May 2016
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: طرح پژوهشی «دلایل مجرد ماندن کارمندان» را با همکاری جهاددانشگاهی همدان آغاز کرده و اجرا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، "اسدالله ربانی‌مهر" یک‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، چهار مشکل اساسی پیش‌روی جوانان را بیکاری، ازدواج، مسکن و آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد:  براساس اصل 44 قانون اساسی و بخشنامه ابلاغی به استانداران در سال‌های 82 و 89، 19 دستگاه وظیفه ازدواج جوانان را بر عهده دارند که برخی از دستگاه‌ها همچون جهاددانشگاهی عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند.

وی مشکلات اقتصادی و فرهنگی را از مسائل پیش‌روی ازدواج جوانان دانست و تصریح کرد: با توجه به اعلام مسئولان دولتی و مجلس شاید امسال به طور موقت حج لغو و تعطیل شود بنابراین بهتر است افرادی که استطاعت مالی دارند هزینه‌های حج خود را به حوزه جوانان و بحث ازدواج آنان اختصاص دهند چرا که جوانان زیادی نیازمند کمک هستند و تشکیل خانواده برایشان مقدور نیست.

ازدواج سپید در همدان نداریم

وی با بیان اینکه مطابق آمار رسمی حتی یک مورد ازدواج با عنوان ازدواج سپید در استان نداریم، عنوان کرد: 32 درصد جمعیت مردم همدان را جوانان تشکیل می‌دهند و استان از این حیث رتبه هفتم را در اختیار دارد به طوریکه در استان همدان 920 هزار نفر بین سنین 15 تا 29 سال و 218 هزار نفر جوان در سطح شهر همدان وجود دارد.

وی در خصوص اجرای طرح بیمه ازدواج جوانان در سطح کشور گفت: طرح بیمه ازدواج جوانان در هفت استان به ویژه همدان اجرا می‌شود اما در استان همدان به علت ابهامات موجود در بندهایی از آن هنوز اجرایی نشده است.

ربانی‌مهر با اشاره به اینکه در ارزیابی سال 94 همدان به عنوان سومین استان کشور در فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شناخته شد، یادآور شد: اداره ورزش و جوانان از طریق سایت همسان‌گزینی اقداماتی در خصوص ازدواج آسان انجام شده و با سایت تبیان در این زمینه وارد عمل شده است. 

پرداخت 61 میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های همدانی

وی با بیان اینکه سال گذشته 61 میلیارد تومان وام ازدواج به 20 هزار و 500 زوج پرداخت شد، خاطرنشان کرد: نزدیک به هفت هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و با تاکیدات مدیر ارشد استان مقرر شده تا پایان خردادماه میزان پرداختی‌ها به 100 میلیارد تومان برسد.

وی در خصوص علل طلاق و کارهای پژوهشی انجام شده در این زمینه گفت: در استان همدان چندین کار پژوهشی انجام شده که یافته‌ها نشان می‌دهد اعتیاد، مشکلات اقتصادی و بیکاری و خیانت از علل اصلی طلاق است.

وی با اشاره به اینکه در دادگستری یکی از علل طلاق‌ها دخالت والدین قید شده است، ادامه داد: فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی، نبود معیارهای درست انتخاب همسر و دخالت والدین در بحث زوج‌های جوان از دیگر عوامل وقوع طلاق است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) در همدان

ربانی‌مهر در ادامه به برگزاری 32 برنامه شامل جشن و جشنواره به مناسبت هفته جوان در سطح شهر همدان اشاره و اظهار کرد: جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و موسسات فرهنگی  با تجلیل از 14 جوان نخبه و یک زوج نمونه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش اخلاق در ورزش در باغ موزه دفاع مقدس و تقدیر از 50 مربی و بازیکن با اخلاق در هفته جوان، عنوان کرد: اماکن و فضاهای فرهنگی و ورزشی همچون غارعلیصدر، پیست تاریک‌دره، تله‌کابین و سورتمه گنجنامه و باغ موزه دفاع مقدس با 50 درصد تخفیف در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

آغاز ثبت‌نام از زوج‌های جوان برای حضور در جشن بزرگ ازدواج

وی به برگزاری جشن بزرگ ازدواج در استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ثبت‌نام از زوج‌های جوان برای حضور در این جشن آغاز شده و تا یک‎‌ماه آینده از زوجین نمونه تقدیر می‌کنیم به طوریکه ملاک این انتخاب داشتن 14 سکه مهریه، ازدواج در مناسبت‌های مذهبی و جایگزینی ماه عسل با جشن ازدواج است.

ربانی‌مهر برپایی ایستگاه شادی با اجرای برنامه‌های طنز در فضاهای عمومی، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی در نمازجمعه، برگزاری جشنواره عکس جوانی، تجلیل از سمن‌های نمونه، برگزاری مراسم جشن روز جوان با همکاری جهاددانشگاهی، اجرای طرح ثواب رسانه‌ای با موضوع فضای مجازی برای جوانان از دیگر برنامه‌های هفته جوان است.

مجمع خیرین ازدواج نهاوند به عنوان مجمع برتر کشوری شناخته شد

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین ازدواج کار فرهنگی و ماندگاری است که با وجود نوپا بودن می‌توانند اقدامات بسیار تاثیرگذاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: مجمع خیرین ازدواج همه فعالیت‌ها در زمینه ازدواج جوانان را به صورت متمرکز انجام می‌دهند به طوریکه شهرستان نهاوند به عنوان مجمع برتر کشوری شناخته شد و بیش از 200 میلیون تومان کمک جمع‌آوری کردند و اخیرا 60 میلیون تومان کمک نقدی و 10 میلیون تومان جهیزیه در گلریزان دریافت شد و 90 زوج را به مشهد فرستادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار