"مرتضی عزالدین" با بیان اینکه با سرریز شدن سد اکباتان آب این سد به سمت آبشینه هدایت شده است،اظهار کرد: در حال حاضر آب سد اکباتان برای تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی به دشت جورقان و بهار هدایت می‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 15 May 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به سرریزشدن آب سد آبشینه، گفت: در حال حاضر حجم سد آبشینه به 5 میلیون متر مکعب رسیده است.

"مرتضی عزالدین" در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با سرریز شدن سد اکباتان آب این سد به سمت آبشینه هدایت شده است،اظهار کرد: در حال حاضر آب سد اکباتان برای تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی به دشت جورقان و بهار هدایت می‌شود.

وی حجم کنونی سد اکباتان را 35.6 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: ورودی سد اکباتان در حال حاضر  8500 لیتر در ثانیه  و خروجی آن 6500 لیتر در ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: از 8500 لیتر در ثانیه ورودی آبسد اکباتان، 2 هزار لیتر آن در بخش شرب و 6 هزار لیتر در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

عزالدین در خصوص نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی، بیان کرد: نصب کنتور در چاه‌های آب جزو برنامه‌های دراز مدت وزارت نیرو است که در استان همدان نیز این برنامه دنبال می‌شود به‌طوریکه امسال تعهد نصب حداقل 2 هزار کنتور هوشمند را داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهارکرد: سال گذشته در نصب کنتورهای هوشمند بیش از تعهد خود عمل کردیم و با وجود اینکه نصب هزار کنتور جزو تعهدات بود در اجرا به 1500 کنتور رسید.

وی یادآور شد: قبل از سال 94 نصب کنتورهای هوشمند در استان همدان به صورت پراکنده انجام می‌گرفت که در مجموع 2500 کنتور هوشمند در استان همدان نصب شده است.

عزالدین با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند در استان به فرهنگ تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه کشاورزان امسال در مصرف آب و نصب کنتورهای هوشمند همکاری داشته اند.

وی با بیان اینکه کنتورهای هوشمند ازاضافه برداشت آب جلوگیری می‌کند، تأکید کرد: تأثیر و کارایی این کنتورها در بیلان آبی مهر 94 تا 95 قطعا نشان داده خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: بخش کشاورزی به منظور حمایت و ترغیب کشاورزان به نصب کنتورهای هوشمند تسهیلاتی در نظر گرفته است به‌طوریکه کشاورزان می‌توانند به صورت اقساطی این کنتورها را خریداری و نصب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار