در صورتیکه بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام گیرد هرگز منجر به فلج دائمی صورت نخواهد شد.
کد خبر: ۲۳۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 15 May 2016
یک متخصص بیماری های پوستی با اشاره بر اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند که انجام بوتاکس موجب فلج صورت و عضلات می‌شود گفت: در صورتیکه بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام گیرد هرگز منجر به فلج دائمی صورت نخواهد شد.

دکتر "غلامرضا عشقی" در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: بوتاکس ماده‌ای است که  تزریق آن باعث کاهش فعالیت عضلاتی که بیش از حد فعال هستند، می‌شود.

وی افزود: این عضلات بیش فعال که از نوک بینی به سمت بالا و پیشانی و اطراف چشم ها را شامل می‌شود در اثر فعالیت چین و چروک شده و در زیبایی افراد اثر نامطلوبی می‌گذارد.

دکتر عشقی تصریح کرد: با انجام بوتاکس چین و چروک حاصل از فعالیت بیش از حد عضلات از بین رفته و پوست کشیده می‌شود.

این متخصص بیماری های پوستی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان انجام این عمل خانم ها هستند، اظهار کرد: معمولا متقاضیان از سنین بالای 30 و 35 سال برای تزریق بوتاکس اقدام می‌کنند.

تصوری که واقعیت ندارد!

دکترعشقی در پاسخ به اینکه آیا بوتاکس موجب فلج دائمی صورت می‌شود؟ تاکید کرد: بوتاکس هیچ تاثیری بر فلج دائمی عضلات نداشته و عوارض حاصل از آن به صورت گذرا و کوتاه مدت است.

عوارض کوتاه مدت بوتاکس چیست؟

این متخصص بیماری‌های پوستی گفت: عوارض ناشی از بوتاکس شامل افتادگی پلک، خارش بدن، تب خفیف، علائم شبه آنفولانزا و ایجاد حساسیت است که کلیه عوارض کوتاه مدت بوده و طی یک تا دو روز از بین می‌رود.

مراقب بوتاکس‌های ارزان قیمت و چینی باشید

دکتر عشقی افزود: بوتاکس‌های ارزان قیمت و چینی که توسط افراد غیر متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرد منجر به بروز عوارضی مانند دوبینی و حساسیت‌های شدید می‌شود که برای فرد جبران ناپذیراست.

وی با بیان اینکه در موارد بسیار کمی هنگام تزریق بوتاکس توسط متخصص عدم تقارن به وجود می‌آید، اظهار کرد: این عدم تقارن به صورت موقت بوده و با ترمیم پزشک به حالت مطلوب باز می‌گردد.

این متخصص بیماری‌های پوستی افزود: تزریق بوتاکس به صورت پماد واقعیت نداشته و وجود خارجی ندارد و بهترین راه تهیه ماده بوتاکس داروخانه است که با ارائه نسخه پزشک تحویل داده می‌شود.

چه کسانی نمی توانند بوتاکس کنند؟

وی در ادامه گفت: بیماران حاد قلبی، آلرژیک و رماتیسمی شدید به علت وجود بیماری مجاز به بوتاکس نیستند.

دکتر عشقی در پایان در خصوص مدت زمان تاثیر بوتاکس بر چین و چروک صورت عنوان کرد: تاثیر بوتاکس حداکثر شش ماه ماه بوده و پس از آن به حالت قبل باز می‌گردد  بنابراین افراد می‌توانند هر شش ماه یک بار بوتاکس را تمدید کنند.
برچسب ها: بوتاکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار